روتختی رو با چه لوازمی باید ست کنم؟

اگر شما هم هنگام طراحی ظاهری برای اتاق خواب خود، دچار سردرگمی شده‌اید و مدام از خودتان می‌پرسید، یک روتختی را چگونه و با چه لوازمی ست کنم؟ باید بگویم اصلا جای نگرانی نیست. ما در این محتوا به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید با سبک سلیقه‌ی خود، ظاهری منسجم بین روتختی و لوازم اطراف ایجاد کنید و از فضای زیبا و دلپذیر اتاق خود لذت ببرید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

روتختی

ابعاد اتاق را در نظر داشته باشید

قبل از اینکه بخواهیم لوازم اتاق را با روتختی هماهنگ کنیم بهتر است به ابعاد اتاق توجه داشته باشیم. برای اتاق خواب‌های کوچک، انتخاب روتختی‌هایی که رنگ روشن‌تری دارند، یک حرکت هوشمندانه به نظر می‌رسد. این به این دلیل است که تخت، معمولاً بزرگترین تکه در فضای اتاق خواب می‌باشد و رنگ روشن آن حس فضای وسیع‌تری را از لحاظ بصری ایجاد می‌کند. در حالی که سایه‌های تیره‌تر موجب می‌شوند تا اتاق، کوچک‌تر از میزان خود به نظر آید.

رنگ روشن روتختی را می‌توانید از یکی از الگوهای استفاده شده در لوازم دیگر اتاق انتخاب کنید. سعی کنید رنگ انتخابی شما از یک نمونه کوچک باشد، تا تأثیر بصری، کمتر تهاجمی شود و اتاق را سبک‌تر و بزرگ‌تر به‌نظر برساند. در اتاق خواب‌های بزرگتر نیز می‌توان از چاپ‌های پررنگ‌تر استفاده کرد، چراکه اندازه اتاق اجازه می‌دهد تا بدون کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا، آن‌ها گنجانده شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای نصب پرده، از پرده پانچ اتاق خواب استفاده کنید. تنوع طرح در این پرده بسیار زیاد است، به راحتی نصب می‌شود و به آسانی می‌توانید آن را باز و بسته کنید.

ست کردن روتختی با فرش

ست کردن طرح روتختی با فرش یکی از بهترین ایده‌ها است. سعی کنید رنگ روتختی را به رنگی انتخاب کنید که در فرش نیز نمایان باشد. فرش یک لایه بی‌نظیر است که جذابیت فوق‌العاده‌ای را به اتاق خواب شما می‌دهد. با این حال، پیدا کردن فرش مناسب برای اتاق خواب، مجموعه‌ای از چالش‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد. بهتر است فرش را بعد از ست کردن دیگر بخش‌های اتاق؛ هماهنگ با سبکی که در اتاق ایجاد کردید خریداری کنید.

فرش‌ باید دارای بافت و سبکی باشد که به بهترین شکل با اتاق خواب شما همساز شود، اما باید با اندازه تخت و اندازه اتاق شما نیز همخوانی داشته باشد.برای بهتر موفق بودن در این زمینه به نکات زیر توجه کنید.

ست کردن روتختی با فرش

  • سعی کنید از انتخاب طرح‌های شلوغ برای هماهنگ‌سازی بین روتختی و فرش دوری کنید.
  • فرش باید اندازه استانداردی با اتاق داشته باشد. یک قالیچه تزئینی نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • اگر برای اتاق خواب کودکتان قرار است فرشی را خریداری کنید، سعی کنید طرح و رنگ آن، با سن فرزند شما همخوانی داشته باشد.
  • از رنگ‌های متضاد و یا مکمل برای هماهنگی استفاده کنید. اما برای اینکار میزان رنگی که در هر بخشی قرار است استفاده شود اهمیت دارد.

ست کردن روتختی با پرده

برای اینکه اتاق خواب شما شبیه یک پناهگاه امنی باشد، قطعا به چیزی بیش از یک لحاف فوق‌العاده نرم و یک فرش مخملی نیاز دارید. یکی از راه‌های بسیار موثر برای ایجاد آرامش در اتاق خوابتان، هماهنگ کردن رنگ روتختی و پرده‌ها است. رنگ‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر میزان کیفیت خواب شما بگذارند. برای اینکه در ترکیب و هماهنگ‌سازی رنگ‌ها موفق شوید، بهتر است رنگ‌های مکمل را بشناسید. برای مثال:

  • اگر روتختی شما رنگ خنثی دارد، نمی‌توانید با یک جفت پرده برنزه هماهنگ کنید و بهتر است از رنگ‌های بژ، کرم و سفید برای ست کردن پرده‌ها استفاده کنید.
  • اگر دیوارهای شما سفید است، یک جفت پرده نقره‌ای نرم یا یک روتختی با رنگ روشن عالی عمل می‌کند.

ست کردن روتختی با پرده

هماهنگ‌سازی بین روتختی و پرده آنچنان کار سختی نیست. شما حتی می‌توانید یک طرح را انتخاب کنید و به شرکت‌های چاپ سفارش دهید تا برای شما یک ست روتختی و پرده انجام دهند. پیشنهاد ما به شما برای خرید اینترنتی پرده ، مراجعه به سایت پردکور می‌باشد. تیم پردکور برای کمک به شما در انتخاب رنگ‌، نوع و طرح‌‌ پرده با اشتیاق آماده مشاوره می‌باشد و همچنین خرید امنی را برایتان فراهم می‌سازند.

ست کردن روتختی با کاغذ دیواری

ست کردن کاغذ دیواری و روتختی یکی از راه‌هایی است که انسجام و هماهنگی لازم را در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند. اما به خاطر بسپارید تطبیق سازی کامل طرح  روتختی و کاغذ دیواری کار بسیار دشواری است و بهتر است برای هماهنگ سازی این بخش، از تم، پالت رنگی یا سبکی که مورد علاقه شماست را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوبی دست‌یابید.

ست کردن روتختی با کاغذ دیواری

شما حتی می‌توانید یک تعادلی با رنگ‌های هم کنتراست ایجاد کنید یا سایه‌های تک رنگ مشابه را برای جلوه‌ای ظریف‌تر ترکیب نمایید و برای کاغذ دیواری اتاقتان استفاده کنید. اگر پالت رنگ خنثی (خاکستری، سفید، کرم و…) را بیشتر ترجیح می‌دهید، می‌توانید با چاپ‌های برجسته، بافت‌های مختلفی بر روی دیوار ایجاد کنید. با اینحال اگر کاغذ دیواری اتاق خواب و روتختی مناسب و هماهنگ را پیدا کرده‌اید، انتخاب یک کوسن خوب و هماهنگ با طرح می‌تواند ظاهر تخت یا صندلی کنار تخت شما را کامل کند.

کلام آخر

فراموش نکنید که اتاق خواب شما یک مکان بسیار شخصی است و ظاهری که با آن احساس راحتی می‌کنید منحصر به خود شما است. از آزمایش و ترکیب رنگ‌ و بافت‌های روتختی، پرده، فرش، دیوار و… نترسید و با هم ترکیب کنید تا ظاهری جدید و هیجان‌انگیز ایجاد کنید.

ست کردن روتختی با کاغذ دیواری

قبل از اینکه شروع به ست کردن طرح و رنگ لوازم اتاق خوابتان کنید به این فکر کنید که می‌خواهید به چه نوع ظاهری برسید، آیا شما یک آدم ساده پسندی هستید؟ آیا تضاد رنگی زیاد را دوست دارید یا با رنگ‌های ساده راحت‌تر هستید؟ هنگامی که تصمیم گرفتید با چه ظاهری احساس آرامش و خوشحالی دارید، وقت آن است که جزئیات بیشتری را در مورد سبک مورد نظر خود و نحوه ایجاد بهترین آن کسب کنید.

آدرس سایت: https://pardecore.com/

شماره تلفن:

۰۹۲۰۳۰۳۰۱۲۵

۰۹۱۲۱۴۶۰۹۶۰

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.