فناوری‌هایی که باعث می‌شود هزینه‌هایتان در خانه کم‌تر شود

خانه قلعه شماست، بنابراین بهتر است آن را تا حد امکان راحت‌تر و کارامد تر بسازید؛ فناوری نه تنها می‌تواند راحتی را فراهم کند، بلکه خانه شما را کارآمدتر می‌کند.

برخی ارتقاءهای فناوری، مانند کنترل گرمایشی، سرمایشی و روشنایی با تلفن هوشمند ممکن است غیر ضروری باشند؛ اما می‌توانند کنترل بیشتری بر مصرف انرژی داشته و هزینهٔ قبض‌های شما را کاهش بدهند.

بنابراین، از فناوری خانه هوشمند نترسید.

وقتی از این فناوری‌ها به درستی استفاده کنید، می‌تواند هزینه‌هایی که برای خرید آن صرف کرده‌اید؛ را دوباره به دست بیاورید.

ابزارهای بهینه سازی مصرف آب

طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، یک فرد به طور متوسط ۸۲ گالن آب در خانه مصرف می‌کند. امروزه به دلیل کمبود آب، استفاده از فناوری‌های مربوط به آن ضروری است؛ زیرا هم برای بقای کره زمین انجام می‌شود و هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

در این راستا شما می‌توانید از دوش‌های کم جریان تا آبگرمکن‌های بدون مخزن و سیستم‌های آبیاری هوشمند، استفاده کنید.

علاوه بر این پیشرفت‌های زیادی در فناوری خانه‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانند با شناسایی نشتی، سیستم‌های آب را به‌طور خودکار خاموش کنند.

علاوه بر این فناوری هوشمند به شما کمک کند از آب در خارج از خانه نیز استفاده کنید. مثلاً سیستم‌های آبپاش دارای وای‌فای که بارندگی را در زمان واقعی تشخیص داده و زمان‌های آبیاری را تنظیم می‌کنند.

لوازم برقی کارآمد

انتخاب وسایل کم مصرف در خانه می‌تواند در صرفه جویی انرژی و هزینه کمک کند.

مثلاً، یخچال‌های دارای گواهی انرژی کم، ۹ درصد از سایر مدل‌ها، بازده انرژی بیشتری دارند.  آنها دارای کمپرسورهایی هستند که گرمای کمتری ایجاد کرده و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

علاوه بر یخچال و فریزر، لوازم کم مصرف دیگر شامل ماشین لباسشویی، خشک کن، ماشین ظرفشویی و رطوبت گیر است.

برخی از این ماشین‌ها دارای بخش‌های هوشمند هستند. مثلاً  به شما اجازه می‌دهند بدون باز کردن درب یخچال، درون آن را نگاه کنید و یا ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی یا خشک‌کن را در زمانی که مصرف برق کم است؛ روشن کنید.

ترموستات‌های هوشمند یکی دیگر از فناوری‌های مفید هستند که به شما امکان می‌دهند دما را در خانه و زمانی که خارج از خانه هستید با گوشی خود کنترل کنید تا هزینهٔ قبض کاهش یابد.

دستگاه‌های مانیتورینگ و امنیت خانه

یکی از راه‌های صرفه جویی در هزینه، جلوگیری از سرقت و دزدی است.

از سیستم‌های امنیتی سازگار با الکسا و دستیار گوگل تا قفل‌های هوشمند در این بخش به شما کمک می‌کنند.

روشنایی هوشمند

قابلیت روشن و خاموش کردن چراغ‌ها از راه دور یکی دیگر از فناوری‌های جدیدی است که می‌تواند امنیت و راحتی را به خانه شما بیاورد.

فناوری انرژی خورشیدی

با افزایش هزینه‌های برق، انرژی خورشیدی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پنل‌های خورشیدی می‌توانند بین ۲۵ تا ۳۰ سال دوام بیاورند و حداقل ۱۷ سال صرفه جویی در مصرف دارند.

علاوه بر این شما می‌توانید از ژنراتورهای خورشیدی قابل حمل در داخل خانه استفاده کنید که از طریق یک پریز دیواری یا یک پریز ماشین ۱۲ ولت شارژ می‌شوند.

بعد از شارژ شدن، می‌توانید از تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ گرفته تا قهوه‌ساز، مخلوط‌کن، تلویزیون و یخچال همه را به این دستگاه‌ها وصل کرده و از قدرت برق آن‌ها استفاده کنید.

جمع بندی

در حالی که فناوری خانه هوشمند در ابتدا هزینهٔ زیادی برای شما به بار می‌آورد، بسیاری از این ارتقاءها تغییرات کوچکی هستند که در نتیجه بازدهی بالایی داشته و در نهایت باعث می‌شوند که هزینه‌های شما کاهش یابند.

بنابراین، اگر به دنبال کاهش قیمت قبض و کاهش مصرف انرژی خانه تان هستید، به آرامی بخشی از این فناوری را در خانه خود استفاده کنید تا در طولانی مدت هزینه‌هایتان کاهش یابد.

منبع: realsimple

3/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.