آرایش مناسب دختر نوجوان چگونه است؟

جوش های صورت، پف بینی و تغییرات چهره از مهمترین دلایل کاهش اعتماد به نفس دختران و پسران نوجوان هستند.

در این دوره دختران برای از بین بردن عیوب صورت و زیبایی بیشتر چهره شان از لوازم آرایشی استفاده می کنند. اما مهارت کم دختران نوجوان در آرایش کردن باعث می شود تا نتوانند حرفه ای عمل کنند و با آرایش غلیظ و زنانه در میان جمع حاضر شوند!

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله آموزش آرایش ساده دخترانه نوجوان را شرح دهیم. با استفاده از این آموزش می توانید با آرایشی طبیعی و دخترانه، زیبایی چهره خود را افزایش دهید.

لیست لوازم آرایشی ضروری دخترانه

برای یک آرایش ساده و دخترانه نیاز به خرید کرم پودر ، کانسیلر، رژ لب، رژگونه و دیگر لوازم آرایشی خواهید داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا پیش از آموزش آرایش ساده، لیست لوازم آرایشی ضروری دخترانه را در اختیارتان قرار دهیم.

کانسیلر

در دوره نوجوانی مشکلاتی مانند جوش، جای جوش و لک صورت را می توان با استفاده از کانسیلر پوشاند.

کانسیلر یک اصلاح کننده پوست صورت است که باعث می شود صورتتان کاملاً صاف و یک دست به نظر برسد. بنابراین استفاده از این محصول آرایشی برای دختران نوجوان کاملاً ضروری خواهد بود.

بی بی کرم یا پنکک

در لیست لوازم آرایشی ضروری دخترانه معمولاً نام کرم پودر به چشم نمی خورد. در واقع اکثر میکاپ آرتیست ها به دختران نوجوان توصیه می کنند که به هیچ عنوان از کرم پودر استفاده نکنند.

دلیل این امر این است که با استفاده از کرم پودر احتمال آسیب به پوست صورت و پیری زودرس پوست وجود دارد. بنابراین بهتر است انواع بی بی کرم، سی سی کرم یا پنکک را جایگزین کرم پودر کنید.

سایر لوازم آرایشی دخترانه ای که بر حسب سلیقه و سن می‌ شود انتخاب کرد عبارتند از:

  • خط چشم
  • ریمل
  • سایه چشم
  • رژ لب
  • لاک
  • پاک کننده آرایش

در کنار لوازم آرایشی ضروری می توانید محصولات زیر را نیز تهیه کنید:

  • پرایمر
  • هایلایتر

همچنین توصیه می کنیم از محصولات مراقبتی صورت برای آماده سازی پوست و پاک کردن لوازم آرایشی استفاده کنید. از این محصولات می توان به شوینده صورت، کرم مرطوب کننده، میسلار واتر و تونر صورت اشاره کرد.

لوازم آرایشی دخترانه

لیست لوازم آرایشی دخترانه فانتزی

اکثر دختران در سنین نوجوانی و جوانی لوازم آرایشی فانتزی را ترجیح می دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا لیست لوازم آرایشی دخترانه فانتزی را در اختیارتان قرار دهیم.

البته لازم است توجه داشته باشید که بیشتر محصولات آرایشی فانتزی توسط برند های خارجی، به خصوص برند های چینی تولید می شوند و معمولاً برند های ایرانی به تولید این محصولات نمی پردازند.

لیست لوازم آرایشی دخترانه فانتزی به شرح زیر است:

بالم لب

امروزه امکان خرید بالم و برق لب در طرح های بسیار متنوع و فانتزی وجود دارد که از آن ها می توان به طرح شکلات، طرح بستنی، طرح جغد، طرح یونیکورن و… اشاره کرد.

رژ لب فانتزی

کافیست عبارت رژ لب فانتزی را در اینترنت جستجو کنید تا شگفت زده شوید. امروزه انواع رژ لب فانتزی با بسته بندی های زیبا و دخترانه عرضه می شوند که شما می توانید طبق سلیقه خود یکی از این محصولات را انتخاب کنید.

پالت سایه فانتزی

شما می توانید پالت سایه فانتزی را در طرح کیبوردی، کندوی زنبور عسل، یونیکورن و… تهیه کنید.

ریمل فانتزی

به نظرتان ریملی با طرح گربه، پنجه گربه یا خرس کارتونی قهوه ای شما را به آرایش کردن ترغیب نمی کند؟ خوشبختانه امروزه این محصولات به راحتی در دسترس خریداران قرار دارند و شما می توانید انواع لوازم آرایشی فانتزی را برای خود تهیه کنید.

آماده سازی صورت برای آرایش مناسب دختر نوجوان

بعد از معرفی لوازم آرایش مورد نیاز به آموزش آرایش ساده دخترانه نوجوان می رسیم. برای این کار ابتدا باید پوست خود را پاکسازی و آماده سازی کنید. در مرحله اول صورتتان را با استفاده از شوینده مناسب پوست بشویید تا آلودگی های ایجاد شده روی سطح آن پاک شوند.

سپس برای تنظیم PH پوست از تونر مناسب استفاده کنید. کمی صبر کنید تا تونر جذب پوستتان شود و پیش از شروع میکاپ کمی کرم مرطوب کننده مناسب به پوستتان بزنید.

آخرین مرحله از آماده سازی پوست برای آرایش مناسب دختر نوجوان ، استفاده از ضد آفتاب بی رنگ است تا به این صورت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت شود.

آموزش آرایش ساده دخترانه نوجوان

در ادامه نحوه آرایش ساده و دخترانه را شرح می دهیم که با استفاده از آن می توانید عیوب صورتتان را برطرف کرده و با چهره ای ساده و در عین حال زیبا در میان جمع حاضر شوید.

بنابراین اگر به دنبال مدل آرایش دختر ۱۴ ساله می گردید بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید:

آرایش ساده دخترانه نوجوان

یک لایه بی بی کرم به پوستتان بزنید

استفاده از کرم پودر در آموزش آرایش ساده دخترانه نوجوان توصیه نمی شود. در واقع بهتر است برای صاف و یکدست کردن پوست صورت خود از بی بی کرم، سی سی کرم یا پنکک استفاده کنید.

بی بی کرم و سی سی کرم پوست صورت را به دلیل ترکیبات مغذی پوست نرم و سبک می کنند. بنابراین بعد از آماده سازی صورت می توانید یک لایه نازک بی بی کرم یا سی سی کرم به پوست صورتتان بزنید.

با کانسیلر عیوب صورت خود را اصلاح کنید

در سنین نوجوانی جوش صورت پدیده ای کاملاً طبیعی است. به همین دلیل برای محو کردن جوش و جای جوش و زیبایی هرچه بیشتر مدل آرایش دختر ۱۴ ساله لازم است از کانسیلر استفاده کنید. برای این کار کانسیلر را با یک اسفنج مرطوب روی جوش، جای جوش، پف و سیاهی زیر چشم بزنید.

آرایش چشم برای دختران نوجوان

برای آرایش چشم ها احتیاج به پالت سایه خواهید داشت. در مدل آرایش دختر ۱۴ ساله بهتر است از رنگ های شاد و فانتزی مانند صورتی، بنفش، هلویی، و… استفاده کنید.

برای این کار با استفاده از یک براش مناسب مقدار کمی سایه را به پشت چشمتان بزنید. همچنین می توانید به جای استفاده از خط چشم از سایه برای کشیدن خط چشمی نازک و زیبا استفاده کنید.

اما اگر انتخابتان خط چشم است، توصیه می کنیم کشیدن خط چشم را از نیمه آغاز کرده و دنباله کوتاهی در کناره بیرونی چشم هایتان بکشید. توجه داشته باشید که هر چه خط چشم نازک تر باشد حالت طبیعی و دخترانه تری خواهد داشت.

در نهایت یک یا دو بار ریمل روی مژه هایتان بکشید تا بلند و پرپشت تر از قبل به نظر برسند.

با رژگونه زیبایی خود را دو برابر کنید

پس از آرایش چشم ها نوبت به رژگونه می رسد. با استفاده از رژگونه، گونه های شما برجسته و صورتتان شاداب تر از قبل به نظر می رسد. بنابراین در آرایش مناسب دختر نوجوان رژگونه نقش مهمی را ایفا می کند.

البته توصیه می کنیم رنگ های ملایم و زیبا مانند رژگونه صورتی یا هلویی را مورد استفاده قرار دهید و از رنگ های تیره استفاده نکنید.

آرایش لب ها

در مدل آرایش دختر ۱۴ ساله آرایش لب ها اهمیت زیادی دارد. برای این کار بهتر است از تینت لب یا رژ لب مایع استفاده کنید.

دختران نوجوان بهتر است رژ لبی با رنگ ملایم را انتخاب کنند و با میکاپی ساده در مهمانی های مختلف حاضر شوند. برای مثال رژی به رنگ صورتی و هلویی انتخاب مناسبی برای دختران نوجوان است.

آرایش چشم برای دختران نوجوان

سخن پایانی

در این مقاله ابتدا به معرفی لیست لوازم آرایشی ضروری دخترانه پرداختیم و سپس آرایش مناسب برای دختران نوجوان را شرح دادیم. در صورتی که در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارید بهتر است این مقاله را مطالعه کرده و با آرایشی ساده، زیبا و ملایم در مهمانی های مختلف حاضر شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.