دستگاه دی وی آر DVR چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه دی وی آر DVR از قسمت های مهم یک سیستم دوربین مداربسته

یکی از ارکان مهم سیستم دوربین مداربسته دستگاه DVR می باشد که نقش کلیدی را برای این سیستم ایفا می کند. دستگاه DVR را می توان از جهات گوناگون مورد نقد و بررسی قرار داد که در این نوشتار برآنیم تا شما را به طور مختصر با دستگاه دی وی آر آشنا نماییم. دستگاه DVR یک دستگاه ضبط تصویر در سیستم دوربین مداربسته می باشد که می تواند تصاویر دوربین ها را به صورت دیجیتالی روی هارد دستگاه ذخیره سازی نمایید.  ذخیره سازی در سیستم دوربین مداربسته مهمترین وظیفه بوده ولی در سال های اخیر یکی از آپشن هایی که در دستگاه DVR وجود دارد قابلیت انتقال تصویر است. برای خرید و قیمت دستگاه دی وی آر dvr و مشاهده قیمت انواع دستگاه های ضبط تصویر dvr به سایت فروشگاه توان نمایندگی برند دوربین داهوا https://tavancctv.com/ مراجعه بفرمائید.

انتقال تصویر دستگاه dvr در بستر اینترنت به گوشی های هوشمند

امروزه اکثر کاربران از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و این امکان در گوشی های هوشمند وجود دارد تا تصاویر دوربین مداربسته از طریق دستگاه دی وی آر بر بستر اینترنت ارسال شود. در هنگام خرید دستگاه DVR باید به تعداد کانال که می تواند پشتیبانی کند دقت داشته باشید. تعداد کانال ها در دستگاه دی وی آر به صورت مضربی از ۴ می باشد و حداقل کانال در دستگاه دی وی آر ۴ کانال و بعد ۸ کانال و ۱۶ کانال و ۳۲ کانال می باشد. یکی از نکاتی که قیمت دستگاه DVR را تعیین می کند همین تعداد کانال های دستگاه DVR می باشد زیرا هرچه تعداد کانال ها بیشتر شود به تناسب قیمت دستگاه DVR نیز بالاتر می رود.

ذخیره سازی و فشرده سازی بر روی دستگاه دی وی آر DVR

برای ذخیره سازی در دستگاه دی وی آر DVR شما باید در ابتدای امر هارد تهیه نمایید چون هیچ سیستمی به صورت پیش فرض هارد ندارد. هاردی که برای دستگاه دی وی آر تهیه می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل تعداد دوربین ها و کانال های دستگاه DVR می باشد. عامل بعدی برای تهیه هارد و ظرفیت آن بازه زمانی است که دستگاه DVR قرار است ذخیره سازی داشته باشد. عامل بعدی که به ظرفیت هارد در دستگاه DVR می تواند تاثیر گذار باشد نوع فشرده سازی یا فرمت فشرده سازی است.

فرمت های فشرده سازی دستگاه دی وی ار dvr

معمولا فرمت های فشرده سازی می توانند فضای ذخیره شده ای که توسط دستگاه دی وی آر اشغال می شود را می توانند به طور چشمگیری کاهش دهند. از دیگر عوامل موثر در ذخیره سازی هارد دستگاه DVR می توان به کیفیت دوربین ها اشاره کرد که هر چه کیفیت یک دوربین در سیستم دوربین مداربسته بالاتر رود مقدار فضای اطلاعات آن در دستگاه دی وی آر بالاتر می رود.

در هنگام خرید دستگاه دی وی آر DVR انتخاب برند یکی از دغدغه های اصلی کاربران است که در ادامه قصد داریم یکی از برند های معروف و پر فروش دستگاه دی وی آر را معرفی نماییم.

دستگاه دی وی آر DVR داهوا از پرفروش ترین محصولات dvr

دستگاه دی وی آر dvr داهوا

مناسب ترین و به روز ترین و همچنین پر فروش سیستم، دوربین مداربسته داهوا می باشد. در هنگام خرید دستگاه دی وی آر dvr داهوا این امکان برای شما وجود دارد تا برای پیشرفته ترین کاربری و معمولی ترین کاربری حق انتخاب داشته باشید. محصولات داهوا علاوه بر تنوع بالا دارای قیمت بسیار مناسب می باشند و زمانی که قیمت دستگاه دی وی آر DVR داهوا را با سایر دستگاه های DVR قیاس می کنید متوجه می شوید که این دستگاه دارای صرفه اقتصادی می باشد. دستگاه DVR داهوا نیز دارای تنوع محصولی بوده و از چهار کانال تا ۳۲ کانال متغیر است که در دستگاه های کانال بالا دارای امکانات پیشرفته می باشد.

سری اکونومی دستگاه های ضبط کننده DVR داهوا

دستگاه DVR داهوا در سال های اخیر برای بالا رفتن سطح امکانات و راحتی کاربران یک سری امکانات هوشمند به سیستم های خود اضافه کرده است. این امکانات هوشمند در تمام دستگاه های دی وی آر داهوا وجود دارد. داهوا از آنجایی که برای تمام سطوح بازار محصول دارد ، محصولات اقتصادی خود را تحت عنوان کوپر به بازار معرفی کرده است. دستگاه DVR داهوا سری کوپر نیز دارای این امکانات هوشمند است و از این به کارگیری دستگاه های داهوا برای تمامی کاربران مقرون به صرفه می باشد.

ویژگی های ارزشمند دستگاه دی وی ار داهوا

یکی از محسنات کاربردی دستگاه DVR انتقال تصویر سریع و آسان این دستگاه ها نسبت به سایر دستگاه ها می باشد. در هنگام انتقال تصویر با دستگاه DVR داهوا کمترین تاخیر وجود دارد و همچنین با توجه به فرمت بسیار خوب فشرده سازی حداقل پهنای باند در فضای اینترنت اشغال می کند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی دستگاه dvr داهوا

قیمت دستگاه DVR با توجه به تعداد کانال ، نوع فشرده سازی تصویر و همچنین نمایش تصویر دوربین بر حسب مگاپیکسل متغیر است و شما با توجه به نوع نیاز خود و همچنین بودجه ای که دارید دستگاه دی وی آر خود را تهیه نمایید که این دستگاه دارای آپشن های کاربردی فراوانی بوده که در صورت لزوم می توانید به کار ببرید.

دستگاه ایکس وی آر XVR و انواع آن

دستگاه ایکس وی آر xvr و دستگاه ایکس وی آر داهوا

در سیستم های دوربین مداربسته در سال های اخیر انواع مختلفی از تکنولوژی HD رواج پیدا کرده است و برای اینکه شما بتوانید دوربین مد نظر خود را تصویر بگیرید حتما باید دستگاه دی وی آر مربوطه را تهیه نمایید. سه تکنولوژی اصلی به صورت AHD، HDCVI و HDTVI می باشد. ظهور دستگاه ایکس وی آر XVR سبب شد تا شما تمام سه تکنولوژی نام برده را بتوانید روی یک دستگاه تصویرش را داشته باشید.

پشتیبانی دستگاه ایکس وی ار xvr از تمامی فرمت های ویدیویی

اگر دستگاه XVR شما اصطلاحا no name یا از برند های فرعی باشد باید دوربین ها را جداگانه از هر تکنولوژی تصویر بگیرید اما اگر از برند داهوا باشد شما می توانید به دستگاه XVR خود از هر تکنولوژی دوربین وصل کرده و با هم تصاویر را دریافت نمایید. قیمت دستگاه ایکس وی آر XVR در قیاس با دستگاه دی وی آر فرق چندانی ندارد و در سال های اخیر شرکت ها تمام محصولات ضبط تصویر خود را در قالب دستگاه ایکس وی آر XVR به بازار ارائه می کنند. در هنگام خرید دستگاه XVR نیز این موضوع را باید دقت داشته باشید که هر دستگاه XVR دارای یک تکنولوژی پایه می باشد و اگر یک دوربین مداربسته ahd (ای اچ دی) تهیه کنید بهتر است که دستگاه XVR آن را نیز با تکنولوژی پایه AHD تهیه نمایید.

بهره وری از تکنولوژی تحت شبکه با دستگاه ایکس وی آر XVR

دستگاه XVR نیز از تعداد کانال کاملا شبیه دستگاه دی وی آر بوده و جالب است که بدانید در بازار دوربین مداربسته دستگاه XVR هنوز با نام دستگاه دی وی آر شناخته می شود. در دستگاه  XVR علاوه بر سه تکنولوژی که بدان اشاره کردیم این امکان وجود دارد تا از دوربین آنالوگ و تحت شبکه نیز پشتیبانی شود. برای اینکه به دستگاه XVR دوربین تحت شبکه وصل نمایید باید به پورت شبکه ای در پشت دستگاه XVR وجود دارد یک سوییچ شبکه نصب کرده و دوربین ها را به واسطه این پورت شبکه به دستگاه متصل نمایید. شما در دستگاه XVR ای امکان وجود دارد تا هم دوربین HD به صورت کابل کواکسیال داشته باشید و هم دوربین تحت شبکه به صورت کابل شبکه که در بسیار از پروژه های دوربین مداربسته می تواند راه گشا باشد.

معرفی کامل دستگاه ان وی آر NVR و کاربردهای ان وی ار

در قسمت قبل به یکی از تکنولوژی های کاربردی دوربین مداربسته یعنی تکنولوژی تحت شبکه اشاره کردیم. شما اگر در سیستم دوربین مداربسته خود دوربین تحت شبکه داشته باشید برای ضبط تصویر باید از دستگاه NVR استفاده نمایید. دستگاه NVR از لحاظ ظاهری در قسمت پورت ها با دستگاه دی وی آر تفاوت هایی دارد و در این دستگاه شما دیگر پورت های ورودی تصویر BNC را نمی بینید.

دستگاه ان وی آر و دستگاه ان وی آر nvr داهوا

در قسمت قبل اشاره کردیم که برای اینکه دوربین های تحت شبکه به دستگاه NVR متصل شوند شما باید یک سوییچ واسط شبکه داشته باشید. از آنجایی که در پشت دستگاه NVR معمولا یک تک پورت شبکه وجود دارد که برای انتقال تصویر حتما باید مودم اینترنت نیز به سوییچ واسط وصل شود. در بعضی از دستگاه NVR پورت های POE به تعداد کانال دستگاه نیز وجود دارد که شما می توانید هر دوربین مداربسته تحت شبکه را به صورت مستقل به هر یک از این پورت های POE در دستگاه NVR متصل نمایید.

کاهش هزینه ها با استفاده از دستگاه های تحت شبکه ان وی آر NVR بجای دستگاه dvr

یکی از عواملی که باعث خرید دستگاه NVR و انتخاب سیستم تحت شبکه برای کاربران دوربین مداربسته می شود کاهش هزینه هاست. علت این کاهش هزینه ها با توجه به شبکه بودن سییستم کاهش کابل کشی در مسافت های طولانی می باشد. قیمت دستگاه NVR در قیاس با دستگاه دی وی آر فرق چندانی ندارد اما چیزی که باعث کاهش هزینه ها به صورت کلی می شود کاهش همین کابل کشی و هزینه های اجرایی می باشد. در دستگاه NVR معمولا از آنجایی که در پروژه های حرفه ای دوربین مداربسته استفاده می شود تعداد هارد ها می توانند بالا باشند و گاها دستگاه NVR با ۱۲ هارد نیز وجود دارد.

در اینجا نیز یکی از برند های مهم و پر فروش دستگاه NVR را که دارای قابلیت های بالایی می باشد را به صورت کامل معرفی می نماییم.

دستگاه ان وی ار NVR داهوا و مشخصات حرفه ای nvr داهوا

یکی از کاربردی ترین و پر فروش ترین مدل های دستگاه NVR را می توان دستگاه NVR داهوا  نام برد. این مدل از دستگاه ضبط تصویر تحت شبکه نیز دارای تنوع محصولی بسیار بالایی بوده و جالب است که بدانید کاربران دوربین مداربسته در تمام سطوح و سایر برند از دستگاه NVR داهوا  به عنوان یک دستگاه قابلیت بالا استفاده می کنند.

رابط کاربری راحت و آسان با دستگاه تحت شبکه داهوا (DAHUA NVR)

دستگاه ان وی آر NVR داهوا  در عین حالی که دارای قابلیت های بالایی می باشد کاملا از نظر نرم افزاری آسان بوده و حتی اگر در زمینه دوربین مداربسته تجربه خاصی نداشته باشید منوهای این دستگاه به شکلی طراحی شده است که کاربر به راحتی بتواند با دستگاه ارتباط برقرار کند. نکته کلیدی دیگر در مورد دستگاه NVR داهوا  آپشن های بسیار بالای نرم افزاری است که در این دستگاه وجود دارد و اگر بخواهید شما یک پروژه حرفه ای را پیاده سازی نمایید می تواند از این سری دستگاه ها استفاده نمایید. امکاناتی از قبیل تشخیص چهره ، شمارش افراد ، تشخیص زن و مرد ، قابلیت SMD و بسیاری از امکانات نرم افزاری و هوشمند دیگر که خرید دستگاه NVR ان وی آر داهوا را مقرون به صرفه می کند.

دلایل محکم برای خرید دستگاه ان وی آر nvr داهوا

دستگاه NVR داهوا علاوه بر پروتکل Onvif از تمام پروتکل های رایج دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا و غیر داهوا پشتیبانی می کند و اگر شما بخواهید این دستگاه را پروژه های دوربین مداربسته تحت شبکه غیر از برند داهوا به کار بگیرید این گارانتی برای شما وجود دارد که دستگاه NVR داهوا قابلیت پشتیبانی از تمامی برند ها را داراست. قیمت دستگاه NVR داهوا با توجه به کیفیت ساخت قطعات، امکانات هوشمند و قابلیت های نرم افزاری، سازش پذیری با سایر برند و بروز بودن سخت افزاری و نرم افزاری کاملا قابل رقابت بوده و انتخاب این دستگاه کاملا عقلانی می باشد.

خرید و قیمت دستگاه ان وی آر nvr و دستگاه nvr تحت شبکه داهوا

برای خرید و قیمت انواع دستگاه دی وی آر DVR ، دستگاه ان وی آر nvr داهوا و همچنین دستگاه دی وی آر داهوا میتوانید با مراجعه به سایت فروشگاه توان نمایندگی رسمی محصولات دوربین مداربسته داهوا در تهران با آدرس وبسایت اینترنتی https://tavancctv.com/ خرید خود را انجام دهید. برای ارتباط با کارشناسان فروش فروشگاه توان با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۹۴۹ تماس حاصل فرمایید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.