بهترین راه بالارفتن ویلچرسواران از پله

بهترین راه بالارفتن ویلچرسواران از پله

در همه جای دنیا، شهرسازی به سمتی پیش می‌رود که امکان استفاده از تمامی امکانات برای افراد مختلف با ویژگی‌های گوناگون فراهم باشد. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در سطح شهر برای معلولین ایجاد می‌شود، عدم امکان تردد با ویلچر است. همان طور که می‌بینید همه جای شهر پر از پله‌ها و پستی و بلندی‌هایی است که نمی‌توان با ویلچر از آن‌ها رد شد. با وجود آن که تلاش می‌شود تا از رمپ‌ها در مکان‌هایی که پله دارند استفاده شود، اما هنوز هم مسیری طولانی تا رفع این مشکلات پیش رو داریم.‌ از سوی دیگر، پله‌های داخل ساختمان‌ها نیز در صورت نبود آسانسور، دغدغه دیگری را ایجاد می‌کنند که لازم است به فکر راه‌حلی برای آن‌ها باشیم.

ممکن است شما هم تجربه زندگی با فردی سالمند یا معلول را داشته باشید و می‌دانید که در صورت نبود آسانسور، جابه‌جا کردن ویلچر با مشقتی همراه است. در ادامه یک راه‌حل آسان و کاربردی یعنی بالابر پله ویلچربر را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین راه بالارفتن معلولان از پله

همه ما در این نکته اتفاق نظر داریم که بالا رفتن از پله‌ها برای افراد در سلامت کامل هم می‌تواند کار سختی باشد. پله‌ها مفاصل را تحت فشار می‌گذارند و بالا رفتن مکرر از پله‌ها حتی می‌تواند سبب آسیب رساندن به مفاصل زانو شود؛ بنابراین، هیچ کس تردد از مسیر پله‌ها را ترجیح نمی‌دهد. با این حال، زمانی که با یک سالمند یا فردی دارای معلویت زندگی کنید، همه چیز فرق می‌کند. در این شرایط تردد از پله‌ها به یک معضل جدی تبدیل می‌شود که باید فکری برای آن کرد. اغلب افراد تلاش می‌کنند تا در خانه‌هایی ساکن شوند که آسانسور داشته باشند. علاوه بر آن می‌توانند در محیط‌هایی زندگی کنند که پله‌ای نداشته باشند. بالابر پله در تهران، اصفهان، یزد، تبریز، شیراز و مشهد وسیله ای شناخته شده و روتین است.

از سوی دیگر یکی از روش‌های کارآمد که در اغلب نقاط شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، رمپ‌ها هستند. رمپ در واقع نوعی سطح شیب‌دار است که روی پله‌ها را می‌پوشاند تا عبور از آن برای ویلچرسواران تسهیل شود. البته در اماکن عمومی این رمپ‌ها در کنار مسیر راه پله ساخته می‌شوند. با این حال برای محیط داخلی نظیر راه پله داخل خانه‌ها، موسسات و …، استفاده از بالابر پله ویلچربر به نظر راحت‌ترین و کارآمدترین راه است. در ادامه بیشتر به این ابزار کاربردی خواهیم پرداخت.

امن‌ ترین روش بالابردن ویلچر از پله ها

همان طور که گفته شد، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از بالابر پله ویلچربر است. اگر با بالابرهای نفربر آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این بالابرها به ریلی در کنار راه پله نیاز دارند تا مثل یک مسیر از پیش تعیین شده، حرکت آن‌ها را مشخص کند. این ریل ها بدون نیاز به تخریب دیوارها در راه پله‌ نصب می‌شوند و در صورت عدم نیاز نیز می‌توان آن‌ها را بدون آسیب از دیوار جدا کرد. بالابر پله ویلچربر نیز درست شبیه انواع نفربر نصب می‌شود و همان مزایا را دارد. تمام نکات ایمنی در بالابر پله معلولان در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم نیز برای محافظت از افراد اندیشیده شده است.

کفی بالابر پله ویلچر با فشردن دکمه به صورت اتوماتیک در محل مناسب خود قرار می‌گیرد و پس از هم‌تراز شدن با زمین، فرد می‌تواند ویلچر را روی کفی منتقل کند. پس از آن نیز مجدداً به صورت اتوماتیک، جای‌گیری مناسب بالابر انجام می‌شود و به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند. پس از استفاده از آن در برخی مدل‌ها می‌توان کفی را به صورت عمودی قرار داد تا فضای زیادی اشغال نکند. بالابر پله ویلچربر یک روش کاملاً ایمن است که معلولین در صورت نبود سایرین نیز می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

اهمیت ویلچربر پله در ادارات و سازمان ها

تردد معلولین در برخی سازمان‌ها، موسسات و ادارات بسیار زیاد است؛ بنابراین نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌اهمیت بود و باید به فکر یک راه‌حل برای جابه‌جایی ویلچرسواران باشیم. محیط‌هایی مانند درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان بهزیستی و حتی دادگاه‌ها و … اغلب محل تردد عده زیادی از معلولین هستند. برای آن که آسایش و راحتی این افراد فراهم شود، استفاده از بالابر پله ویلچربر بهترین انتخاب است.

اگرچه برای جابه‌جایی میان چند طبقه از آسانسور کمک می‌گیریم، اما در برخی مواقع پله‌ها تنها محدود به نیم طبقه و حتی کم‌تر هستند؛ در این حالت دیگر نمی‌توان از آسانسور استفاده کرد و باید بالابر پله ویلچربر را جایگزین آن کرد. در این حالت می‌توان رضایت‌مندی افراد را افزایش داد و از اذیت شدن آن‌ها جلوگیری کرد. در مواقعی که چنین محیط‌هایی کارمند معلول داشته باشند، جای هیچ تردیدی در استفاده از بالابر پله ویلچربر نمی‌ماند.

بهترین بالابر ویلچربر پله در ایران

اگر به دنبال بهترین ویلچربر پله برای معلولان هستید، ما آن را به شما معرفی می‌کنیم. مجموعه «آلفاتک» بهترین ارائه‌دهنده بالابر پله ویلچربر در ایران است که انواع مختلفی از این محصولات را در مجموعه خود ارائه می‌کند. آلفاتک از سال ۱۳۹۸ با هدف کمک به سالمندان و معلولان فعالیت خود را آغاز کرده و در تلاش است تا استقلال و توانمندی را به آن‌ها هدیه کند.

ویلچربر پله برای معلولان با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی توسط آلفاتک ارائه می‌شود که سبب محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است و کاربرد آن را نیز چند برابر می‌کند:

  • ویلچربر آلفاتک با سیستم حرکتی چرخدنده و شانه حرکت می‌کند.
  • این دستگاه برای ایمنی هر چه بیشتر افراد، به سیستم اتوماتیک ضد سقوط مجهز شده است.
  • همچنین با دارا بودن سنسورهای تشخیص مانع، بدون هیچ خطری حرکت می‌کند.

مجموعه آلفاتک مشاوران متخصصی دارد که می‌توانید برای انتخاب بهترین نوع بالابر از آن‌ها کمک بگیرید. از سوی دیگر پشتیبانی ۲۴ ساعته جهت تمام دستگاه ها و خدمات پس از فروش قوی در کم‌ترین زمان از دیگر مزایای این مجموعه به حساب می‌آیند. کافی است سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید تا در جریان جزئیات محصولات بالابر پله قرار بگیرید.

کلام آخر

جابجایی معلولان از مسیر پله، نیازمند تمهیداتی مانند است که علاوه بر اینکه باید راحتی سرنشین را تامین کند، لازم است تدابیر لازم جهت حفظ امنیت ویلچرسوار در تمام نقاط مسیر و تحت هر شرایطی حفظ و تضمین نماید. لذا استفاده از بازوهای حفظ تعادل سرنشین که بصورت خودکار قابل حرکت و کنترل باشد، جزء ملزومات اساسی این دستگاه است که سازندگان باید در آن تعبیه کنند. خریداران باید به عمر مفید پله پیما دقت کافی داشته باشند. یک مشاوره دقیق می تواند از اشتباهات رایج در خرید پله پیما جلوگیری کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.