پارتیشن شیشه‌ای: زیبایی و شفافیت در دکوراسیون داخلی

پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توان به عنوان جدا کننده فضای دکوراسیون معرفی کرد. این محصولات با قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند بهره‌مندی از فضای موجود را به بیشترین حد ممکن برسانند. در حالت کلی می‌توان پارتیشن‌های شیشه‌ای را این گونه توصیف کرد که آن‌ها جدا کننده‌ها و یا همان دیوایدر‌های موقتی هستند که از شیشه ساخته شده‌اند. گاها با محیط‌هایی روبرو می‌شویم که علنا یک فضای بزرگ محسوب می‌شوند. اگر این فضای بزرگ را به چندین فضای کوچک تقسیم کنیم کاربری بیشتر و بهتری پیدا خواهند کرد. طبیعتا باید به دنبال راهی بود که در عین مقرون به صرفه بود در سریع‌ترین زمان ممکن نیز قابل اجرا باشد.

یکی از ابزارهای کاربردی که می‌توان با استفاده از آن محیط را تقسیم بندی کرد پارتیشن شیشه‌ای می‌باشد. این محصول با ارائه برخی از ویژگی‌ها توانسته است رضایت مشتریان را جلب نماید. این محصول به عنوان یکی از المان‌های مدرن دکوراسیون داخلی خود را در این حیطه تثبیت کرده است، به طوری که امروزه بیش از پیش شاهد استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی هستیم. انتخاب و نصب پارتیشن شیشه‌ای نیاز به مشاوره و کمک متخصصین شیشه ساختمانی می‌باشد، در همین راستا برای خرید پارتیشن شیشه‌ای ارزان و مشاوره رایگان به متخصصین شرکت زیما مراجعه کنید.

استفاده های پارتیشن شیشه ای

ویژگی‌ها و مزایای پارتیشن شیشه‌ای را نام ببرید

بارزترین ویژگی آن‌ها تقسیم بندی فضای موجود می‌باشد، در عین حال آن را می‌توان به عنوان یک مزیت نیز در نظر گرفت. این محصولات قابلیت جابه‌جایی دارند یعنی این که در هر زمان متناسب با نیاز سازمان می‌توانند جابه‌جا شوند و ابعاد محیط را تغییر دهند. در این صورت بهره مندی از فضای موجود به حداکثرترین حالت ممکن خود می‌رسد. این محصولات عایق صدا نیز هستند و همچنین باعث می‌شوند که محیط داخلی از نور طبیعی بهره‌مند شود. البته نمی‌توان از تأثیر چشمگیر آن بر فضای مربوطه نیز چشم‌پوشی کرد، بخشیدن جلوه‌ای مدرن و شیک به محیط از مهم‌ترین مزایای آن به حساب می‌آید.

مزایا و ویژگی های پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه‌ای کدامند؟

در خصوص انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای باید گفت که آن‌ها را می‌توان براساس مشخصه‌های متفاوت در انواع مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال می‌توان آن‌ها را از لحاظ فریم دار و فریم لس بودن، متحرک و ثابت بودن، دو جداره و تک جداره بودن، رنگی بودن، مات و شفاف بودن و طرح‌ دار بودن تقسیم بندی نمود. در این مقاله براساس برخی از مشخصه‌ها انواعی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. پارتیشن شیشه‌ای تمام ارتفاع یا تمام قد

این نوع از پارتیشن‌های شیشه‌ای از کف ساختمان تا سقف ساختمان را به طور کامل می‌پوشانند. در این مورد باید به ارتفاع ساختمان نیز توجه داشته باشیم، پارتیشن‌های شیشه‌ای تا ارتفاع ۳۶۰ سانتی متری قابل اجرا هستند. از این مدل پارتیشن‌ها می‌توانید در محیط‌های مختلفی بهره ببرید.

۲. پارتیشن شیشه‌ای نیمه ارتفاع یا نیم قد

پارتیشن‌های شیشه‌ای علاوه بر این که در مدل‌های تمام ارتفاع هم تولید می‌شوند، در مدل‌های نیمه ارتفاع هم قابل تولید هستند. در چنین شرایطی آن‌ها فقط از یک طرف به کف ساختمان متصل می‌شوند و از سوی دیگر به سقف اتصال نمی‌یابند. از چنین پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توان در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها استفاده کرد.

انواع پارتیشن شیشه ای

۳. پارتیشن شیشه‌ای تاشو یا خم

چنین پارتیشن‌هایی علاوه بر این که نقش دیوایدر را ایفا می‌کنند، می‌توانند در نقش درب نیز به خوبی ظاهر شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای تاشو با کمک یراق آلاتی می‌توانند تا شوند. این مدل از پارتیشن‌ها بیشتر به عنوان درب تراس کاربرد دارند.

۴. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

مدل‌های پارتیشن شیشه‌ای فریم لس کمک می‌کند که فضا بزرگتر به نظر آید، از این رو مناسب فضاهای کوچک می‌باشد. به عبارتی این نوع از پارتیشن‌ها بدون قاب هستند و ظاهر آن‌ها به صورت شیشه‌ای یکدست است. بدون قاب و یا فریم لس بودن آن‌ها باعث شده که نصب آن‌ها سریع‌تر انجام شود.

فواید استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای به سبب داشتن برخی از فواید بسیار محبوب شده‌اند. به همین منظور امروزه از آن‌ها نسبت به گذشته بیشتر استفاده می‌کنند. در بخش زیر به برخی از ویژگی‌های آن‌ها اشاره کرده‌ایم، از این رو توجه شما را به بخش بعدی جلب می‌نمائیم.

فواید پارتیشن شیشه ای

۱. افزایش نورپذیری و روشنایی

بدیهی است که پارتیشن‌های شیشه‌ای از شیشه ساخته شده‌اند. از طرفی به سبب این که ماده شیشه می‌تواند نور را از خود عبور دهد می‌توان گفت که با استفاده از این پارتیشن‌ها نورپذیری و روشنایی محیط افزایش می‌یابد.

۲. بهینه سازی فضا با پارتیشن شیشه‌ای

اگر یک فضای بزرگ را در اختیار داشته باشیم که عاری از دیوار باشد نمی‌توان به طور بهینه از این محیط استفاده کرد. برای بهره‌مندی بیشتر از این محیط می‌توان آن را با کمک پارتیشن‌های شیشه‌ای به فضاهای کوچک‌تر تقسیم کرد.

۳. بهبود زیبایی

شیشه متریالی است که اگر در بعدی وسیع‌تر مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند منظره‌ای زیبا و شگرفی‌ را پدید آورد. از این لحاظ زیبایی محیط مربوطه نیز تضمین می‌شود.

۴. حریم خصوصی

از لحاظ حریم خصوصی باید گفت که شیشه‌ها دارای ساختاری هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به هر نقطه از محیط دید داشت. به عبارتی هیچ نقطه از محیط از نظر پنهان نمی‌ماند. در واقع با استفاده از این پارتیشن‌ها به معنای واقعی حریم خصوصی وجود ندارد.

نکات مهم در نصب پارتیشن شیشه‌ای

در زمان نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای یکسری نکات وجود دارند که باید طبق آن‌ها پیش رفت تا نتیجه دلخواه را به دست آورد. در خصوص این نکات در بخش زیر مواردی را شرح داده‌ایم.

۱. استفاده از متخصصین

طبیعتا نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای نیازمند تخصص و مهارت می‌باشد. هر فردی نیز این مهارت را ندارد پس به هنگام نصب آن‌ها باید از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک گرفت.

۲. رعایت استانداردها و اصول ایمنی

در رابطه با نصب این نوع از پارتیشن‌ها استانداردهایی وجود دارند که باید با استناد بر آن‌ها نصب را انجام داد. همچنین اصول ایمنی مربوط به این کار نیز حتما باید رعایت شود تا در طول پروسه مشکلی پیش نیاید.

نکات مهم نگهداری و شستشو پارتیشن‌های شیشه‌ای

نگهداری از پارتیشن‌های شیشه‌ای چندان هم سخت نیست. برای تمیز نگهداشتن آن می‌توانید از دستمال‌های تمیز و محلول‌های پاک کننده غیر اسیدی بهره ببرد. از طرفی از برخورد شدید و یا وارد کردن ضربه به آن‌ها خودداری کنید. گرچه این پارتیشن‌ها از شیشه‌های سکوریت ساخته شده‌اند و به هنگام شکستن به افراد حاضر آسیبی وارد نمی‌کنند. در ادامه مفصل تر به این موضوع می‌پردازیم:

نگهداری پارتیشن‌های شیشه‌ه‌ای می‌تواند به طور کلی به دو بخش تقسیم شود: نگهداری روزانه و تمیز کردن دوره‌ه‌ای.

نگهداری روزانه پارتیشن شیشه‌ای:

  • استفاده از یک پارچه نرم و خشک برای پاک کردن گرد و غبار روزمره از سطح پارتیشن ها.
  • جلوگیری از مواد شیمیایی سخت، استفاده از آمونیاک و الکل، زیرا ممکن است به سطح پارتیشن ها آسیب برسانند.
  • در صورت لزوم، می‌توان از محلول آب و مایع ظرفشویی ملایم استفاده کرد. قبل از استفاده از این محلول را روی یک قسمت کوچک و غیر قابل مشاهده مشاهده کنید تا از آسیب به سطح پارتیشن جلوگیری کنید.
  • هرگز از خمیر دندان، اسپری شیشه و محصولات شوینده قوی برای استفاده نباید.

نگهداری دوره‌ای از پارتیشن شیشه‌ای:

  1. قبل از تمیزکردن پارتیشن‌ها، از برچسب‌ها، چسب‌ها و هر گونه ذرات بزرگ دیگری که روی سطح پارتیشن‌ها قرار دارد، خلاص شوید.
  2. ابتدا پارتیشن‌ها را با آب گرم و صابون ملایم بشویید. از استفاده از خمیر دندان یا خمیر لعابی برای پاک کردن پارتیشن‌ها خودداری کنید.
  3. پس از شستشو، پارتیشن‌ها را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. جلوگیری از استفاده از حوله‌های پرز دار که ممکن است روی سطح پارتیشن‌ها خطوط را ایجاد کنند.
  4. در صورت وجود لکه‌های سختن، مثل لکه‌های روغن یا قلم‌نویسی، می‌توانید از الکل معمولی یا اسید استفاده کنید. اما قبل از استفاده، تست روی یک قسمت کوچک و غیر قابل مشاهده از پارتیشن را انجام دهید تا از آسیب به سطح پارتیشن جلوگیری کنید.

کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد پارتیشن‌های شیشه‌ای این است که فضای موجود را به چندین فضای کوچک تقسیم می‌کنند. در واقع نقش آن‌ها به عنوان یک دیوایدر و یا جدا کننده این است که محیط را به چندین قسمت کوچک‌تر تقسیم می‌نمایند. محیط‌هایی که در آن از پارتیشن‌های شیشه‌ای بهره می‌برند به شرح موارد زیر می‌باشد:

۱. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در دفترها و ادارات

امروزه شاهد این هستیم که در دفترها و ادارت از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند. در واقع برخلاف محیط کاری گذشته که فضاهایی تنگ، تاریک و کدر بودند، پارتیشن‌های شیشه‌ای روشنایی و زیبایی را به محیط‌های کاری هدیه می‌دهند

۲. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در فروشگاه و نمایشگاه

در چند دهه اخیر این مورد را می‌توان به وفور مشاهده کرد. چون فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها مکان‌هایی هستند که در آنجا افراد محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهند، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل متریال شیشه در جهت به نمایش گذاشتن محصولات طرفین کمک زیادی به این مورد می‌کند.

۳. پارتیشن شیشه‌ای در رستوران

رستوران‌ را می‌توان به عنوان یک فضای شیک و به یاد ماندنی به خاطر سپرد. از این رو باید دکوراسیون آن به گونه‌ای باشد که برای مشتریان زیبایی را به ارمغان بیاورد. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در این محیط نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

4/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.