۱۱ ویژگی برای انتخاب یک پرستار خوب

امروزه بسیاری از افراد برای برای سالمند، بیمار و کودک خود در منزل یا بیمارستان پرستاراستخدام میکنند تا در امور کمک کننده آنان باشند و در برخی موارد نقش موثری در بهبود وضعیت بیمار داشته باشد پس دانستن ویژگی های یک پرستار خوب برای رسیدگی به امور امری ضروری است.

در این مقاله میخواهیم به بررسی ویژگی هایی که میتواند راهنمای مناسبی باشد تا یک پرستار خوب را تشخیص دهیم بپردازیم.

مهمترین ویژگی های بارز یک پرستار خوب

بیشتر پرستاران روی زمین افرادی فداکار و وظیفه شناس هستند و از تأثیرگذارترین اعضای جامعه هستند و اغلب فراتر از وظایف خود عمل می کنند پس وقتی فردی شغل پرستاری را انتخاب می کند باید ویژگی های خوب و خاصی داشته باشد.

مهمترین ویژگی های یک پرستار که مناسب برای عزیزان شما باشد عبارت اند از:

متعهد و وظیفه شناس

ایثار، فداکاری و انسانیت از مهمترین ویژگی های یک پرستار خوب است و پرستاری، حرفه ای میباشد که نیازمند هوشیاری و وجدان متعهد است زیرا نجات جان انسان ها با منفعت ‌طلبی اقتصادی و اجتماعی در تضاد است.

سلامت جسمی و روانی

پرستاری حرفه ای است که چالش های زیادی به همراه دارد به همین دلیل یک پرستار خوب برای سالمند و پرستار کودک باید از نظر جسمی و روحی سالم باشد تا بتواند به دیگران کمک کند.

تغذیه سالم و رسیدگی به نیازهای روانی از مواردی است که باید در برنامه روزانه پرستاران گنجانده شود در غیر این صورت دیر یا زود مجبور به ترک کار خواهند شد.

داشتن دانش و اطلاعات پیشرفته

یک پرستار حرفه ای کنترل کاملی بر کار خود دارد و با خونسردی بیمار را در شرایط سخت آرام می کند او باید از علائم بیماری ها و عوارض جانبی داروها آگاهی کافی داشته باشد تا در صورت لزوم تصمیمات مناسب اتخاذ کند.

توانایی برقراری ارتباط موثر به ویژه با کودکان

یک پرستار کودک باید نحوه ارتباط با کودکان را بداند، اگر او نتواند با کودک ارتباط موثری برقرار کند بدون شک خیلی زود باید محل کار خود را ترک کند و خانواده به دنبال فرد جایگزین برای او می روند.

ویژگی های یک پرستار خوب

کنترل احساسات شخصی

پرستار باید کنترل احساسات شخصی را بر عهده داشته باشد تا متکی به خود باشد و وضعیت را به نحوی تحت کنترل خود بگیرد که بیمار به آن وابسته نشود.

شفقت و همدلی برای بیمار با ترحم متفاوت است پرستار نباید نسبت به بیمار ترحم داشته باشد زیرا اگر بیمار حس کند که به او ترحم می کند با او در پیشرفت خوب شدنش کمک نکرده و درمان را مختل می کند.

منظم بودن و رعایت بهداشت

نظم و انضباط شرط لازم برای موفقیت در اکثر مشاغل است اما یک پرستار خوب نیاز به سازماندهی را بیش از دیگران درک می کند.

بیمار نیاز به مصرف منظم داروها و درمان ها به طور مرتب و به موقع دارد در غیر این صورت روند بهبودی بیمار با مشکل مواجه می شود.

نظافت و بهداشت سالمند و همچنین نگهداری اتاق در دمای مناسب در سرما و گرما از دیگر وظایف او است.

گوش‌ کردن به صحبت‌های فرد

پرستار باید به سخنان فرد با دقت گوش دهد حتی نکات کوچکی که او می گوید به پرستار در ارائه خدمات بهتر کمک می کند.

داشتن صبوری و مهربان بودن در برابر سخنان فرد یکی از ویژگی های پرستاری است که برای مراقبت از بیمار انتخاب می شود.

ویژگی های پرستار مناسب

داشتن سرعت عمل بالا

یک پرستار حرفه ای و کاربلد به تیم پزشکی کمک می کند تا به سرعت مشکل بیمار را تشخیص داده و به بهبودی مرحله به مرحله او کمک می کند.

قدرت بدنی خوبی داشته باشد

بسیاری از افراد برای استخدام پرستار به قدرت بدنی او توجهی نمیکنند زیرا اگر پرستار قدرت بدنی پایینی داشته باشد باعث سختی سالمند شده و هم سلامت خودش به خطر می افتد.

در برخی موارد سالمندان ممکن است بدن ضعیفی داشته باشند و برخی اشتباهات پیامد های جبران نا پذیری برای آنان داشته باشد.

داشتن روحیه مبارز و پر انرژی

یک پرستار مناسب با روحیه قوی واقعیت های تلخ زندگی را پذیرفته و از نظر روحی هیچ گاه خسته و دلسرد نمی شود و همیشه پر انرژی است.

برخورد روزانه با افرادی که با بیماری ها و مشکلات جسمی مختلف دست و پنجه نرم می کنند برای همه افراد خوشایند نیست.

پرستار خوب

یک پرستار شبانه روزی از سالمند با گفتار و عمل درست می تواند وضعیت روحی اطرافیان را بهبود بخشد و آرامش را تا حدودی به ارمغان بیاورد از آنجایی که بیماری با غم و ناراحتی همراه است پرستار خوب باید این غم را از بین ببرد و باعث شادی و امید سالمند و اطرافیان شود.

علاقه به یادگیری

همه پرستاران می دانند که یک سفر بی پایان را شروع می کنند که مستلزم یادگیری دائمی علم و دانش در این زمینه است و پزشکی علمی است که هر روز اطلاعات جدیدی به آن اضافه می شود.

کلام آخر

در این مقاله در مورد ویژگی های یک پرستار خوب برای مراقبت از بیمار، سالمند و کودک صحبت کردیم.

آسانیسم یک شرکت برجسته در این زمینه است که با داشتن نیرو های کاملاً مجرب و آموزش دیده کیفیت زندگی خانواده ها را بهبود میبخشد. اگر در هر زمینه ای نیاز به پرستار داشتید معیارهای خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا فرد مورد نظر را با آگاهی کامل استخدام کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.