دلایل افتادگی پوست و روش های درمانی آن

وقتی فرآیند و تغییرات پوستی را در نظر می گیریم، فاکتورهای مختلفی در آنها نقش دارند. پوست بیرونی ترین لایه بدن ما است، و در حالی برخی از عوامل خارجی می توانند بر لایه های عمیق تر تأثیر بگذارند، عوامل داخلی نیز وجود دارد که نمی توانیم از آنها اجتناب کنیم و منجر به شل شدن پوست می شود. ما در این مقاله علاوه بر دلایل افتادگی پوست، روش های درمانی مختلف همچون تونل ال ای دی، دستگاه پلکسر و … را نیز بررسی خواهیم کرد.

دلایل مختلف شل شدگی پوست

دلایلی که مسبب شل شدگی پوست هستند عبارتند از:

  1. سالخوردگی: شایع ترین علت شلی پوست پیری بوده و البته اجتناب ناپذیر است. با افزایش سن، بدن شما کلاژن و الاستین کمتری در پوست تولید می کند که هر دو به پوست شما خاصیت ارتجاعی طبیعی می دهند و آن را سفت نگه می دارند. فیبرهای الاستین پروتئین هایی هستند که به پوست کمک می کنند، کشش و ایجاد حالات صورت حرکتی بازگشتی ایجاد کند. کلاژن پروتئین دیگری بوده که ساختار پوست را تشکیل می دهد.

با افزایش سن، تاثیر کشش و انقباض طبیعی ناشی از قرار گرفتن در معرض عناصر و زندگی دائمی تر بوده و پوست میزانی از شلی را پشت سر می گذارد که نمی تواند به خودی خود بازگردد.

  1. قرارگیری در معرض نور خورشید: این عامل می تواند بر خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن شما نیز تأثیر بگذارد، اما با سرعتی سریعتر از افزایش سن. آسیب خورشید ناشی از اشعه UVA/UVB می تواند بر DNA پوست شما تأثیر بگذارد و آن را جهش دهد و منجر به مرگ زودرس سلولی شود. این کار کلاژن و الاستین را در پوست شما تجزیه می کند.
  2. کاهش وزن: زمانی که در مدت کوتاهی مقدار زیادی وزن کم می‌کنید، جراحی چاقی انجام می ‌دهید یا بارداری را پشت سر می‌ گذارید، همه این اتفاقات می ‌تواند منجر به کاهش حجم پوست شما شود. این کاهش حجم پوست در واقع به نازک شدن لایه چربی زیر پوست و کشیدگی رباط ها اشاره دارد.
  3. سیگار کشیدن: مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن نیز می تواند منجر به پیری زودرس شود. نیکوتین موجود در سیگار می تواند رگ های خونی خارجی ترین لایه های پوست شما را باریک کند. به همین دلیل، جریان خون در پوست شما مختل می شود که می تواند منجر به کاهش اکسیژن و مواد مغذی به سلول های پوست شما شود. بدون مواد مغذی طبیعی، سلول های پوست شما می میرند (مشابه قرار گرفتن در معرض نور خورشید) و تولید کلاژن و الاستین در بدن شما کاهش می یابد.

دلایل افتادگی پوست

روش های درمان افتادگی پوست

خوشبختانه امروزه روش های درمانی مختلفی برای جوانسازی و اصلاح پوست به وجود آمده است که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

۱. استفاده از دستگاه هایفوتراپی

گجت های دستگاه هایفوتراپی با تولید انرژی در دمای بالا و همچنین تمرکز امواج اولتراسوند بر روی نوعی نقطه خاص، کلاژن پوست را برای رشد مجدد تحریک می کنند. این کار باعث بهبود کلی پوست، سفت شدن خطوط و کاهش خطوط ریز می شود. در واقع، بسیاری از مسائل پیری پوست اغلب در زیر اپیدرم رخ می دهد. اینگونه پیری هدفمند پوست توسط دستگاه های هایفو کاهش می یابد.

دستگاه های تخصصی HIFU دارای امواج اولتراسوند هستند که می توانند تا ۴.۵ میلی متر زیر لایه پوستی میوفاسیال (SMAS) حرکت کنند. دستگاه های HIFU خانگی می توانند تا عمق ۲.۵ میلی متری درم نفوذ کنند و تعداد کمی از آنها حتی تا ۴.۵ میلی متر نفوذ می کنند. دستگاه های HIFU قادر به بلند کردن پوست از لایه پایه و بهبود افتادگی لبه ها در مقایسه با سایر ابزارهای آرایشی هستند.

درمان افتادگی پوست

۲. استفاده از دستگاه پلکسر

پلکسر که به آن لیفت چشم پلاسما نیز گفته می شود، از انرژی پلاسما برای ایجاد زخم های کوچک کنترل شده در نواحی افتادگی و چروکیده پوست استفاده می کند. این زخم های ریز پاسخ طبیعی پوست شما را تحریک می کنند. به عنوان بخشی از این پاسخ، بدن شما کلاژن بیشتری تولید می کند، که یک بلوک ساختمانی از پوست جوان است و به ترمیم و بازسازی پوست کمک می کند.

انرژی پلاسمای پلکسر پوست اضافی را تبخیر می کند و افتادگی پلک ها و اطراف چشم را کاهش می دهد. از آنجایی که Plexr یک روش جراحی نیست، نیازی به بیهوشی عمومی یا بخیه ندارد و هیچ خطری برای نگرانی وجود ندارد.

۳. استفاده از تونل ال ای دی

این دستگاه با استفاده از انرژی نور در سطح پایین برای نفوذ به عمق پوست، مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی، جریان خون و اکسیژن را به سلول ها افزایش می دهد. در واقع مزایای کلی این روش عبارتند از: افزایش گردش سلولی، افزایش تولید کلاژن، کاهش التهاب و کاهش خطوط ریز و چین و چروک. در طول سال ‌ها، این ماسک‌ های نور برای ارائه طیف گسترده‌ تری از رنگ ‌ها برای هدف قرار دادن نگرانی ‌های مختلف پوست تکامل یافته‌اند.

  • نور قرمز: تا حد زیادی محبوب ترین و پرمصرف ترین نور بوده و التهاب را هدف قرار می دهد، تولید کلاژن را تحریک می کند و باعث بهبودی می شود. برای بهبود پیری پوست عالی است.
  • نور آبی: باکتری مسئول اکثر آکنه ها را از بین می برد. در واقع برای انواع آکنه عالی است.
  • نور سبز: رنگدانه های پوست را متعادل می کند و به آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند.
  • نور زرد: اکسیژن رسانی به سلول های پوست و تخلیه لنفاوی را بهبود می بخشد.

درمان افتادگی پوست

کلام پایانی

ما در این مقاله دلایل افتادگی پوست و روش های درمان آن را بررسی کردیم. پوست ظاهر مروارید مانند شماست و شما لیاقت دارید آن را مانند جواهری کم پیدا سال های سال به زیباترین شکل داشته باشید و از آن مراقبت کنید. تمامی روش های گفته شده برای درمان افتادگی پوست را می توانید از ما بخواهید. فروشگاه شفا با ارائه دستگاه ها و شیوه های مختلف، افتادگی پوست شما را درمان می کند. اگر در مورد خدمات ما سوالی دارید می توانید وارد سایت شده و خدمات این فروشگاه را مشاهده کنید یا از طریق شماره  ۰۲۱۶۶۴۷۸۲۴۸ با فروشگاه شفا در ارتباط باشید و برای خرید انواع دستگاه های پزشکی زیبایی اقدام کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.