سازوکار فروشنده انواع ابزار دستی نجاری در ایران

صنعت نجاری، هنر کار با چوب و خلق مصنوعات چوبی است. چوب یکی از عناصر الهام بخش طبیعت است که برای ما حس و انرژی مثبتی به همراه دارد.
به همین دلیل کار کردن روی چوب و ایجاد یک مجسمه و یا وسیله چوبی کاری لذت بخش است.

برای شروع به کار نجاری نیازی به استفاده از دستگاه‌های برقی نجاری ندارید. بلکه می‌توانید با ابزارهای دستی نیز کار خود را آغاز نمایید.
در صنعت نجاری ابزارهای دستی کاربرد گسترده‌ای دارند و اهمیت بالای آن‌ها موجب شده است تا برای ساخت اشیا گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند.
در ادامه قصد داریم مهمترین ابزارهای دستی نجاری را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مغار

مغارها از جمله مهمترین ابزارهای دستی هستند که برای باربرداری و کنده کاری روی چوب استفاده می‌شوند. مغار نوعی ابزار دستی است که از یک دسته و یک تیغه ساخته شده تا بتوان با استفاده از آن روی چوب کار کرد.

مغارها در ابعاد، با اندازه‌ها و کاربردهای گوناگون در بازار وجود دارند. با توجه به پهنای تیغه‌ی مغار می‌توانیم بگوییم که مغارها با تیغه نازک برای کار‌های ظریف و مغارها با تیغه‌های پهن‌تر برای باربرداری‌های عمیق کاربرد دارند.
جنس دسته مغار نقش مهمی در کیفیت و قیمت آن دارد. مغارهایی که دسته آن‌ها از جنس چوب باکیفیت است، در دست عرق نمی‌کنند و قیمت بیشتری دارند.

نحوه کار با مغار‌ها به این صورت است که شما باید ابزار را در دست گرفته و آن را به حالت زاویه‌دار روی چوب قرار دهید. سپس با ضربه زدن به ته مغار می‌توانید کنده کاری در چوب را انجام دهید. مغارها را می‌توان با استفاده از دستگاه مغار تیزکن، تیز کرد.

گیره نجاری

گیره نجاری، یک ابزار پراستفاده در کارگاه‌های نجاری است که در ابعاد و اشکال گوناگون ساخته می‌شود. مهمترین کاربردی که گیره‌ها دارند، نگه داری یک قطعه چوب است.
در واقع با استفاده از گیره‌های نجاری شما می‌توانید قطعه کار را به صورت ایمن و محکم نگه دارید تا روی آن کار یا عملیات مورد نظر خود را انجام دهید. به عنوان مثال هنگامی که می‌خواهید دو سر قاب را به یکدیگر بچسبانید، گیره به کمک شما می‌آید و با ثابت نگه داشتن قطعات، سبب خشک شدن اصولی چسب می‌شود. گیره‌های نجاری اغلب از جنس فلز هستند.

رنده دستی

رنده دستی ابزاری پرکاربرد در صنعت نجاری است که برای رندیدن و تغییر ضخامت چوب در اندازه دلخواه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گذشته تا به امروز برای صاف کردن و حذف لبه‌های تیز در چوب از رنده دستی استفاده شده است.

برای کار با رنده دستی تنها کافی است آن را روی سطح چوب قرار دهید و سپس با استفاده از دسته رنده، آن را روی سطح چوب بکشید. به این ترتیب می‌توانید با رنده کاری سطح چوب را تراش داده، آن را نازک کرده و یا صاف و هموار نمایید. رنده دستی، کاری را انجام می‌دهد که سنباده نیروی کافی برای انجام آن را ندارد.

اره کمان دستی

اره کمان دستی نوعی اره پرکاربرد در کارگاه‌های نجاری است که برای ایجاد برش‌های ظریف و دقیق در سطح چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت نامگذاری این اره، کمان فلزی آن است. دو سر این کمان فلزی را یک تیغه تیز به یکدیگر متصل می‌کند. برای کار کردن با اره کمان کافی است نیروی لازم و کافی را در جهت مناسب و از طریق دسته‌ی اره، به سطح چوب وارد کنید. به این ترتیب برش ایجاد شده و قطعه چوب در ابعاد مورد نظر تکه تکه می‌شود.

متر دستی

از زمان‌های بسیار دور تا به امروز، متر دستی رایج‌ترین ابزار برای اندازه گیری سطوح و موارد مختلف بوده است. اندازه‌ گیری‌های دقیق در صنعت نجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
برای اندازه گیری قطعات چوبی به صورت دستی، از متر دستی استفاده می‌شود. هرکسی که سواد خواندن اعداد را داشته باشد، می‌تواند با متر دستی کار کند و برای استفاده از این وسیله به دانش خاصی نیاز نیست. طول متر‌ها می‌تواند با توجه به کاربردی که دارند، متفاوت باشد.

گونیا مهندسی

گونیا مهندسی، یک وسیله مهم و ضروری در صنعت نجاری است که به صورت مکرر مورد استفاده واقع می‌شود. نجارها از گونیاهای مختلف استفاده می‌کنند تا بتوانند زوایای مورد نظر را به صورت دقیق روی چوب مشخص کرده و عملیات گوناگون را انجام دهند. گونیاها دارای انواعی مانند گونیای سه ضلعی، گونیای ۹۰ درجه و … هستند.

چکش

چکش‌های از جمله پراستفاده‌ترین ابزارهای دستی هستند که در تمامی کارگاه‌های نجاری یافت می‌شوند. چکش‌ها دارای انواع مختلفی مانند چکش میخ‌کش، چکش حکاکی و … هستند. هرکدام از این چکش‌های برای یک کار خاص کاربرد دارند.

وزن چکش‌ها باید مناسب باشد تا هنگام کار با آن دست شما خسته نشود. از طرف دیگر جنس دسته چکش نیز باید مرغوب و باکیفیت باشد. سری چکش‌های معمولا از جنس فلز ساخته می‌شود. چکش‌ها برای انجام کارهایی مانند ضربه زدن به مغارها، کوبیدن میخ و … کاربرد دارند.

کاتر

کاتر یا تیغ نوعی ابزار دستی مهم در صنعت نجاری است که برای علامت گذاری، تمیز کاری محل برش و … کاربرد دارد. کاتر‌ها در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند و اغلب دارای مکانیزم قفل هستند تا راحت‌تر بتوانید با آن‌ها کار کنید.

پیچ‌گوشتی دستی

بدون شک همه ما با انواع پیچ‌گوشتی کار کرده‌‌ایم و یا آن‌ها را از نزدیک دیده‌ایم. از پیچ‌گوشتی‌ها به صورت مکرر در کار با چوب استفاده می‌شود تا بتوان به وسیله آن‌ها انواع پیچ را باز و بسته کرد.

کار کردن با پیچ‌گوشتی‌ها نیاز به مهارت خاصی ندارد و هر فردی می‌تواند به آسانی با آن‌ها کار کند.

تراز دستی

یکی دیگر از ابزارهای دستی پرکاربرد در صنعت نجاری، تراز دستی است که برای تشخیص تراز بودن و یا صاف بودن قطعه کار، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراز‌ها در ابعاد و اندازه‌های گوناگون در بازار یافت می‌شوند.

سوهان دستی

سوهان دستی وسیله‌ای پرکاربرد برای پرداخت و صیقل دادن سطح قطعه چوب است که در مراحل پایانی ساخت یک وسیله چوبی استفاده می‌شود. سوهان‌ها درجه زبری متفاوتی دارند که شما می‌توانید متناسب با کار مورد نظر یک سوهان مناسب را خریداری نمایید.

سازوکار مرجعی مناسب برای خرید ابزار دستی نجاری

فروشگاه آنلاین سازوکار، یک فروشگاه معتبر و حرفه‌ای در زمینه فروش انواع ابزارآلات برقی، شارژی و دستی است که به صورت تخصصی به فروش ابزار نجاری نیز می‌پردازد.
در سازوکار با تنوع بالایی از ابزارآلات دستی نجاری مواجه هستید که با قیمتی مناسب و کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌شوند. جهت خرید ابزار دستی مورد نظر تنها کافی است آن را در سایت سازوکار جستجو کرده و سپس خریداری نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.