آبرسانی به پوست دهیدراته و رفع سفتی و خشکی آن

هیدراته نبودن پوست یکی از رایجترین مشکلات پوستی است. پوستِ دهیدراته، آب کمتری در خود نگه‌‌می‌دارد و ظاهر آن سفت، خشک و پوسته‌پوسته است. در این حالت رنگ پوست کدر و چین‌و‌چروک‌های ریز، برجسته‌تر به‌نظر می‌رسد.

پوست دهیدراته بیشتر مستعد بروز علائم التهابی مثل جوش‌های آکنه یا برافروختگی است چرا‌که سبوم بیشتری تولید می‌کند و این چربی اضافی باعث ایجاد تورم و التهاب می‌شود. به توصیه متخصصان چند روش ساده برای آبرسانی به پوست و از بین رفتن این علائم، به‌شرط مداومت در مراقبت، وجود دارد.

همه چیز از رژیم غذایی شروع می‌شود
قطعا نوشیدن آب کافی در صدر کارهایی است که باید انجام دهید، اما دریافت دوز کافی از اسیدهای چرب ضروری هم بسیار مهم است. پوست علاوه‌ بر سلول‌های آب‌دوست، سلول‌های چربی‌دوست هم دارد. بنابراین برای هیدراته نگه داشتن پوست به آب و چربی نیاز دارید. غذاهایی مثل آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های چرب تاثیر مثبتی بر سطح هیدراتاسیون کلی پوست دارند.

آبرسانی به پوست

از مواد فعال‌کننده فاصله بگیرید
برای آبرسانی به پوست باید به ترکیبات محصولات مراقبتی، توجه کنید. گرچه مواد فعالی مثل اسیدها و رتینول ترکیبات درخشانی هستند، اما اکثر مصرف‌کنندگان روش صحیح استفاده از آنها را نمی‌دانند. بعضی از ترکیبات مثل آلفا‌هیدروکسی‌اسیدها (AHAs)، در صورت استفاده روزانه، باعث بروز کم‌آبی یا از دست دادن آب از طریق اپیدرم می‌شوند. به عقیده کارشناسان پلی‌هیدروکسی اسیدها (PHAs) از این نظر مناسبتر هستند.

از محصولات آبرسان‌ استفاده کنید
گرچه هیالورونیک‌اسید ماده‌ای است که همه به‌خاطر توانایی‌های بالای آبرسانی‌ به آن علاقه دارند، اما گلیسیرین موجود در محصولات آبرسان می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کند. گلیسیرین نسبت به هیالورونیک‌اسید توانایی نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست را دارد و از تحریک پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از محصولات حاوی گلیسیرین برای همه انواع پوست مناسب است، حتی افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند چون غیر کومدون‌زا است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.