دوربین مداربسته در شیراز

یکی از مسائل حیاتی و اساسی زندگی در جوامع کنونی، ایجاد امنیت و حفاظت از محیط‌های خصوصی و کاری است. اجرای دوربین مداربسته شیراز به‌دلیل مساحت و جمعیت زیادِ این شهر، اهمیت زیادی پیدا کرده‌است بر همین اساس تعداد زیادی فروشگاه دوربین مداربسته در شیراز وجود دارد که کار اجرای سیستم‌های نظارتی و امنیتی ازجمله فروش تجهیزات این سیستم‌ها و نصب دوربین مداربسته را انجام می‌دهند.

برای دریافت بهترین کارایی از نصب دوربین مداربسته در محل کار یا محیط‌های شخصی خود، باید از تجهیزات به‌روز استفاده کنید. نصب و راه‌اندازی این تجهیزات به تخصص و مهارت نیاز دارد. در همین راستا به برخی از نکات مهم در خصوص خرید و نصب دوربین مداربسته در شیراز پرداخته‌ایم. لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

چرا نصب دوربین مداربسته شیراز بسیار رایج شده‌است؟

بهتر است مقاله را با پاسخ به سوال “دلایل رواج گستردهٔ نصب دوربین مداربسته در شیراز چیست؟” آغاز کنیم. شیراز یکی از شهرهای بزرگ واقع در جنوب ایران است. شهر زیبای شیراز، شهر شعر و شاعری، همیشه موردتوجهٔ گردشگران داخلی و خارجی بوده‌است. رفت‌وآمد زیاد به شیراز، این شهر را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرده‌است. چالش‌هایی که با وجود سیستم‌های امنیتی و نظارتی، تا حدودی زیادی کاهش یافته‌اند. این سیستم‌ها در پیشگیری از جرایم و تخلف مؤثر هستند. همچنین در صورت نیاز، بررسی پرونده‌های جرم و پیگیری مجرمان را آسان‌تر از گذشته کرده‌اند.

با توجه به آنچه گفته شد، استفاده از دوربین مداربسته شیراز همانند سایر شهرهای پرجمعیت دنیا، امری ضروری است. در ادامهٔ این مطلب به بررسی نحوهٔ انتخاب دوربین‌های مداربسته یا به‌عبارتی بهتر نکات خرید دوربین مداربسته می‌پردازیم. همچنین انواع دوربین‌های مداربسته و کاربرد آن‌ها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوهٔ انتخاب و نکات خرید دوربین مداربسته

در صورتی که قصد خرید دوربین مداربسته در شیراز یا هر شهر دیگری را دارید، بهتر است قبل از خرید، چند مورد مهم و کلیدی زیر را بررسی کرده باشید:

  • استفاده از فناوری‌های جدید در اجرای دوربین مداربسته: امروزه دوربین تحت شبکه یا IP، نسبت‌به دوربین‌های آنالوگ طرفداران بیشتری دارد.
  • به قیمت و گارانتی توجه کنید: خرید دوربین مداربسته با قیمت پایین، لزوماً بد نیست؛ اما برای بهره‌مندی از یک سیستم نظارتی کارآمد، باید دوربین‌ها و تجهیزات نسل جدید را خریداری کنید که غالباً قیمت بالایی دارند. خرید دوربین مداربسته شیراز از نمایندگی، مزایای استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش را برایتان به همراه خواهد داشت.
  • نوع دوربین: انتخاب نوع دوربین بسیار مهم است، چراکه انواع دوربین مداربسته، کاربری متفاوتی دارند. برای مثال، دوربین‌هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دوربین‌های فضاهای بسته متفاوت‌اند. همچنین برخی نیازها و معیارها ازجمله قابلیت دید در شب، دور از نظر بودن دوربین، منطقهٔ تحت پوشش و … در انتخاب نوع دوربین اهمیت دارند.
  • دستگاه گیرنده: به‌طورکلی دوربین‌های مداربسته با استفاده از دستگاه‌های ذخیرهٔ تصاویر DVR و NVR تکمیل می‌شوند. موارد متعددی از قبیل ظرفیت ذخیره‌سازی، تعداد درگاه‌های ورودی، جستجوی هوشمند و فناوری‌های قابل پشتیبانی در انتخاب این دستگاه‌ها حائز اهمیت هستند.
  • کابل و سیم‌‌ها: در انتخاب کابل‌ها و سازگاری آن‌ها با دوربین و دستگاه گیرنده، دقت زیادی داشته باشید. همچنین طول مسیر دوربین‌ها تا دستگاه گیرنده را محاسبه کنید و برای جلوگیری از متضرر شدن، سیم‌ها را به اندازهٔ لازم خریداری کنید.
  • انتخاب روش نصب و راه‌اندازی: برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته، می‌توانید یکی از روش‌‌های بی‌سیم یا روش کابل‌کشی را انتخاب کنید.

خرید دوربین مداربسته

با توجه به مطالبی که ذکر شد، انتخاب و خرید تجهیزات دوربین مداربسته ازجمله دوربین، دستگاه‌ گیرنده یا ضبط‌کننده، منبع تغذیه، کابل‌ها و سیم‌ها همگی باید با دقت و آگاهی کامل انجام شود. اگر در شیراز هستید، بهتر است برای خرید تجهیزات، به نمایندگی دوربین مداربسته در شیراز مراجعه کنید. در این صورت از مشاورهٔ خرید، خدمات پس از فروش، گارانتی و خرید محصولات با قیمت مناسب بهره‌مند خواهید شد.

انواع دوربین مداربسته

هنگامی که برای خرید دوربین مداربسته شیراز به فروشگاه‌های سطح شهر یا نمایندگی دوربین مداربسته در شیراز مراجعه می‌کنید، دربارهٔ نوع دوربین موردنیاز از شما سوال پرسیده می‌شود، به همین دلیل است که باید این دوربین‌ها، ویژگی‌ها، کاربرد و کیفیت آن‌ها را بشناسید. دوربین‌های مداربسته ازلحاظ کیس و بدنه، لنز، کیفیت تصویر، دید در شب، تکنولوژی، قیمت، برند و قابلیت‌های قابل پشتیبانی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در هنگام خرید، تمامی این موارد مهم است و جهت بازدهی بهتر باید موردتوجه قرار بگیرند:

انواع دوربین داربسته براساس شکل

  • دوربین‌های دام (Dome) یا دوربین‌های سقفی: گبندی شکل و مناسب فضاهای بسته.
  • دوربین‌های بولت (Bullet): استوانه‌ای شکل و مناسب محیط‌های باز و بیرونی.
  • دوربین‌های باکس (Box): جعبه مانند و مناسب کاربری صنعتی.
  • دوربین‌های اسپیدام (Speed Dome) یا دوربین‌های گردان، چرخشی و PTZ: مناسب برای بزرگنمایی نقاط دور تحت پوشش با بالاترین کیفیت.
  • دوربین‌های کیوب یا پایه‌دار: قابل استفاده برای نصب زیر سقف یا روی دیوار با قابلیت‌های ارتباط صوتی دوطرفه، پشتیبانی از میکروفن داخلی و اسپیکر.
  • دوربین‌های چشم ماهی (Fisheye): این دوربین‌ها با ارائه زاویه دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه، استفاده از دوربین‌های متعدد را کاهش می‌دهند.
  • دوربین مخفی و پین هول: این دوربین‌ها که در انواع مینیاتوری، پینهول یا سوزنی در بازار موجودند، به دلیل کوچک بودن در معرض دید قرار نمی‌گیرند و به دوربین مخفی نیز موسوم‌اند.

قیمت دوربین مداربسته در شیراز

انواع دوربین‌های ذکرشده در لیست فوق، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. همچنین درمورد سایر ملاک‌ها از قبیل لنز، کیفیت دوربین، قابلیت‌ها و … نیز تفاوت قیمت وجود دارد. قیمت دوربین تنها بخشی از هزینهٔ نصب دوربین مداربسته شیراز و هر شهر دیگری است. جهت محاسبهٔ قیمت دوربین مداربسته در شیراز یا هر شهر دیگری، باید موارد مختلفی ازجمله محل موردنظر، تعداد دوربین‌ها، دستگاه‌های گیرنده، برند محصولات، سیم، کابل و … را مدنظر قرار داد. از بهترین برند های دوربین مداربسته میتوان به دوربین های تیاندی اشاره کرد.

انواع دوربین داربسته

کلام آخر

شیراز یکی از شهرهای پرجمعیت ایران با جاذبه‌های توریستی و فرهنگی متعدد است. در راستای مقابله با جرم و جنایت در این شهر، نصب دوربین مداربسته شیراز به یکی از مشاغل پرطرفدار تبدیل شده‌است. پیش از مراجعه به فروشگاه دوربین مداربسته آیس پلاس در شیراز، نیازهای خود را به‌طور کامل بررسی کنید و تجهیزات و دوربین مداربسته را متناسب با نیاز و بودجهٔ خود خریداری کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.