بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک + بهترین متریال و رنگ

یکی از چالش‌های بزرگ برای طراحان دکوراسیون داخلی و افرادی که متقاضی ایده دادن برای طراحی آشپزخانه خودشان هستند، انتخا بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک است. این روزها بسیاری از خانه‌های مسکونی با متراژ کوچک ساخته می‌شوند تا هم هزینه‌های خرید و فروش پایین‎تری داشته باشند، هم بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم ایران باشند. خرید یک خانه کوچک هیچ مشکلی ندارد و حتی می‌توانید با این کار در هزینه‌های خودتان نیز صرفه‎جویی کنید، اما اینکه اصول طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک را بدانید اهمیت بسیار زیادی دارد. آشپزخانه به‎عنوان مهم‎ترین بخش یک خانه مسکونی، باید مطابق با اصول خاصی طراحی شود. کابینت ام دی اف نیز بخش مهمی از آشپزخانه‌های کوچک را تشکیل می‌دهد که باید برای انتخاب بهترین مدل آن‌ها، با ما در این مقاله همراه باشید.

طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک

کابینت یک فضای ذخیره‎سازی عالی در آشپزخانه هاست. می‌توانید در کابینت‌ها هر وسیله‎ای که قرار نیست روی اپن قرار دهید را بگذارید و به آشپزخانه خودتان نظم بدهید. همین چند جمله کافی بود تا اهمیت استفاده از کابینت مدرن را در آشپزخانه‌های کوچک درک کنید. طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک باید طبق اصول خاصی انجام شود تا بتوانید از مزایای وجود کابینت در این آشپزخانه‌ها بهره‎مند شوید.

یکی از مهم‎ترین نکاتی که باید برای طراحی بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک به آن توجه داشته باشید، میزان حجم کابینت هاست. در آشپزخانه‌های کوچک باید حتما از فضای موجود حداکثر استفاده بکنید. ساخت کابینت‌های بلند که ارتفاع زیادی دارند و می‌توانند حجم زیادی از وسایل را در خودشان جای بدهند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سعی کنید که از دراورهای متعدد برای طراحی کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده کنید. دراورها می‌توانند بسیاری از وسایل را در خودشان جای دهند و از بی‎نظمی در آشپزخانه‌های شما جلوگیری کنند. بنابراین، در هر فضایی از آشپزخانه که امکان ساخت کابینت وجود دارد، استفاده کنید تا از مزایای کابینت‌های مدرن و کلاسیک در آشپزخانه‌های کوچک خودتان بهره‎مند شوید.

انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه کوچک

یکی از مهم‎ترین اصول برای طراحی دکوراسیون یک مکان کوچک، انتخاب رنگ مناسب است. رنگ‌هایی که می‌توانند نور زیادی را به خود جذب کنند، باعث کوچک‎تر نشان دادن یک فضا می‌شوند و انتخاب آن‌ها برای فضاهای کوچک ایده‎آل نیست. بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک باید با رنگی طراحی شود که بتواند فضای آشپزخانه را پرنورتر و بزرگ‎تر نشان دهد.

رنگ‌های روشن یکی از بهترین رنگ‌ها برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک محسوب می‌شوند. در حال حاضر، بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن و کوچک، با کابینت‌های سفید طراحی شده‌اند که زیبایی آن‌ها را چندین برابر کرده است و باعث بزرگ‎تر نشان دادن فضای آشپزخانه شده است.

اگر از یکنواختی رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه کوچک خسته نمی‌شوید، می‌توانید این رنگ را برای همه کابینت‌های خودتان سفارش دهید. در این صورت فضای آشپزخانه کوچک شما نیز پرنورتر خواهد بود. در غیر این صورت می‌توانید از رنگ‌های ترکیبی نیز استفاده کنید. به طور مثال، ترکیب رنگ سفید با رنگ طوسی در آشپزخانه‌های مدرن و کوچک فوق‎العاده به نظر می‌رسد.

بهترین متریال کابینت آشپزخانه کوچک

به‎منظور طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک به غیر از اینکه باید به رنگ کابینت‌ها توجه داشته باشید، باید به جنس آن‌ها نیز توجه کنید. هر چقدر کیفیت کابینت‌های آشپزخانه کوچک بهتر باشد، مقاومت این کابینت‌ها افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید تا چندین سال از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین، جنس کابینت آشپزخانه کوچک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر بخواهیم متریال‌های قابل استفاده برای ساخت کابینت آشپزخانه کوچک را معرفی کنیم، تنوع زیادی از این محصولات در بازار وجود دارند. چوب، فلز، ‌ام دی اف، ‌های گلاس، ممبران و … از جمله انواع متریال‌های قابل انتخاب برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک هستند؛ اما در میان تمامی این متریال‌ها، ‌ام دی اف و‌های گلاس دو گزینه عالی محسوب می‌شوند که در ادامه خصوصیات آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

کابینت ام دی اف برای آشپزخانه کوچک

کابینت ام دی اف یکی از بهترین کابینت‌های موجود در بازار است که می‌تواند با مقاومت بالا، قیمت ارزان و کیفیت خوب در آشپزخانه‌های شما مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید رنگ‌های متفاوتی از این نوع چوب را برای ساخت کابینت سفارش دهید و بر اساس نیاز خود، ابعاد و اندازه‌های کابینت را تعیین کنید. این نوع کابینت انتخاب مقرون به‎صرفه‌ای برای افرادی است که قادر به صرف هزینه زیاد برای انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک نیستند.

کابینت هایگلاس

کابینت‌های گلاس یکی از بهترین کابینت‌های موجود در بازار است که به دلیل داشتن ظاهر درخشنده و براق، می‌تواند گزینه خوبی برای آشپزخانه‌های کوچک محسوب شود. این نوع کابینت نیز با رنگ‌های مختلفی قابل سفارش است؛ اما در میان تمامی رنگ‌های کابینت‌های گلاس، کابینت‌های های گلاس سفید محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. این کابینت‌ها می‌توانند باعث بازتاب نور خورشید شوند و فضای آشپزخانه کوچک را بزرگ‎تر نشان بدهند. اگرچه قیمت کابینت‌های گلاس نسبت به کابینت‌های ام دی اف بالاتر است، اما کیفیت و مقاومت این کابینت‌ها نیز نسبت به چوب ام دی اف بالاتر خواهد بود. به همین خاطر زمانی که نیاز به استفاده از بهتری کابینت برای آشپزخانه کوچک داشته باشید، کافیست که این کابینت‌های جذاب را با رنگ دلخواه خودتان سفارش دهید.

نور پردازی در آشپزخانه کوچک

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، طراحی آشپزخانه کوچک باید با اصول خاصی انجام شود و یکی از مهم‎ترین این اصول، اضافه کردن نور به آشپزخانه است. هر چقدر آشپزخانه‌های کوچک با نور بیشتری طراحی شوند، می‌توانند فضای به‎ظاهر بزرگ‎تری داشته باشند. این موضوع اهمیت نورپردازی در آشپزخانه‌های کوچک را چندین برابر می‌کند.

نورپردازی در آشپزخانه کوچک می‌تواند به‎صورت مخفی و آشکار انجام شود. نورپردازی مخفی بیشتر در زیر کابینت‌ها و بخش‌های مختلف آن‌ها انجام می‌شود؛ اما نورپردازی آشکار به معنای استفاده از چراغ‌های سقفی، لوسترها و … است. هر کدام از این نورهای مصنوعی بهتر است در کنار نور طبیعی آشپزخانه استفاده شوند تا زیبایی آشپزخانه چندین برابر شود.

استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند فضای آشپزخانه کوچک را دل‎بازتر و بزرگ‎تر نشان دهد. نورهای سفید و مهتابی بهتر نورها برای آشپزخانه‌ها محسوب می‌شوند که باعث خستگی چشم نیز نخواهند شد. فقط کافیست که بر اساس نیاز آشپزخانه خودتان، از نورهای مصنوعی مناسب استفاده کنید تا دکوراسیون آشپزخانه شما تکمیل شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.