تفاوت تزریق ژل و فیلر در چیست؟【سال۲۰۲۳】

پزشکان زیبایی برای از بین بردن چین و چروک های پوست و در ضمن از بین بردن خطوط صورت، از روش های مختلفی استفاده می کنند اما پرطرفدارترین آن ها، تزریق ژل و فیلر است. این دو روش با یکدیگر تفاوت هایی دارند که هر یک از آن ها به نوعی مورد استفاده قرار می گیرند. تزریق ژل و فیلر هر یک برای مشکلی از پوست فرد بیمار مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند معایب و مشکلات پوستی را برطرف کنند. این مواد باید توسط بهترین دکتر تزریق ژل در اصفهان تزریق شوند تا بهترین نتایج حاصل گردند. این دو روش با یکدیگر تفاوت هایی دارند که سعی داریم در ادامه مقاله برخی از آن ها را برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

ژل چیست؟

ژل نوعی ماده مصنوعی مخصوص می باشد که می تواند جهت پر کردن خطوط عمیق صورت مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول این ماده جهت بیشتر شدن حجم لب ها، گونه ها و از بین بردن خطوط لبخند تزریق می گردد. تفاوتی که بین ژل و فیلر وجود دارد نیز در اکثر موارد، از جمله همین مصنوعی بودن ژل می باشد. ژل در بازه زمانی کوتاه ممکن است موجب پر شدن حفره های پوستی یا حجیم کردن بخش های مختلف صورت گردد. زمانی که شما از نتایج حاصل از تزریق ژل رضایت نداشته باشید، می توانید از بهترین دکتر تزریق ژل در ایران بخواهید مشکل را برطرف کند.

ژل ها از نظر ماندگاری به دسته موقت، نیمه دائمی، دائمی تقسیم بندی می شوند که هر یک از این ژل ها از ویژگی های خاصی برخوردارند، به عنوان مثال این ژل هایی که موقت اند تنها می توانند برای بازه زمانی بسیار کوتاهی خطوط و چین و چروک های پوستی را از بین ببرند اما ژل هایی که ماندگاری نیمه دائمی یا دائمی دارند، با ماندگاری بسیار طولانی تری همراه می باشند، از این رو طرفداران بسیار بیشتری دارند. در ضمن این روش از هزینه بسیار کمتری در مقایسه با سایر روش ها برخوردار است که همین مسئله سبب شده، بیشتر مردم برای داشتن چهره ای زیباتر از این روش کمک بگیرند.

فیلر چیست؟

در حقیقت، فیلرها در بیشتر مواقع در حوزه پزشکی زیبایی جهت درمان نشانه های پیری و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شوند، که شامل تزریق فیلر بین ابروها می باشد که خطوط عمودی بین ابروها را از بین ببرد.در اکثر مواقع، در نواحی صورت از جمله لب ها، استخوان گونه، چانه و پیشانی جهت از بین بردن چین و چروک ها یا افزایش یافتن حجم یا شکل، تزریق فیلر برگزیده می شود. فیلرها با کمک سرنگ های مخصوصی که قبلا پرشده اند و دارای سوزن های بسیار ظریف اند، به بافت زیر جلدی تزریق می شوند. تزریق فیلر روش دشواری نیست و نیازی به بیهوشی ندارد. با این حال، این باید تنها و منحصرا توسط بهترین دکتر تزریق فیلر در ایران انجام شود.

فیلرها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است:

  • پرکننده های بیولوژیکی یا قابل جذب
  • پرکننده های نیمه مصنوعی یا نیمه دائمی
  • پر کننده های مصنوعی یا دائمی

فیلر چیست؟

ژل و فیلر چه تفاوتی هایی دارند؟

پاسخ به این که فرق بین ژل و فیلر در چیست به موارد استفاده هر یک خواهیم پرداخت. فیلر ها بیشتر جهت پر کردن خطوط نیمه عمیق از جمله تزریق فیلر دور چشم و جهت از رفع اسکارهای به جای مانده از سوانح انجام می شود ولی ژل به ماده ای گفته می شود که به طور معمول برای حفره های عمیق صورت و عمل های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی برخی مواقع ناحیه‌ مورد نظر نیاز به حجم بیشتر یا ماندگاری طولانی‌تری دارد که در این موارد، ژل گزینه بهتری می باشد.

برای مثال کسانی که لب‌های نازکی دارند، تزریق ژل لب برایشان گزینه بسیار مطلوب تری است. نکته مهم دیگر در رابطه با عوارض ژل و فیلر است. به علت مواد اولیه موجود در آن و همچنین موقتی بودن فیلرها، این روش عوارض کمتری نسبت به ژل دارد. از جمله متداول ترین تزریقات زیبایی، تزریق ژل لب می باشد. در نهایت هم در تفاوت ژل با فیلر می‌توان گفت، ژل‌ها ماندگاری طولانی‌تری دارند ولی فیلرها موقت بوده و ماندگاری آن‌ها بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

عوارض تزریق ژل و فیلر چیست؟

ژل ها و پرکننده ها هیچ عارضه ای برای بدن انسان در بر ندارند و در واقع می توان ذکر کرد که فوایدی هم دارند زیرا این ژل ها از اسید هیالورونیک یا کلاژن تشکیل شده اند که باعث لیفت بدن و در نتیجه تحریک کلاژن سازی آن می شوند. این مواد موجب از بین رفتن چین و چروک به طور طبیعی می شوند. این ژل ها و پرکننده ها مواد مازاد خارج از بدن نمی باشند.

در صورتی که شما به مراکز زیبایی معتبر و حرفه ای مراجعه کنید، می توانید از پزشک متخصص بخواهید تا از ژل ها و فیلرهای مناسب برای شما استفاده کنند. یکی از عوارض استفاده از فیلرهای پوستی تزریق ناخواسته به رگ خونی می باشد. احتمال رخ دادن این مشکل بسیار کم است، ولی در صورتی که اتفاق بیفتد، عواقب آن می تواند جدی یا حتی دائمی باشد. این عوارض جانبی گزارش شده برای تزریق صورت ممکن است شامل ناهنجاری های بینایی، کوری، سکته مغزی، دلمه های موقتی یا زخم های دائمی پوست باشد که اغلب غیرقابل برگشت است.

عوارض تزریق ژل و فیلر چیست؟

کلام آخر

تزریق ژل و فیلر هر دو جزو روش هایی اند که اخیرا طرفداران بسیار زیادی دارند و توسط بسیاری از مردم مورد استفاده قرار می گیرند. پزشک متخصص برای از بین بردن هر گونه خطوط عمیق و نیمه عمیق پوست صورت فرد، می تواند از این روش بهره بگیرد. تزریق فیلر و ژل با یکدیگر تفاوت هایی دارند که ما سعی کردیم در این مقاله برخی از آن ها را برای شما بیان کنیم. در ضمن این روش ها ممکن است عوارضی در بر داشته باشند که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در رابطه با آن ها کسب می کنید.  از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با تزریق ژل و فیلر دارید، می توانید از تزریق سایت جراحا یا jaraha.com با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.