۶ نکته برای خرید روشنایی مناسب اتاق ناهارخوری

نورپردازی نقش مهمی در طراحی اتاق ناهار خوری شما دارد و به شما امکان می دهد غذای خود را ببینید، با خانواده و دوستان خود مکالمه کنید و فضایی گرم و دلنشین ایجاد کنید. هنگامی که از مهمانان خود پذیرایی می کنید، می توانید روابطی دوستانه تر و عمیق تر ایجاد کنید، داستان ها و خاطرات خود را به اشتراک بگذارید، میهمانان خود را تحت تأثیر قرار دهید و سبک طراحی خانه منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارید.

قرار دادن یک آویز یا لامپ برهنه در مرکز اتاق شما کافی نیست. مانند باقی طرح های روشنایی داخلی، باید روی ایجاد طراحی روشنایی مناسب برای اتاق ناهارخوری خود تمرکز کنید تا فضا را بهینه کنید.
در اینجا شش روش وجود دارد که می توانید همین کار را انجام دهید.

۱. تمرکز ایجاد کنید.

خانواده و دوستانتان را دور هم جمع کنید، تجربیاتتان را به اشتراک بگذارید و با قرار دادن یک وسیله روشنایی کانونی در طراحی اتاق یا آشپزخانه خود، تفاوت ایجاد کنید. یک چراغ آویز زیبا، لوستر یا آویز بالای جزیره آشپزخانه زیبا انتخاب کنید که با طرح کلی شما هماهنگ باشد و یا آن را بالای میز ناهار خوری خود آویزان کنید.

ارتفاع لوستر از میز ناهارخوری

۲. اندازه مناسب را انتخاب کنید.

برای ایجاد حس تعادل، اطمینان حاصل کنید که لوستر اتاق غذاخوری شما برای اتاق شما خیلی بزرگ یا کوچک نیست.
با توجه به ارتفاع میز و ابعاد اتاق، لوستری پیدا کنید که حداکثر ۳۰ سانتی متر از میز ناهار خوری اصلی شما (از همه طرف) کوچکتر باشد.
از طرف دیگر، طول و عرض اتاق خود را بر مبنای متر اندازه گیری کنید، سپس آنها را با هم جمع کنید. جواب را در ۱۰ ضرب کنید. به این ترتیب حداکثر قطر لوستر اتاق ناهار خوری شما بر مبنای سانتیمتر به دست می آید.

۳. روشنایی خود را با طراحی داخلی خود هماهنگ کنید.

نورپردازی اتاق ناهار خوری شما باید باقی طراحی داخلی شما را تکمیل کند و ویژگی های اصلی فضای شما را تقویت کند.
قبل از خرید طراحی، متریال، شکل، اندازه و رنگ مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و اگر سؤالی داشتید حتماً از یک طراح روشنایی حرفه ای بپرسید.

نورپردازی اتاق غذاخوری

۴. به لایه ها فکر کنید.

طراحان روشنایی حرفه ای اطمینان می دهند که نورپردازی خود را لایه بندی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که نور و تأثیر مناسب را ایجاد می کنند. این ترفند را با اضافه کردن چراغ کانونی خود و سپس اضافه کردن آباژورها، چراغ های دیواری، چراغ های سقفی یا چند کنار سالنی دنبال کنید تا نورپردازی اتاق خود را جذاب تر کنید.

۵. از سوئیچ های دیمر استفاده کنید.

سوئیچ های Dimmer به شما امکان می دهد میزان نورپردازی خود را تنظیم کرده و نور محیط را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. با افزودن این آیتم هوشمندانه، می توانید میزان روشنایی را برای یک شام دنج و عاشقانه دونفره کم کنید، یا وقتی خانواده را برای شام دعوت می کنید میزان نورپردازی را بیشتر کنید.

۶. لوستر را در ارتفاع صحیح آویزان کنید.

هنگام استفاده از لوستر آویز برای نقطه کانونی خود، باید مطمئن شوید که در ارتفاع صحیح قرار دارد. با این کار مطمئن می شوید که هرکسی که سر میز ناهارخوری نشسته، می تواند به راحتی آنچه را می خورد ببیند.

نورپردازی میز ناهارخوری

به عنوان یک قانون، فاصله بین بالای میز و پایین ترین قسمت لوستر بهتر است حداقل یک متر باشد. با این حال، اگر سقف شما بلندتر از ۲.۴۰ متر است طراحی اتاق ناهار خوری منحصر به فرد خود را ایجاد کنید. اگر از چراغ های بالای جزیره آشپزخانه استفاده می کنید، می توانید آنها را ۷۵ الی ۹۰ سانتی متر بالاتر از جزیره برای تأثیرگذاری بیشتر آویزان کنید.

خلاصه

چراغ های اتاق ناهارخوری به شما کمک می کند تا فضای منحصر به فرد خود را ایجاد کنید، صمیمیت و گرما ایجاد کنید و از غذای خوشمزه خود لذت ببرید. مطمئن شوید که یک نقطه کانونی ایجاد می کنید، لایه ها را اضافه می کنید، یک سوئیچ دیمر نصب می کنید و برای بیشترین تأثیرگذاری آن را به درستی آویزان می کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.