۷ ترند جذاب برای آشپزخانه در سال ۲۰۲۳

برای بسیاری از ما، آشپزخانه قلب خانه است و بیشتر ما دوست داریم این بخش از خانه زیباترین و بهترین باشد و هر چند وقت یک بار به دنبال بازسازی آن هستیم.

ترندهای و سبک‌های آشپزخانه به سرعت تغییر می‌کنند، بنابراین رنگ‌های میز و کابینت که سال گذشته بسیار جذاب بودند، آشپزخانه امروزی را قدیمی نشان می‌دهند.

بر اساس مطالعه جدید Houzz که روی ۲۳۸۰ خانه در مورد ترند آشپزخانه ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار گرفت، ۴۲ درصد از افرادی که خانه خود را بازسازی می‌کنند قصد دارند؛ آشپزخانه خود را ارتقا دهند؛ زیرا دیگر نمی‌توانند آشپزخانه قدیمی را تحمل کنند.

خوشبختانه، بخش‌هایی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای مدرن‌تر و جذاب‌تر کردن آشپزخانه‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

در این مقاله به بزرگ‌ترین ترندهای آشپزخانه در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم که زیبایی این بخش را به مراتب بیشتر و مدرن‌تر می‌کنند.

پایداری

نظرسنجی Houzz نشان می‌دهد که پایداری محیط زیست در بخش بازسازی آشپزخانه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

زیرا ۹۲ درصد از صاحب خانه‌ها از ویژگی‌های پایدار در بازسازی آشپزخانه شان استفاده کرده‌اند.

این ویژگی‌ها عبارتند از لامپ‌های LED (65 درصد)، لوازم کم مصرف (۶۱ درصد)، وسایل کم مصرف (۳۴ درصد) و پنجره‌های کم مصرف (۲۷ درصد) است.

ساخت آشپزخانه‌ای که نیاز به به روز رسانی سبک نداشته باشد؛ نیز یک کار در راستای پایداری است، تقریباً نیمی (۴۷ درصد) از صاحب خانه‌ها طراحی همیشگی در بازسازی را انتخاب می‌کنند.

طراحی همیشگی و ویژگی‌های کم مصرف می‌توانند در طولانی مدن در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

صاحبان خانه در حین بازسازی آشپزخانه به سمت پایداری می‌روند و برطرف کردن این مشکلات اقتصادی و زیست‌محیطی عالی است.

ترند جذاب برای آشپزخانه

درب‌های کابینت تخت

درب‌های کابینت آشپزخانه مینیمال محبوبیت زیادی دارند. درب‌های کابینت به سبک شیکر (دارای یک پانل وسط تخت و یک قاب در لبه‌ها) همچنان محبوب‌ترین برای آشپزخانه‌ها هستند، اما مطالعه Houzz نشان داد که ۶۱ درصد صاحبان خانه‌ها به این ترندها تمایل کمتری دارند و به درب‌ها صفحه تخت علاقه دارند.

به طوری که از هر ۵ بازسازی کننده یک نفر (۲۰ درصد) آنها را انتخاب می‌کند که سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

طراحی مینیمال و شیک هنوز هم در صدر است و بیشتر سراغ کابینت‌هایی بدون دستیگره می‌روند.

کابینت‌های چوبی در آشپزخانه

ترندهای رنگ کابینت نیز همیشه در حال تغییر است.

در حالی که در ظاهر همه کابینت‌های خود را سبز رنگ می‌کنند، اما طبق این نظرسنجی، کابینت‌های سفید همچنان محبوب‌ترین انتخاب در آشپزخانه‌های بازسازی‌شده هستند که توسط ۴۰ درصد از صاحب خانه‌ها انتخاب می‌شوند.

با این حال، کابینت‌های چوب طبیعی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و ۲۴ درصد را به خود اختصاص داده‌اند که سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

درصد استفاده از چوب با تناژ متوسط و تیره به ترتیب از ۱۰ درصد به ۱۲ درصد و از شش درصد به ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

کابینت‌های چوبی در آشپزخانه

ارتقاء الکترونیکی در آشپزخانه

در این ترندهای زیبایی شناختی، بسیاری از صاحب خانه‌ها از ارتقای فناوری در آشپزخانه خود استفاده کرده‌اند. بر اساس این مطالعه، ایستگاه‌های اتصال، بلندگوهای بی‌سیم و سیستم‌های استریو در حال تبدیل شدن به وسایل پرطرفدار آشپزخانه هستند.

علاوه بر این، ۵۱ درصد از صاحب خانه‌ها شیرهایی با ویژگی‌های پیشرفته و لمسی یا بدون لمس را نصب می‌کنند. ۳۹ درصد وسایل با ویژگی‌های پیشرفته، مانند اتصال Wi-Fi و کنترل‌های گوشی هوشمند یا تبلت را برای آشپرخانه خود انتخاب می‌کنند.

چراغ‌های توکار

چراغ‌های توکار محبوب‌ترین چراغ‌های آشپزخانه هستند، به طوری که ۷۲ درصد از شرکت کننده‌ها آن‌ها را انتخاب می‌کنند. چراغ‌های زیرکابینتی که در جایگاه اول بودند، در رتبه دوم قرار گرفتند و ۷۰ درصد از شرکت کننده‌ها آن‌ها را انتخاب کردند.

آشپزخانه با طرح بندی باز

پلان‌های آشپزخانه اوپن به طور کلی محبوبیت دارند. این مطالعه نشان داد که ۴۰ درصد از افرادی که در حال بازسازی هستند، آشپزخانه‌های خود را از فضاهای دیگر جدا نمی‌کنند و ۲۰ درصد آشپزخانه‌ها را با اپن محدود می‌کنند.

منبع: realsimple

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.