آیا رنگ مو باعث ریزش مو می‌شود؟

چه هرچند وقت یکبار برای رنگ و رنگساژ به آرایشگاه بروید و یا در خانه موهایتان را رنگ کنید؛ موهایتان ممکن است آسیب ببیند؛ حتی ممکن است متوجه‌ی ریزش مو بعد از رنگ مو شوید و این شما را نگران کرده است.

بنابراین اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید و ریزش مو دارید و یا اگر قصد دارید موهایتان را رنگ کنید و از عواقب آن می‌ترسید؛ با ما همراه باشید.

آیا رنگ مو باعث ریزش مو می‌شود؟

رنگ مو می‌تواند به تارهای مو شما آسیب برساند؛ اما خبر خوب این است رنگ مو به احتمال زیاد باعث ریزش دائمی یا سایر مشکلات آلوپسی نمی‌شود.

به عبارتی ریزش موی زیاد و ناشی از فرآیند رنگ مو، بسیار نادر است.

رنگ مو چگونه بر موها تأثیر می‌گذارد؟

با اینکه ریزش مو ناشی از رنگ مو بسیار نادر است؛ اما مشکلات دیگری نیز وجود دارد که هنگام استفاده از رنگ مو ممکن است رخ دهد.

رنگ مو می‌تواند وضعیت مو را تغییر دهد و لایه محافظ آن را از بین ببرد. این شرایط می‌تواند در نحوه رشد مو اختلال ایجاد کند.

رنگ یک فرآیند شیمیایی است، به این معنا که می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد که شامل:

  • تحریک پوست سر
  • موهای شکسته، دوشاخه
  • آسیب به فولیکول‌های مو و ساقه‌های مو
  • اختلال در کوتیکول مو یا توقف چرخه رشد مو
  • واکنش آلرژیک حاد یا افزایش ابتلا به آلرژی در طول زمان

برای رنگ کردن موهای خود به توصیهٔ زیر دقت کنید

رنگ طبیعی موهای شما راهنمای انتخاب رنگ موی جدید باشد. رنگ طبیعی موهای شما راهنما است و بهتر است رنگی نزدیک به آن را انتخاب کنید.

هنگام رنگ کردن مو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

نکته شماره ۱: علائم استرس پوست سر را بدانید

قبل از رنگ مو باید انتظار شکستگی، ریزش، تحریک و التهاب پوست سر، یا حتی ریزش موی موقتی مرتبط با استرس را داشته باشید. خوشبختانه، این شرایط باید با گذشت زمان خود به خود حل شود. در غیر این صورت باید پیگیری کنید.

نکته شماره ۲: مراقب واکنش‌های آلرژیک باشید

ممکن است شما نسبت به ترکیبات خاص در رنگ مو، آلرژی داشته باشید.

بسیاری از بیماران ممکن است به رنگ مو حساسیت پیدا کنند.

یک ماده به نام پارافنیل داامین (PPD) در برخی از رنگ‌های یافت می‌شود و آلرژن رایج است. حتی مقدار کمی از آن ممکن است باعث تحریک، خارش، قرمزی و حتی اسکار پوست سر شود.

نکته شماره ۳: دکلره نکنید

برای کسانی که به دنبال رنگ خاص هستند؛ ممکن است مجبور به دکلره شوند. این مواد  حاوی مواد سفید کننده مانند آمونیاک و پراکسید هیدروژن است که می‌تواند تارها را از بین برده و لایه داخلی، لایه میانی و بیرونی مو را باز کنند و موها را آسیب پذیرتر کنند.

بنابراین تا حد ممکن بهتر است موهایتان را دکلره نکنید.

نکته شماره ۴: شامپو و نرم کننده رنگ مناسب را انتخاب کنید

مراقبت صحیح از موهای رنگ شده از حمام آغاز می‌شود. شامپو و نرم‌کننده‌ای با ترکیبات طبیعی آبرسان می‌تواند به شما کمک کنند.

برخی شامپوها دارای کراتین و پروتئین است و برای موهای رنگ شده عالی است.

نکته شماره ۵: قبل از رنگ کردن از آسیب جلوگیری کنید

بهترین توصیه این است که قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید، مطمئن شوید که موهایتان سالم است و در مقابل پردازش رنگ مقاومت نمی‌کند.

البته شما می‌توانید بدون آسیب رساندن به موهای خود، آن‌ها را رنگ کنید. برای این کار باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید و بهتر است از محصولات طبیعی‌تر استفاده نمایید.

منبع: vegamour

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.