چند راز برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم ممکن است طول عمر شما را زیادتر کند؛ با این حال رازهای دیگری برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر وجود دارد.

با افزایش سن، طول کروموزوم‌های بدن کوتاه‌تر می‌شود. این باعث می‌شود احتمال بیمار شدن شما بسیار بیشتر شود.

اما تغییر سبک زندگی می‌تواند طول عمر آنها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این رژیم غذایی و ورزش می‌تواند به محافظت از آن‌ها کمک کرده و پیری را در سطح سلولی آهسته‌تر کند.

بازی کنید تا برنده شوید

یک مطالعه نشان داد افرادی که وظیفه شناس هستند؛ به جزئیات توجه کرده، به همهٔ جنبه‌ها فکر می‌کنند و تلاش می‌کنند آنچه را که درست است انجام دهند؛ زندگی طولانی‌تر دارند.

این افراد بیشتر برای سلامتی خود زحمت می‌کشند و  روابط قوی‌تر و مشاغل بهتری دارند.

روابط دوستانه

روابط دوستانه به شما کمک می‌کنند طولانی‌تر زندگی کنید. مطالعات زیادی ارتباط بین ارتباطات اجتماعی قوی و زندگی طولانی‌تر را ثابت کرده است.

دوستانتان را عاقلانه انتخاب کنید

دوستانتان روی شما تاثیر می‌گذارند، بنابراین به دنبال دوستانی باشید که سبک زندگی بهتر و سالم‌تری دارند. اگر دوستی دارید که چاق است؛ شانس چاق شدن شما بیشتر می‌شود.

سیگار نیز از طریق روابط اجتماعی گسترش می‌یابد، اما ترک آن نیز از طریق همین روابط بیشتر می‌شود.

ترک سیگار

ترک سیگار عمر شما را طولانی می‌کند. یک مطالعه ۵۰ ساله نشان می‌دهد که ترک در ۳۰ سالگی می‌تواند یک دهه به عمر شما اضافه کند.

ترک سیگار در سن ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی می‌تواند به ترتیب ۹، ۶ یا ۳ سال به زندگی شما بیفزاید.

هنر چرت زدن

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرت زدن به شما کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشید.

یک مطالعه ثابت کرد افرادی که به طور منظم چرت می‌زنند، ۳۷ درصد کمتر از سایرین، در اثر بیماری قلبی می‌میرند.

چرت زدن با پایین نگه داشتن هورمون‌های استرس به قلب شما کمک خواهد کرد.

رژیم غذایی مدیترانه ای

این رژیم سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی است. می‌تواند از چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا و سایر مشکلاتی که احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد؛ جلوگیری کند.

مثل مردم اوکیناوا بخورید

مردم اوکیناوا ژاپن، بیشتر از همه عمر می‌کنند. رژیم غذایی سنتی این منطقه دلیل آن است. این رژیم سرشار از سبزیجات سبز و زرد و کم کالری است. به علاوه، مردم اوکیناوا فقط ۸۰ درصد غذای موجود در بشقاب خود را می‌خورند.

ازدواج کنید

افراد متاهل بیشتر از دوستان مجرد خود عمر می‌کنند. این به دلیل حمایت اجتماعی و اقتصادی است که توسط همسر ایجاد می‌شود.

در مقابل افرادی که طلاق گرفته یا بیوه اند نسبت به کسانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند، نرخ مرگ و میر کمتری دارند.

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید، بهتر است بدانید که لاغری می‌تواند مانع از دیابت، بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها شود و عمر شما را بیشتر کند.

چربی شکم برای شما ضرر است، پس فیبر بیشتری بخورید و ورزش کنید.

فعالیت و ورزش

افرادی که ورزش می‌کنند عمر طولانی‌تری دارند. فعالیت بدنی منظم احتمال بیماریی قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی سرطان و افسردگی را کاهش می‌دهد.

فعالیت‌های مذهبی

افرادی که در مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند بیشتر از سایرین عمر می‌کنند. شبکه اجتماعی قوی که میان افرادی که با هم عبادت می‌کنند ایجاد می‌شود؛ باعث سلامت بدن خواهد شد.

ببخشید

بخشیدن و رها کردن کینه‌ها فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. خشم با بیماری قلبی، سکته مغزی، مشکلات ریه و سایر مشکلات مرتبط است. بخشیدن اضطراب را کاهش داده، فشار خون را پایین می‌آورد و به شما کمک می‌کند راحت‌تر نفس بکشید.

خواب با کیفیت

خواب با کیفیت می‌تواند خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات روانی را کاهش دهد. همچنین به بهبود بیماری کمک می‌کند. اگر کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابید؛ احتمال مرگ زودرس در شما بیشتر است.

مدیریت استرس

شما هرگز به طور کامل از استرس نجات پیدا نمی‌کنید، اما می‌توانید راه‌هایی برای کنترل آن یاد بگیرید. یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را تست کنید.

هدف داشته باشید

سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها نیز  عمر شما را طولانی‌تر می‌کنند. محققان ژاپنی متوجه شدند افرادی که دارای هدف هستند در مقایسه با سایرین، کمتر در معرض خطر مرگ به دلیل سکته مغزی، بیماری قلبی یا … می‌باشند.

منبع: webmd

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.