انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی در ایران

فیلتر تصفیه آب صنعتی یک سیستم است که برای حذف آلودگی‌ها و ترکیبات غیرمطلوب از آب استفاده می‌شود. این نوع فیلترها معمولاً در صنایع بزرگ، شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شوند تا آب را به منظور استفاده در فرآیندهای صنعتی تصفیه کنند.

فیلترهای تصفیه آب صنعتی می‌توانند شامل چندین مرحله تصفیه باشند که هر مرحله به منظور حذف نوع خاصی از آلودگی‌ها طراحی شده است. به عنوان مثال، مراحل متداول شامل فیلتراسیون مکانیکی، فیلتراسیون کربن فعال، نیزه‌های نانوفیلتراسیون، ممبران‌های انعطاف‌پذیر و تصفیه با استفاده از اشعه فرابنفش می‌باشند.

در مرحله فیلتراسیون مکانیکی، ذرات بزرگتر و آلودگی‌های قابل دیدن با چشم عاریت، مانند خاک و رس، از آب جدا می‌شوند. سپس، در مرحله فیلتراسیون کربن فعال، آلودگی‌های آلی مانند رنگ‌ها، بوها و مواد آلی دیگر با استفاده از فیلترهای کربن فعال حذف می‌شوند.

ممبران‌های نانوفیلتراسیون و ممبران‌های انعطاف‌پذیر در مراحل بعدی استفاده می‌شوند تا ذرات کوچکتر، مواد محلول و ناخالصی‌های دیگر را از آب حذف کنند. در نهایت، استفاده از اشعه فرابنفش به عنوان روشی غیرشیمیایی می‌تواند به منظور از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها در آب صنعتی استفاده شوند.

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

در تصفیه آب صنعتی از انواع مختلف فیلترها استفاده می‌شود، که هرکدام به منظور حذف آلودگی‌ها و تصفیه آب با خصوصیات خاصی طراحی شده‌اند. در زیر به برخی از انواع معمول فیلترهای تصفیه آب صنعتی اشاره می‌کنم:

  1. فیلترهای سنگدانه‌ای: این فیلترها از مجموعه سنگدانه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که ذرات معلق را در آب حبس می‌کنند. ذرات بزرگتر از اندازه بازگشتی سنگدانه‌ها نمی‌توانند از آنها عبور کنند. این فیلترها برای حذف ذرات معلق اولیه موثر هستند.
  2. فیلترهای غشایی (Membrane Filters): این فیلترها از طریق غشایی مخصوصی که با حفره‌های بسیار کوچک درون آن ساخته شده است، ذرات معلق، باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی را از آب جدا می‌کنند. فیلترهای غشایی شامل فیلترهای میکروفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون و نانوفیلتراسیون است.
  3. فیلترهای کربن فعال: این فیلترها از ذرات کربن فعال تشکیل شده‌اند که مواد آلی، رنگ، بو و مواد شیمیایی مضر را از آب حذف می‌کنند. فیلترهای کربن فعال معمولاً برای بهبود طعم و بوی آب نیز استفاده می‌شوند.
  4. فیلترهای نرم‌کننده: این فیلترها برای کاهش سختی آب و حذف مواد معدنی مثل کلسیم و مگنسیم از آب استفاده می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.