تجربه استفاده از پروتز مو

امروز میخوام در این مقاله به شما در مورد این موضوع که پروتز مو (Hair prosthesis) چیست و بعنوان نویسنده‌ی این مقاله که خودم از پروتز مو استفاده میکنم تجربه استفاده‌ی شخصی خودم رو از پروتز مو بهتون بگم. تووی این مقاله تمام مطالبی که نوشته شده حقیقت هستش و توجه داشته باشید که در این مقاله هیچگونه تبلیغی از پروتز مو نمیشه و فقط این مقاله برای این هستش که شما بتونید خیلی بیشتر و راحت تر با پروتز مو آشنا بشید. اگر واقعاً قصد خرید دارید و نمیدونید که براتون مناسب هستش یا نه این مقاله رو تا آخر بخوانید.

آیا پروتز مو بهتر از کاشت مو هست؟

یکی از سوالاتی که قبل از خرید پروتز مو برای خود من مطرح بود این موضوع بود که پروتز مو بهتر هستش یا کاشت مو؟ من خودم از بین روش های ترمیم مو که در بازار هست روش PRP رو انجام دادم که متاسفانه اصلا جواب نداد و واقعاً فقط پول خودم رو دور ریختم! در مورد کاشت از چند نفری سوال کردم، برای کسایی که موی سرشون در پشت سر زیاد هستش و جلوی سرشون هم مقدار ریزش زیاد نیست، قطعاً کاشت مو خیلی روش بهتر، ارزان تر و طبیعی تری هستش، اما اگر پشت سر شما پر پشت نیست و یا جلوی سر شما هم میزان ریختگیش زیاده، کاشت مو برای شما طوری نخواهد بود که انگار هیچوقت موهاتون نریخته، احتمالا بعد از کاشت هم باز روی سرتون بخش های خالی خواهد موند!

نکته‌ی بعدی که در مورد کاشت مو مطرح میشه اینکه که یک مدتی هم باید حواستون باشه که موهای کاشته شده نریزه مجدد و خب درد هم داره!

ترمیم موترمیم مو

آیا پروتز مو باعث حساسیت پوستی میشه؟

من بشخصه اصلی ترین و مهم ترین چیزی که باعث میشد پروتز مو استفاده نکنم فکر کردن به ایجاد حساسیت پوستی توسط پروتز مو بود. واقعا برای من یکی از مهم ترین دغدغه هام بود. الان که دارم این مقاله رو مینویسم براتون حدود ۲ سال هستش که از پروتز مو دائم دارم استفاده میکنم و هیچ مشکل پوستی‌ای برای من ایجاد نشده، همه بهم میگفتن که بخش هایی که چسب میخوره هوا بهش نمیرسه و اون بخش ها بمرور زمان حساسیت پوستی براش ایجاد میشه یا پوستش از بین میره درصورتی که اصلا اینطور نبود، درسته که بخش هایی که چسب میخوره ممکنه چند روزی بهش هوا نرسه ولی بعد از تعویض چسب پروتز مو که شما انجام میدید، شاید ۲ روز پروتز حسابی روی سرتون محکم باشه، بعد از اون بمرور زمان پروتز چسبش شل میشه و اگر حمام برید یا سرتون رو بشورید آب هم زیر چسب میره و خود این موضوع به اینکه به اون بخش ها هم آب یا هوا برسه خیلی کمک میکنه.

آیا پروتز مو حالت طبیعی دارد یا نه؟

خب در جواب این سوال باید هم بگم بله هم بگم خیر! یعنی چی؟ من قبل از این ۲ سال که با پروتز آشنا بشم و خب خیلی زیاد روی سر بقیه ببینم و همینطور روی سر خودم، اصلا برام قابل تشخیص نبود و دقت نداشتم روی این موضوع که کی پروتز داره کی نداره، الان که دقتم رفته بالا خیلی راحت تر میتونم تشخیص بدم که پروتز چه شخصی طبیعی هستش! نکته ای که برای طبیعی بودن پروتز مو مطرح هست مدلیه که شما درستش میکنید.

اگر دور سرتون موهاتون کم هستش من اصلا بهتون استفاده از پروتز مو رو پیشنهاد نمیکنم! یکی از چیز هایی که خیلی تاثبر داره تووی طبیعی بودن پروتز، موهای دور سر هستش، اگر موهای دور سرتون کوتاه هست بذارید که بلند بشه و بعداً نسبت به نصب پروتز مو اقدام کنید.

در مورد نظرات بقیه راجع‌به پروتز موی خودم باید اینطور بگم که خب اشخاصی که منو خیلی زیاد دیده بودن و میدونستن که تا دیروز موهای سر من خیلی خالی بوده، یکم طول کشید تا با فیس جدید من ارتباط برقرار کنن! ولی کسایی که مدتی بود من رو ندیده بودن خیلی هاشون اصلا متوجه تغییر نشدن و کسایی که جدید با من آشنا شدن اصلا متوجه این موضوع نشدن که پروتز دارم و من قبلاً موهام کم پشت بوده!

نکته‌ی دیگه در مورد طبیعی بودن پروتز مو اینه که ما بطور کلی ۲ مدل پروتز مو داریم یکی جلو تور هستش و یکی بدون تور. پروتز های جلو تور خیلی خیلی طبیعی تر هستن ولی یه مشکلی دارن اون هم اینه که بعد از ۱ماه یا ۲ ماه که از استفاده‌ی شما میگذره با توجه به اینکه جلوی مو جایی هستش که بیشتر از بقیه جاها برس کشیده میشه کم کم موهای روی تور زودتر از بقیه جاها میریزه و این مشکل بوجود میاد که اون قسمت تور خالی میمونه!

تووی این حالت شما یا باید زود به زود اون بخش رو برای ترمیم ببرید یا اینکه اون قسمت تور رو با قیچی جدا کنید که همین موضوع باعث میشه که پروتز فرم خودش رو از دست بده، ولی پروتز های جلو تور واقعا از نظر طبیعی بودن حرف ندارن.

سختی پروتز مو چیست؟
خب شاید شما تووی ذهنتون این موضوع باشه که سخت ترین اتفاقاتی که بعد از نصب پروتز مو برای آدم پیش میاد چیا هستش؟ بعضی از این موارد ممکنه خیلی شمارو اذیت کنه بعضی از این موارد هم بعد از گذشت مدتی براتون تبدیل به عادت میشه بطور کلی چند موضوع ممکنه برای شما سخت باشه که در ادامه بهتون میگم:

تعویض چسب پروتز مو

وزن پروتز مو روی سر

هزینه ی زیاد در بلند مدت

نیاز به کوتاهی مو های زیر پروتز

خارش سر در روز های اول استفاده

تعویض چسب پروتز مو

میشه گفت بیشترین چیزی که شمارو اذیت میکنه تووی گذاشتن پروتز همین موضوع تعویض چسب و شستشوی پروتز هستش.

شما بطور معمول هر ۸ الی ۱۴ روز با توجه به نوع پوستتون (چرب یا خشک بودن) نیاز دارید که چسب پروتزتون رو عوض کنید و نیاز دارید که پروتز خودتون رو بشورید (بخاطر شیره هایی که چسب از خودش آزاد میکنه)، این موضوع میتونه براتون تبدیل به یک دردسر بشه و البته میتونید این موضوع رو راحت تر هم کنید که میگم چطوری.

تووی بیشتر کلینیک های پروتز مو به شما آموزش تعویض چسب رو میدن تا بتونید راحت عوض کنید و خیلی هم کار سختی نیست بیشتر موضوع سر شستشوی اون هستش چون شما باید صبر و حوصله داشته باشید. بهترین کار برای شستشو استفاده از بنزین هستش (نگران بوش نباشید بعد از چند دقیقه بوش میپره!) باید خیلی خوب و با حوصله پروتز رو بشورید، شامپو و صابون بزنید که همه ی اون شیره ها و همینطور بزنین، از روش پاک بشه که ماندگاریش روی سرتون بیشتر باشه، البته اگر حس و حال انجام این کار رو ندارید میتونید هر دو هفته برای تعویض چسب به کلینیک مراجعه کنید تا براتون تعویض چسب رو انجام بدن ممکنه یکم هزینتون بیشتر بشه ولی عوضش کارتون راحت میشه.

در صورتی که نیاز به دانستن موارد بیشتر دارید به لینک مقاله در زیر مراجعه نمایید:

https://pasargadhair.com/post/what-is-hair-prosthesis/

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.