آیا کمد دیواری ریلی خوب است؟ مزایا کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی به عنوان کمد دیواری مدرن هم شناخته می شوند، معمولاً برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال کارایی بیشتری دارند. از آنجا که روز به روز با افزایش قیمت مسکن، فضای خانه ها کوچکتر می شود کمد دیواری ریلی گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک می باشد.

همانطور که می دانید دونوع کمد دیواری داریم : ریلی و لولایی (ساده). در این مقاله قصد داریم به معرفی کمد دیواری ریلی بپردازیم .این کمدها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند بخصوص برای مدل کمد دیواری اتاق خواب چون دارای طرح و رنگ‌ها متنوعی هستند و در ساخت آنها از متریال مختلفی استفاده می‌شود.

۱- ایجاد فضای بیشتر

همانطور که گفتیم با کوچک شدن خانه ها بازوبسته کردن درب کمدهای لولایی مشکل ساز است ولی در کمد‌های ریلی به‌صورت کشویی باز‌و‌بسته می‌شود و این باز‌وبسته شدن، فضایی را اشغال نمی‌کند. همچنین در اتاق‌های کوچک در راهروهای تنگ و باریک نیز می‌توان از کمدهای ریلی استفاده کرد.

۲- سبک مدرن و مینیمال

این کمدهای مدرن ظاهر بسیار شیک دارند. برای همین اغلب در خانه‌هایی که به سبک دکوراسیون مدرن چیده شدن استفاده میشوند. این کمدهای دیواری به دلیل هماهنگی با میز تحریر، به تنهایی بخشی از دکوراسیون اتاق را تشکیل می دهند و با سایر اجزا هماهنگ می شوند به همین دلیل افراد بهجای سفارش جداگانه اغلب سفارش ساخت کمد دیواری با میز تحریر می دهند.

۳- نصب قفسه و کتابخانه داخل کمد دیواری ریلی

می توانید با نصب قفسه و کتابخانه داخل کمد دیواری ریلی از فضای بیشتری برای جا دادن وسایلی مانند کتاب، گلدان، مجسمه، لوازم آرایشی و… بهره ببرید.

۴- امکان نصب آینه قدی

می توانید از سازنده کمد دیواری ریلی خود بخواهید که آینه قدی روی آن نصب کند که ظاهری زیبا و مدرن به اتاق می بخشد و از پرداخت هزینه اضافی برای خرید آینه جداگانه و اشغال فضای بیشتر برای آن جلوگیری کنید.

۵- باز و بسته شدن بدون صدا

مطمعنا اگر با کمدهای قدیمی لولایی آشنایی دارید می دانید که هنگام باز وبسته کردن درب آنها صدای به گوش می رسد اما کمدهای ریلی هیچ صدای اضافی ندارند.

۶- ساخت کمد دیواری ریلی با رنگ های متنوع

در ساخت این کمدها دستتان برای انتخاب رنگ باز است و می توانید با توجه به دیزاین و چیدمان اتاق رنگ سفید  یا از رنگ های تیره پررنگ و کم رنگ استفاده کنید.

۷- دوام و ماندگاری کمد دیواری ریلی

این کمدها درصورتی‌که از متریال و ریل‌های باکیفیتی برای درب اون‌ها استفاده شود، می‌تونن دوام زیادی داشته باشند.

معایب کمد دیواری ریلی

حالا که با مزایا کمد دیواری ریلی آشنا شدید بیایید به بررسی معایب احتمالی کمدهای ریلی بپردازیم.

امکان باز شدن یک در

در‌های کمد دیواری ریلی قابلیت باز شدن دو در به طور همزمان را ندارند و معمولا لازمه باز کردن یک در بسته شدن در دیگری است. بنابراین تمیز کردن آن و دسترسی به وسایل ته کمد سخت تر است.

۱- عمق و فضای کم کمدهای ریلی

از آنجایی که در کمدهای ریلی  از نصب ریل برای باز و بسته شدن انجام می شود این ریل کشو، فضایی را اشغال می کند که اگر لازم می دانید هنگام سفارش کمد دیواری ریلی بخواهید که نصب ریل کشو در بیرون کمد کار شود.

۲- نبود دستگیره در کمد ریلی

البته نبود دستگیره در کمدهای ریلی را نمی توان معایب به حساب آورد ولی ممکن است خیلی ها دست گیره را ترجیح بدهند. هرچند که نبود دستگیره سادگی خاصی را به کمد دیواری ریلی می بخشد.

۳- قیمت کمد دیواری ریلی

حالا که با مزایا و معایب کمد دیواری ریلی آشنا شدین، به موضوع مهم قیمت کمد دیواری ریلی بپردازیم. ابعاد، ، جنس،تعداد کشوهای ساخته شده، گاها هزینه آینه کار گذاشته شده، کیفیت ساخت و متریال به‌کار‌رفته در کمد دیواری ریلی، روی قیمت نهایی آن تأثیر گذار است. برند تولید کننده و فروشگاهی که از آن کمد را می‌خرید نیز تعیین‌کننده قیمت نهایی کمد به‌حساب می‌آیند. بنابراین هنگام خرید کمد دیواری ریلی، به فروشگاه و تولید کننده نیز توجه کنید تا در نهایت محصولی با کیفیت و قیمت مناسب بخرید.

نکات مهم هنگام ساخت کمد دیواری ریلی

۱- استفاده از ریل و یراق‌آلات با کیفیت

از آنجا که درب های کمد دیواری ریلی روزانه بارها و بارها باز و بسته شده و نسبت به تغییرات دما، گرد و خاک حساس هستند،لازم است از ریل و یراق‌آلات ‌با قیمت خوب  و باکیفیت در ساخت آنها استفاده کنید بخصوص سوزن های غلطکی را حتما از جنس ترک استفاده کنید. اگر از سازنده شناخت ندارید خودتان بصورت جداگانه این موارد را تهیه کنید.

۲- طبقه بندی کشوهای کمد دیواری

طبقه بندی کشوهای کمد دیواری را بر اساس نیاز خود سفارش دهید. مهم است که چه تعداد کشو با چه ابعادی نیاز دارید مثلا اگر لباس های بلندتان زیاد است نیاز به فضاهای گسترده ای برای جای دادن لباس های بلند دارید.

۳- ابعاد کمدهای دیواری

کمدهای دیواری غالبا با توجه به نیازمندی های اتاق و ابعاد اتاق کار می شوند به عنوان مثال اتاق کودک، اتاق خواب دونفره یا قرار گرفتن در حال پذیرایی. طول کمد بستگی به میزان فضایی دارد که قرار است کمد در آن چیدمان شود و ارتفاع کمد می تواند تا سقف امتداد داشته باشد و معمولا تا سقف هم کار می شود.

۴- استفاده از لامپ یا هرگونه وسیله روشنایی درون کمد

اگر عمق کمد زیاد است می توانید برای راحتی بیشتر و دسترسی به لباس و وسایل خود از یک منبع روشنایی درون کمد استفاده کنید.

در پایان

کمد دیواری ریلی فقط مخصوص خانه نیست و در شرکت‌ها و ادارات نیز کاربرد بسیاری دارد. با توجه به آنچه در بالا گفته شد این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا کمد دیواری ریلی خوب است؟ اگر جوابتان بله است توصیه ما این است که از بهترین سازندگان کمد دیواری ریلی قیمت بگیرید و نمونه کارهایشان را با هم مقایسه کنید و انتخاب با شماست که سفارش ساخت چه مدلی را بدهید و در نهایت خرید خود را نهایی کنید.

 

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.