آینده دوج کوین؛ این شوخی به کجا ختم می شود؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که با نماد DOGE در برابر دلار و سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین معامله می شود. دوج کوین همچنین یک میم کوین است که بر اساس یک میم معروف که همان سگ شیبا اینو است ساخته شد. این ارز دیجیتال در دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی ساخته شد اما بعد از حمایت‌های ایلان ماسک، به شدت در بین کاربران محبوب شد و ارزش بازار آن رشد سرسام آوری را تجربه کرد نکته قابل توجه این که دوج کوین بلاک چین اختصاصی خود را دارد و در طی این سال‌ها تغییرات قابل توجهی را در نرم افزار خود شاهد بوده است. در این مقاله ضمن آموزش نحوه خرید دوج کوین میخواهیم به آینده مورد انتظار این ارز دیجیتال بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

چه کسی دوج کوین  را ایجاد کرده است؟

جکسون پالمر، کارمند شرکت ادوبی ((Adobe، نمی‌توانست پدیداری بی‌شمار آلت کوین‌ در سال ۲۰۱۳ را باور کند. او به شوخی یک توئیت ارسال کرد و گفت که او در Dogecoin سرمایه‌گذاری می‌کند – یک ارز دیجیتال جعلی بر اساس یک میم معروف از یک سگ شیبا اینو.

گرچه او این را به شوخی توییت کرد، اما چند نفر فکر کردند که او واقعاً مشغول انجام کاری است. آنها گفتند که این صنعت واقعاً به یک توکن سبک نیاز دارد که بتواند با رمزارزهای متداول مقابله کند. بنابراین پالمر با بیلی مارکوس Billy Markus))، یک برنامه‌نویس، همکاری کرد تا دوج کوین  را به واقعیت تبدیل کند.

پالمر در سال ۲۰۱۸ به Decrypt گفت: «برای ما دوج کوین  همیشه مثل یک پروژه تفننی بود، یک پروژه جانبی.» اما کامونیتی طرفداران به‌سرعت پشت این رمزارز شکل گرفت و آن را خیلی بیشتر ازآنچه پالمر انتظار می‌داشت به جلو سوق داد.

تاریخچه مختصر دوج کوین

دسامبر ۲۰۱۳ – دوج کوین توسط جکسون پالمر تاسیس شد.

مارس ۲۰۱۴ – جامعه دوج کوین ۵۵ هزاردلار DOGE برای حمایت از راننده NASCAR جاش ویز جمع‌آوری کردند.

ژوئن ۲۰۱۴ – بنیاد دوج کوین برای مدیریت کد این ارز تأسیس شد.

آوریل ۲۰۱۵ – بنیان‌گذار جکسون پالمر دوج کوین را ترک کرد.

ژانویه ۲۰۱۸ – دوج کوین برای مدت کوتاهی از مارکت کپ ۲ میلیارد دلار عبور کرد.

ژوئیه ۲۰۲۰ – چالش شبکه TikTok حجم معاملات دوج کوین را افزایش داد و باعث افزایش ۹۶ درصدی قیمت آن شد.

ژانویه ۲۰۲۱ – ارزش بازار دوج کوین با تبلیغات گروه ردیت SatoshiStreetBets از ۹ میلیارد دلار عبور کرد و قیمت آن نیز با جهش مواجه شد.

تاریخچه مختصر دوج کوین

چه چیز خاصی در مورد این رمزارز وجود دارد؟

💨 سرعت و هزینه: دوج کوین تراکنش‌های سریع و کارمزد معاملاتی کمی دارد که هر دو برای پذیرش گسترده آن حیاتی است.

عرضه نامحدود: در ابتدا عرضه  دوج کوین ۱۰۰ میلیارد واحد بود، اما عرضه آن بعداً نامحدود شد. این امر باعث می‌شود قیمت DOGE نسبتاً ثابت بماند.

امور خیریه: جامعه دوج‌کوین برای کمک به اعزام تیم سورتمه‌سواری جامائیکا به المپیک ۲۰۱۴ بیش از ۲۵۰۰۰ دلار دوج کوین جمع‌آوری کردند. آنها همچنین با یک موسسه خیریه آب از طریق طرح Doge4Water همکاری کردند تا هزاران دلار پول برای بهبود دسترسی به آب پاک در کنیا جمع‌آوری کنند.

دوج‌کوین چگونه کار می‌کند؟

توسعه‌دهندگان دوج‌کوین برای ساخت آن از کد یک ارز دیجیتال دیگر بنام لاکی کوین (Lucky Coin) استفاده کردند که در آن زمان شناخته‌شده بود. بنابراین در واقع می‌توان گفت این ارز دیجیتال از لاکی کوین فورک (منشعب) شده است.

Luckycoin خودش یک فورک از لایت کوین (LTC) بود و لایت‌کوین هم خودش انشعابی از بیت کوین (BTC) بود. از آنجا که لاکی کوین یک سیستم پاداش بلاک تصادفی داشت (یعنی پاداش ماینرها مانند بیت کوین و لایت کوین ثابت نبود)، مشخص نبود که یک ماینر به ازای تولید هر بلاک چقدر پاداش دریافت می‌کند.

پالمر و مارکوس برای اینکه دوج‌کوین در حد یک شوخی باقی بماند، مکانیزم بلاک‌های تصادفی لاکی‌‌کوین را در دوج‌کوین هم پیاده‌سازی‌ کردند، با این امید که متغیر ‌بودن میزان پاداش آن، ماینر‌های دوج‌کوین را در نهایت آزرده‌خاطر ‌کند و مانع از آن ‌شود که آنها این توکن را به‌عنوان یک روش پرداخت جدی مورد استفاده قرار دهند. هدف آنها به هیچ عنوان این نبود که یک ارز دیجیتال چند میلیارد دلاری بسازند.

آینده دوج کوین قوی به نظر می رسد. اما با توجه به اینکه حتی بالاترین قیمت‌های پیشبینی شده آن هم زیر ۱ دلار است، شاید شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی  ناامید شوند.

بیشتر بخوانید: صرافی آنلاین معتبر ایرانی

آینده دوج کوین

پیش بینی آینده دوج کوین

طبق ادعای متخصصین حوزه ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ شاهد روند صعودی دوج کوین باشیم و قیمت در محدوده بین ۰.۳ الی ۰.۴دلار باشد.

لانگ فورکست LongForecast)) پیش‌بینی می‌کند که DOGE سال ۲۰۲۵ را با قیمتی حدود ۰.۰۷۹ دلار آغاز می‌کند و سپس در ماه جولای به ۰.۰۵۳ دلار کاهش می‌یابد، اما بعد از آن جدا روند صعودی آهسته‌ای را طی کرده و در ماه دسامبر به اوج خود در ۰.۰۹۸ دلار خواهد رسید.

کریپتو بولز کلاب CryptoBullsClub)) نسبت به عملکرد دوج‌کوین طی سه سال آینده بسیار خوش‌بین است. طبق پیش‌بینی این وب‌سایت، دوج‌کوین سال ۲۰۲۵ را با قیمتی بین ۳.۴۸ الی ۴.۰۹ دلار شروع می‌کند. سپس ماه به ماه به افزایش خود ادامه می‌دهد و تا پایان سال به قیمتی بین ۷.۰۲ تا ۸.۰۳ دلار خواهد رسید.

این پیش‌بینی زیاد خوش‌بینانه است و برای تحقق آن، DOGE باید در طول چهار سال آینده تا ۱۱ هزار درصد رشد کند.

پیش‌بینی پرایس پریدیکشن ((PricePrediction.net بین این دو قرار دارد و بر این باور است که دوج‌کوین سال ۲۰۲۵ را با قیمتی حدود ۰.۲۳ دلار شروع و با قیمت ۰.۳۱ دلار تمام می‌کند.

دیجیتال کوین پرایس‌ ((DigitalCoinPrice پیش‌بینی می‌کند که قیمت DOGE در ابتدای سال ۲۰۲۵ حدود ۰.۱۴ دلار خواهد بود و تا ماه مه به ۰.۱۲ دلار سقوط می‌کند و سپس به آرامی رشد می‌کند تا سال را با قیمت ۰.۱۵ دلار به اتمام برساند.

آیا قیمت DOGE دوج به ۱ دلار خواهد رسید؟

نظر متخصصان در این مورد بسیار متفاوت است. بسیاری از آن‌ها معقداند که دوج کوین علی رغم تمام موفقیت‌هایی که در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد، در نهایت یک شت کوین است که ارزش هولد کردن ندارد و هدف ایلان ماسک با داغ کردن جو بازار Doge، راه انداختن بیزینسی برای سودآوری خودش بوده است و در نهایت دوج را رها خواهد کرد. از طرف دیگر، برخی معتقداند که ذات دوج کوین از یک شت کوین به یک پروژه سرمایه‌گذاری مناسب تغییر کرده است و این ارز دیجیتال با افزودن ویژگی‌های جدید و کاربر پسند می‌تواند رشد قیمت چشم‌گیری را تجربه کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.