متریال‌های شیشه‌ای بهترین روش برای بالا بردن ارزش ملک

با پیشرفت علم در صنعت معماری و تولید متریال هایی با مقاومت و دوام بالاتر، استفاده از متریال ها در کاربری های متفاوتی امکان پذیر شد، برای مثال در گذشته استفاده از متریال های شیشه ای در متراز زیاد در نمای ساختمان کاری ریسک پذیر بود و از مصالح شیشه ای تنها در برخی از درب ها یا پنجره ها استفاده می شد، با این حال امروزه در بسیاری از ساختمان های لوکس و لاکچری شاهد استفاده از مصالح شیشه ای در مقیاس زیاد هستیم.

همانطور که میدانید، نمای ساختمان مهمترین بخش در زیباسازی ساختمان و در نتیجه افزایش ارزش اقتصادی ملک به حساب می آید؛ اگر در فکر استفاده از نمای شیشه ای در نمای ساختمان خود هستید، باید در رابطه با انواع آن ها نیز آگاهی لازم را داشته باشید، که در ادامه درباره ی هر یک از انواع نماهای شیشه ای بیشتر توضیح خواهیم داد، از سوی دیگر با یکی از کاربردهای منحصر به فرد شیشه آشنا خواهیم شد که حتما در بسیاری از ساختمان های لاکچری مشاهده کرده اید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نمای شیشه ای

همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم، استفاده از مصالح شیشه ای در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که ساخحتمان شما می بخشد، سبب بالا رفتن ارزش مالی ملک شما نیز خواهد شد.
پرکاربردترین متریال استفاده شده در نمای شیشه ای همانطور که می توان حدس زد مصالح شیشه ای هستند، با این حال برای ثابت نگه داشتن شیشه در نمای ساختمان باید از برخی متریال های دیگر نیز استفاده کرد، از جمله این نوع متریال ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چوب
  • آهن
  • آلومینیوم

با این حال پرکاربردترین متریال در اجرای نمای شیشه ای را می توان به مصالح آلومینیومی اختصاص داد،چرا که در عین حال که از وزن کمی برخوردار است، از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار است.

اجرای نمای شیشه ای نیازمند مجریان خبره و متخصص است، چرا که در صورت به وجود آمدن خطایی میلیمتری ممکن است استحکام نمای شیشه ای کاهش یابد و باعث به وجود آمدن خسارت های بزرگی شود. از جمله انواع نماهای شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

پرطرفدارترین نمای شیشه ای حال حاضر را می توان به نمای کرتین وال اختصاص داد.
نمای کرتین وال از تنوع بسیاری برخوردار است، از این رو می توان روش اجرای نمای کرتین وال خود را متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید، از جمله محبوب ترین انواع نمای کرتین وال عبارتند از:

  • نمای کرتین وال فیس کپ
    در این روش از نصب نمای کرتین وال اتصالات نگهدارنده در سطح رویین نمای شیشه ای دیده خواهند شد، از این رو ممکن است نمای ساختمان یکپارچگی روش فریم لس را نداشته باشد، با این حال این نوع از نمای شیشه ای همواره مخاطبان خود را داشته و زیبایی ویژه ای را به ساختمان شما منتقل می کند.
    اجزای تشکیل دهنده نمای کرتین وال فیس کپ شامل موارد زیر می شود.
  1. پروفیل های آلومینیومی: اولین مرحله برای اجرای نمای کرتین وال نصب پروفیل های آلومینیومی یا لامل ها به صورت افقی و عمودی بر روی شاسی کشی نمای ساختمان است، نصب لامل های عمودی و افقی سبب به وجود آمدن شبکه های مدولاری خواهد شد که جایگاه قرار گیری مصالح شیشه ای است.
  2. شیشه: بهتر است قبل از اجرای شیشه مدولاری از تیپ بندی شیشه مورد استفاده در نمای ساختمان را به مهندسان شاپ کار بسپارید تا هزینه مصالح شیشه ای ساختمان خود را کاهش دهید، متریال های شیشه ای بر روی پروفیل های آلومینیومی (لامل) قرار می گیرند.
  3. پرشر پلیت: نقش نگهدارنده را بر روی شیشه ایفا می کگند، این نوع از اتصالات نیز از جنس آلومینیوم هستند، با این حال به صورت خام و بدون رنگ بکار می روند، از این رو برای زیبایی کار از کپ (درپوش) هایی بر روی آن استفاده می شود.
  4. کپ: درپوش یا کپ صرفا جهت زیباسازی سطح رویین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله انواع طرح های درپوش کمی توان به مستطیلی، دوکی و نیم دایره اشاره کرد.
  5. لاستیک epdm: برای آنکه مصالح شیشه ای در ارتباط مستقیم با پروفیل های آلومینیومی قرار نگیرند، از لاستیک های epdm استفاده می شود، استفاده از این نوع مصالح می تواند درصد مقاومت شیشه را بالاتر ببرد.

نمای کرتین وال فریم لس
اگر به دنبال نمایی تمام شیشه ای و یکپارچه می گردید، پیشنهاد ما به شما استفاده از روش فریم لس است.
همانطور که می توان از نام این روش از اجرای کرتین وال نیز متوجه شد، در این روش نصب فریم یا قاب های نگهدارنده بر روی سطح رویین نما دیده نمی شوند، از این رو نما یکدست دیده خواهد شد.
اجزای تشکیل دهنده نمای کرتین وال فریم لس عبارتند از:

  1. پروفیل های آلومینیومی: همانند روش فیس کپ برای اتصال شیشه بر روی نما نیاز به شبکه های مدولار داریم، که اجرای این شبکه ها با استفاده از پروفیل های آلومینیومی یا لامل های عمودی و افقی امکان پذیر می شود.
  2. شیشه: نوع شیشه استفاده شده در نمای کرتین وال فریم لس نیز همانند کرتین وال فیس کپ است، با این بهتر است برای نماهای شیشه ای از شیشه های سکوریت لمینت دوجداره استفاده کنید، چرا که این نوع از انواع شیشه ها از مقاومت و دوام بالاتری نسبت به ضربه و شرایط اقلیمی متفاوت برخوردار است.
  3. چسب سیلیکونی: در کرتین وال فریم لس بجای استفاده از پرشر پلیت و کپ برای نگهداری شیشه بر روی پروفیل های آلومینیومی از چسب های مخصوص سیلیکونی استفاده می شود.
    چسب های سیلیکونی از انواع بسیاری برخوردار هستند، بهتر است از چسب های سیلیکونی با کیفیت عالی استفاده کنید، چرا که در این صورت علاوه بر نگهداری شیشه می تواند خاصیت آب بندی شیشه را نیز به عهده بگیرند.
  4. لاستیک epdm: همانند روش فیس کپ از لاستیک epdm جهت کاهش ضریب شکست شیشه استفاده میشود.

نمای اسپایدر

نمای اسپایدر

اگر به دنبال اجرای نمای شیشه ای در ساختمان تجاری یا اداری خود هستید، پیشنهاد ما به شما نمای اسپایدر است.
استفاده از یراق آلات عنکبوتی شکل دلیل نامگذاری این نوع از نمای شیشه ای به اسپایدر بوده، نمای اسپایدر نیز همانند نمای کرتین وال از تنوع زیادی برخوردار است، که از جمله انواع نمای اسپایدر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اسپایدر لوله‌ای
    در این روش از اجرای نمای اسپایدر برای اتصال اتصالات عنکبوتی به پشت مصالح شیشه ای از پروفیل های آلومینیومی یا لوله های آلومینیومی استفاده می شود، از این رو به این روش نمای اسپایدر لوله ای می گویند.
    توجه داشته باشید که ابعاد لوله یا پروفیل های استفاده شده در این روش از اجرای نمای شیشه ای ارتباط مستقیمی با وزن شیشه، چیدمان شیشه و موقعیت جغرافیایی پروژه دارد.
  2. اسپایدر فین گلس
    اگر به دنبال اجرای نمای تمام شیشه ای هستید، اینم روش از اجرای نمای اسپایدر می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در اجرای نمای اسپایدر فین گلس سازه های نگهدارنده نیز از جنس شیشه هستند، از این رو نمای ساختمان شما از یکپارچگی بیشتری برخوردار خواهد بود.
    عموما تیغه های شیشه ای استفاده شده در نمای اسپایدر فین گلس که به عنوان سازه ی نگهدارنده این روش است، از جنس لمینت دو یا سه جداره هستند و به صورت عمودی در داخل یا خارج نمای اجرا می شوند.
  3. اسپایدر کابلی
    همانطور که می توان از نام این روش از اجرای نمای اسپایدر نیز متوجه شد، اتصالات نگهدارنده در این روش از اجرای نمای شیشه ای را کابل ها به عهده گرفته اند. این کابل ها به صورت تور و کراس (خرپا) وزن بار مرده ساختمان را به زمین سازه های فلزی و در نهایت زمین منتقل می کنند.

نمای اسپایدر شیشه ای

  1. اسپایدر سازه خرپا
    این روش از اجرای نمای اسپایدر در عین زیبایی منحصر به فردی که به نمای ساختمان شما می بخشد، به محاسبات دقیق و تخصصی نیاز دارد. در نمای اسپایدر خرپا از دو روش کابلی و میله ای به صورت همزمان استفاده خواهد شد، از این رو مقاومت این روش نسبت به دیگر انواع نمای اسپایدر بیشتر است.
  2. اسپایدر اسپیس فریم
    نمای اسپایدر اسپیس فریم یا فضایی نسبت به دیگر روش های اجرای نمای اسپایدر از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است، از این رو امکان اجرا در انواع نماهای چند ضلعی یا پیچیده را دارد.
    سرعت نصب نمای اسپایدر اسپیس فریم بسیار بالاست و می تواند به دو صورت پیش ساخته یا نصب در محل پروژه انجام گیرد.

اسکای لایت

سقف شیشه ای یا اسکای لایت

اگر تاکنون مجذوب متریال های شیشه ای و کاربردهای آن در نمای ساختمان شده اید، باید گفت امکان اجرای متریال های شیشه ای در سقف نیز وجود دارد.
طراحی و اجرای اسکای لایت علاوه بر زیبایی بی حد و مرزی که به ساختمان شما می بخشد، در بالا بردن ارزش ملک شما نیز تاثیر گذار است. از این رو امروزه در بسیاری از ساختمان لوکس شاهد اجرای اسکای لایت در وید ها یا فضاهای داخلی ساختمان ها هستیم.

نصب اسکای لایت بسته به سلیقه و بودجه شما می تواند به دو صورت ثابت یا متحرک انجام گیرد، با این حال توجه داشته باشید که برای اجرای سقف شیشه ای ساختمان خود از نیروی اجرایی خبره و باسابقه بهره ببرید، چرا که در صورت ایجاد کمترین خطا و یا عدم تسلط کافی نیروی اجرایی ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به وجود آید.

از جمله مزایای استفاده از اسکای لایت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انتقال نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان
  • تهویه هوا داخلی
  • کاهش اتلاف انرژی
  • عایق صوتی و حراراتی
  • افزایش شعاع دید
  • زیبایی منحصر به فرد
  • افزایش سرمایه
  • دسترسی آسان به سقف

طراحی و اجرای تخصصی نمای شیشه ای

طراحی و اجرای تخصصی نمای شیشه ای و اسکای لایت

در ابتدا سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، در این مقاله با انواع نمای شیشه ای و سقف شیشه ای آشنا شده اید، حال این سوال برای شما پیش خواهد آمد که برای اجرای آن باید به چه شرکتی مراجعه کنید؟!

پیشنهاد ما به شما شرکت نما دیزاین است، این شرکت به واسطه کادر طراحان و مجریان با سابقه و خبره خود همواره توانسته مورد تایید کارفرمایان خود باشد.

شرکت نما دیزاین می توانند در طراحی، تهیه متریال و اجرای انواع نمای ساختمان همراه شمخا باد، از طرفی این شرکت می تواند متریال های ساختمانی شما را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه ها تهیه کند، در این صورت قیمت متریال نسبت به بازار کمتر خواهد شد، از سوی دیگر نیز این شرکت با طراحی نقشه های شاپ می تواند میزان پرتی مصالح شما را تا ۱۵ درصد کاهش دهد، در اینصورت قیمت خرید مصالح ساختمانی شما نیز کاهش خواهد یافت.
شما می توانید برای اطلاع از نمونه پروژه های این شرکت به سایت نما دیزاین https://nama.design/ مراجعه کنید و با شماره های موجود در سایت تماس رمایید، کارشناسان فروش این مجموعه می توانند بهترین پیشنهادات را متناسب با بودجه و سازه ی ساختمان شما اعلام کنند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.