معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

براش‌های آرایشی محصولاتی هستند که به زیبایی و ظرافت بیشتر آرایش شما کمک می‌کنند. این محصولات انواع مختلفی دارند و هر کدام با کارکرد ویژه‌ خود، برای بخش خاصی از صورت مناسب هستند؛ اما از آنجایی که ممکن است تنوع آن‌ها شما را سردرگم کند، در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم به معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد آنها بپردازیم. پس همراه ما باشید.

معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

از آنجایی که براش‌های آرایشی در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوتی تولید می‌شوند؛ در صورت آشنا نبودن با ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از این محصولات ، نمی‌توانید بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشید. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از خرید براش لوازم آرایشی درباره انواع براش های آرایشی و کاربرد آنها اطلاع داشته باشید.

شناختن انواع براش آرایشی و کاربردهایشان تنها مختص به افرادی که میکاپ را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، نبوده و همه کسانی که از این محصولات استفاده می‌کنند باید با انواع و کاربرد آن‌ها آشنایی داشته باشند.

برخی از پر کاربردترین انواع براش آرایشی عبارتند از:

براش پودری

براش‌های پودری یکی از انواع براش ها هستند؛ که برای استفاده‌ی لوازم آرایشی با ماهیت پودری، استفاده می‌شوند. این محصولات به دلیل شکل ظاهری خود و به وسیله موهای نرم، بلند و پر پشتی که دارند به آسانی لوازم آرایش پودری را بر روی صورت پخش می‌کنند.

برای مثال براش‌های پودری جهت زدن پنکک به صورت بسیار مناسب هستند و توصیه می‌شود اگر قصد خرید پنکک را دارید، تهیه یک براش پودری را نیز در کنار آن فراموش نکنید!

براش‌های آرایشی ابرو

این محصولات در انواع مختلف، برای شانه کردن موهای ابرو و زدن سایه و ژل به آن‌ها طراحی و تولید می‌شوند. کاربرد براش آرایشی که مخصوص زدن ژل و سایه طراحی شده‌است، برداشتن مواد و پخش کردن آن‌ بر روی موهای ابرو است؛ به همین دلیل شکل این محصول کمی زاویه دار می‌باشد.

به وسیله براش زاویه دار می‌توانید ژل یا سایه ابرو را به داخل، انتها و کناره‌های ابرو خود بزنید و برای مرتب و خوش فرم کردن آن‌ها نیز، از شانه ابرو دو طرفه یا همان براش MF استفاده کنید. چنانچه این محصولات را از میان محصولات آرایشی اصل انتخاب کنید، قطعاً مدت‌ زمان طولانی‌تری برای شما کاربرد خواهند داشت.

براش‌های آرایشی ابرو

براش مخصوص کرم پودر

براش‌هایی که برای زدن کرم پودر مورد استفاده قرار می‌گیرند و با نام براش کرم پودر یا براش استیپلینگ شناخته می‌شوند، دارای نوک پهن و گردی هستند و شما عزیزان به وسیله این ابزار آرایشی می‌توانید انواع کرم پودر، پرایمر، برنزر، رژگونه و کانسیلر را بر روی پوست صورت خود، به طور یکسان پخش کنید.

براش خط چشم یکی از انواع پر کاربرد براش آرایشی

کشیدن خط چشم عموماً یکی از دشوارترین مراحل میکاپ کردن برای خانم‌ها محسوب می‌شود؛ به همین سبب شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی جهت آسان‌تر کردن این کار انواع براش‌های خط چشم را طراحی و تولید کرده‌اند.

براش‌های خط چشم انواع مختلفی دارد که پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

  • براش خط چشم نازک

این براش با سر بسیار باریک و نازک خود، مناسب کشیدن انواع خط چشم ظریف و جذاب می‌باشد.

  • براش خط چشم با سر تخت

براش خط چشم سر تخت، با نوک مورب و بسیار باریکی که دارد، برای کشیدن خط چشم کرمی مناسب‌ترین گزینه است.

براش رژ لب

اغلب میکاپ آراتیست‌های معتبر دنیا، رژ لب زدن را تنها به وسیله براش صحیح می‌دانند. چرا که این براش علاوه بر آسان‌تر کردن فرم دهی به لب‌، با برخورداری از امکان ترکیب رنگ‌‌ها و ایجاد سایه روشن در رژ به شما کمک می‌کند تا لب‌هایی برجسته‌تر نیز داشته باشید.

براش مدادی

اکثر افراد براش مدادی را جهت هایلایت کردن قسمت‌هایی از صورت مثل استخوان ابرو، بینی یا قوس بالای لب استفاده می‌کنند؛ اما این محصولات به دلیل سر باریک و ظریفی که دارند برای اصلاح خط چشم، زدن سایه‌های ظریف و کشیدن خط در زیر چشم نیز کاربرد دارند.

براش مدادی

براش محو کننده یا براش کانسیلر

براش محو کننده تنها برای زدن کانسیلر در زیر چشم استفاده نمی‌شود؛ بلکه با سایز ریز و کوچک خود، جهت ایجاد خط‌های ظریف در کانتور و پوشاندن جای لک و جوش نیز کاربرد دارد.

براش رژ گونه یکی از انواع پر کاربرد براش آرایشی

شاید این محصول اولین و معروف‌ترین براش در میان انواع براش‌ برای میکاپ باشد. زیرا پیش از آن که سایر انواع این محصولات در میان افراد مختلف شناخته شوند، براش‌های رژ گونه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. البته باید بدانید که تنها کاربرد این ابزار آرایشی زدن رژ گونه نیست و برخی افراد حتی برای کانتور کردن صورت خود نیز آن‌ها را به کار می‌برند.

براش‌های سایه چشم

سایه چشم‌ها یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی زنانه هستند و در سال‌های اخیر برای زدن آن‌ها به پشت پلک، براش‌های گوناگونی تهیه و تولید شده‌اند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

برخی از انواع پر کاربرد براش سایه چشم عبارتند از:

  • براش سایه چشم زاویه دار

همانطور که از اسم آن مشخص است، این محصول با سر زاویه‌دار خود جهت کشیدن سایه‌های خطی کاربرد دارد.

  • براش سایه ساده سرگرد

براش‌های سایه چشمی که سری گرد دارند، جهت ترکیب و محو کردن رنگ‌ها مناسب هستند.

براش کانتورینگ

کانتور یک عمل آرایشی است که از آن برای برجسته سازی اجزا صورت استفاده می‌شود و این کار به وسیله براش‌های مخصوص کانتور، به شکل حرفه‌ای‌تری انجام می‌گیرد. چرا که این براش‌ها با سر زاویه‌دار و باریک خود به آسانی می‌توانند در صورت شما خطوطی ایجاد کنند که سبب زاویه‌دار شدن آن شود.

براش بادبزنی

براش بادبزنی

این محصولات که در هنگام آرایش کردن کاربرد‌های بسیار متنوعی دارند، نام خود را از ظاهرشان وام گرفته‌اند.

برخی از کاربرد‌های براش آرایشی بادبزنی عبارتند از:

  • زدن پودر فیکس، برنزر و هایلایتر
  • تمیز کردن صورت از پودرهای اضافه لوازم آرایشی

منبع مطلب : مجله الانزا

 

2.2/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.