طبیعی‌ترین رژلب دنیا را می‌شناسید؟

صنعت مد و زیبایی دائماً در حال تغییر است و ترندهای روز هم مدام تغییر می‌کند. به همین دلیل هم همسو با آنها تولید لوازم آرایشی و زیبایی نیز تنوع بیشتری پیدا می‌کند و تولیدکنندگان این محصولات به فکر تولید محصولات جذاب‌تر و جدیدتری هستند.

به نقل از سایت ایران ناز یکی از سبک‌های محبوب آرایشی در صنعت مد و زیبایی، سبک آرایش نچرال یا طبیعی است. افراد تمایل بیشتری به آرایش‌های ملایم‌تر و طبیعی‌تر دارند تا زیبایی آنها شکل دیگری پیدا کند. به همین دلیل هم اکثر لاین‌های تولید لوازم آرایشی مربوط به تولید محصولاتی است که داشتن این سبک آرایشی را امکان پذیر می‌کنند. علاوه بر این تمایل بیشتر افراد به تولید محصولاتی طبیعی‌تر و کم ضررتر هم موجب شده تا تولیدکنندگان این محصولات بیشتر به سمت تولید محصولات مبتنی بر مواد طبیعی سوق پیدا کنند. یکی از محصولات تولید شده با این ویژگی‌ها، تینت لب است. شما چقدر با این محصول و کاربردهایی که دارد آشنایی دارید؟ در این مقاله با ما باشید تا به شما بگوییم که چرا ممکن است به خرید تینت لب نیاز داشته باشید.

تینت چیست؟

قبل از این که ببینیم تینت لب چیست بهتر است با مفهوم کلی تینت آشنا شویم. تینت از عبارت انگلیسی Tint می‌آید که به معنای رنگ ملایم است. بنابراین در کل محصولاتی که با عنوان تینت در نظر گرفته می‌شوند، رنگ‌های طبیعی هستند که می‌توان از آنها برای آرایشی سبک و طبیعی استفاده کرد. تینت ها در واقع محصولات آرایشی جدیدی هستند که با تکنیک متفاوتی فرموله شده اند و متریال و عملکردشان با سایر محصولات آرایشی متفاوت است.

نکته مهم در خصوص تینت ها این است که آنها می‌توانند برای سبک‌های مختلف آرایشی استفاده شوند و از همه مهم‌تر می‌توان این محصولات را برای آرایش بخش‌های مختلف صورت به کار برد. تینت ها شامل تینت لب، تینت مژه، تینت ابرو و تینت گونه و … می‌شوند. تمام آنها تاثیری به خصوص در سبک آرایش شما خواهد داشت و به همین دلیل هم این محصولات اخیراً طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند.

تینت ها از کجا می‌آیند؟

برای اولین بار تینت ها از تینت لب گرفته تا سایر محصولات مشابه آن در کشور کره جنوبی تولید شدند. این کشور به دلیل اهمیت زیادی که به صنعت مد و زیبایی می‌دهد و همیشه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی پیشرو بوده است، تولید محصولات جدیدی به نام تینت را آغاز کرد. در واقع آنها به دنبال یک سبک جدید آرایشی جذاب و در عین حال مدرن بودند و تینت ها دقیقاً می‌توانستند همین کار را انجام دهند.

تینت لب چیست؟

تینت های لب در واقع نوعی رنگ طبیعی و سبک است که می‌توان از آن برای آرایش لب‌ها استفاده کرد. در واقع عملکرد آنها مشابه رژ لب است و به نوعی می‌توان گفت که در آرایش صورت تینت لب جایگزین انواع رژ لب است. می‌توان این محصول را برای آرایش و حجم دهی لب‌ها استفاده کرد. در مواردی نیز از همین تینت لب برای زاویه سازی و آرایش گونه‌ها هم استفاده می‌شود. طیف رنگی این محصولات بسیار محدود اما جذاب است و معمولاً یک نمای طبیعی و ملایم را روی لب‌ها ایجاد می‌کند. با وجود عملکرد مشابه تینت لب و رژ لب و محصولات مشابه آرایش لب، تینت ها تفاوت‌های زیادی نیز با سایر محصولات دارند که در ادامه به بررسی بیشتر این مورد می‌پردازیم.

فرمولاسیون تینت لب

یکی از اصلی‌ترین مواردی که موجب تفاوت این محصول با سایر محصولات با کاربرد مشابه می‌شود، فرمولاسیون تینت های لب است. در کل بافت تینت لب یک بافت بسیار نرم و سبک است و این امر مربوط به فرمولاسیون متفاوتی است که آنها دارند.

زمانی که تینت را روی لب می‌زنیم یک بافت نرم و بسیار سبک را احساس می‌کنیم که چیزی شبیه نرم کننده‌های لب است. معمولاً اکثر این محصولات به صورت مایع هستند، اما بلافاصله بعد از استفاده خشک می‌شوند و ماندگاری بالایی دارند. البته برخی از انواع تینت ها نیز بافت ژل مانند دارند.

در کل تینت ها پایه آب و الکلی دارند که به آنها رنگ‌های مختلف که معمولاً رنگدانه های طبیعی هستند نیز اضافه می‌شود. غلظت رنگدانه هایی که در ساخت تینت های لب استفاده می‌شوند بسیار بالاست تا به این طریق جذب بالاتر و رنگ دهی بیشتری داشته باشند.

ماندگاری رنگی این محصولات نیز به نوع فرمولاسیونشان مربوط می‌شود و معمولاً تایم بسیار زیادی روی لب اثرشان باقی می‌مانند. نکته مهم دیگر در خصوص فرمولاسیون این محصولات عطر، بو و مزه آنهاست. این محصولات معمولاً بوی بسیار خوبی دارند و رایحه‌های گلی و میوه ای در ساخت آنها به کار رفته است.

انواع تینت لب چیست؟

در کل تینت های لب را می‌توان در چند رنگ مختلف اما محدود و در بافت‌های شفاف، مات و مایع خریداری کرد. اکثر این محصولات به شکل مایع هستند و برخی نیز فرم ژل مانند دارد. اما در کل تینت لب جامد نداریم. برندهای مختلفی نیز تولید کننده انواع تینت های لب هستند که قطعاً رنگ دهی و کیفیت آنها با متفاوت است. معمولاً تینت لب‌های شفاف می‌توانند برای آرایش‌هایی که کمی برجسته ترند استفاده شده و در مقابل مدل‌های مات برای یک سبک آرایشی بسیار طبیعی و کمرنگ تر کاربرد دارند. کسانی که به دنبال درخشش و رنگ دهی بیشتر در آرایش خود هستند نیز می‌توانند مدل‌های مایع و درخشان را انتخاب کنند.

انواع تینت لب

از تینت های لب برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

حالا که با فرمولاسیون و ساختار کلی تینت لب آشنا شدیم وقت آن است که ببینیم این محصولات در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شوند و نحوه کاربردشان به چه صورت است. اول از همه می‌دانیم که این محصولات را می‌توان در چند رنگ به خصوص که معمولاً یک طیف رنگی طبیعی هستند، خریداری کرد.

در درجه اول هدف استفاده از تینت لب یک آرایش طبیعی است. می‌توان با استفاده از این محصول یک رنگ ملایم و سبک را به لب‌ها داد. می‌توان این تینت ها را روی لب زد و با استفاده از یک مداد یا قلم آرایشی، از آن برای کشیدن خط لب نیز استفاده کرد.

کاربرد دیگری که تینت های لب دارد، نرم کنندگی لب هاست. می‌توان از این محصولات برای رفع خشکی لب و پوشاندن ترک‌های روی لب استفاده کرد تا آرایش روی لب‌ها زیبایی بیشتری پیدا کند. در واقع می‌توان تینت را به عنوان یک پایه آرایشی نیز در نظر گرفت که هم موجب بهبود کیفیت آرایش می‌شود و هم دوام و زیبایی آن را بیشتر می‌کند.

تینت لب تنها مخصوص آرایش لب‌ها نیست و می‌توان از این محصول برای آرایش گونه‌ها و حتی آرایش پشت چشم نیز استفاده کرد. بنابراین با یک تیر چند نشان می‌زنید و با زدن مقداری از این محصول روی گونه‌ها و پشت پلک‌ها، یک آرایش ساده، ملایم و طبیعی خواهید داشت. زاویه سازی گونه‌ها و حجم دهی و کاور مناسب لب‌ها از دیگر کاربردهایی است که می‌توان برای این محصولات در نظر گرفت.

چه کسانی بیشتر از تینت لب استفاده می‌کنند؟

معمولاً کسانی که از آرایش‌های بسیار تیز و تند خوششان نمی‌آید از تینت ها در آرایششان استفاده می‌کنند. افرادی که طرفدار آرایش طبیعی و ملایم اند و نمی‌خواهند توجه زیادی را به آرایش خود جلب کنند، از تینت ها استفاده می‌کنند.

دسته دیگر افرادی که از تینت ها استفاده می‌کنند کسانی هستند که زیاد در آرایش کردن مهارت و تخصص زیادی ندارند. آرایش کردن با تینت ها به مهارت و دقت زیادی نیاز ندارد و استفاده از آنها بسیار آسان است. نکته مهم دیگر زمان است. کسانی که می‌خواهند در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن یک آرایش خوب، ماندگار و زیبا داشته باشند می‌توانند از تینت های لب استفاده کنند.

دسته بعدی افرادی هستند که لب‌های خشک و حساسی دارند و معمولاً به اکثر لوازم آرایشی از جمله رژ لب‌ها یا رژ گونه‌ها حساسیت دارند. این افراد نیز معمولاً از تینت ها در آرایش خود استفاده می‌کنند، چرا که فرمولاسیون این محصولات طبیعی‌تر است و آسیب کمتری می‌رساند. حتی این محصولات می‌تواند برای دختران کم سن که برای یک مهمانی می‌خواهند یک آرایش کم و ملایم داشته باشند نیز محصول مناسبی است.

تینت لب چه تفاوت‌هایی با رژ لب و بالم لب دارد؟

از چند جهت تینت لب با رژ لب و بالم لب متفاوت است. در درجه اول فرمولاسیون این محصولات با هم فرق دارد. بر خلاف فرمولاسیون آب و الکل تینت، رژ لب‌ها از ترکیبات مومی و روغنی ساخته شده اند. بافت رژ لب‌ها نیز با تینت ها متفاوت است. معمولاً بافت رژ لب‌ها و بالم های لب سنگین‌تر از تینت هاست و بعد از زدنشان روی لب بیشتر احساس می‌شوند.

تفاوت دیگری که می‌توان بین تینت ها و رژ لب‌ها در نظر گرفت میزان پوشانندگی شان است. معمولاً اگر از یک تینت لب با کیفیت و با دوام استفاده کنیم، میزان پوشش دهی بالاتری نسبت به رژ لب‌ها دارند. البته باز هم باید مدل و کیفیت رژ لب را در نظر گرفت. از نظر میزان دوام و ماندگاری نیز تینت ها قوی ترند و معمولاً آنها مدت زمان بیشتری روی لب‌ها می‌مانند. به همین دلیل هم کسانی که وقت کافی برای تمدید آرایش خود را ندارند یا این که ترجیح می‌دهند در روز فقط یک بار آرایش کنند، از تینت های لب به جای رژ لب استفاده می‌کنند.

بافت سبک و در عین حال با دوام تینت روی لب می‌تواند آسیب‌ها، ترک‌ها و پوسته پوسته شدن روی لب را بپوشاند و حتی خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی نیز دارد. این در حالی است که روی یک لب ترک خورده و پوسته پوسته رژ لب‌ها ظاهر خوبی ندارند و معمولاً به یک پایه آرایشی و پوشانندگی نیاز است.

تینت ها معمولاً آسیبی به لب‌ها نمی‌رسانند و از نظر فرمولاسیون بی ضررترند. در نتیجه خصوصاً افرادی که حساسیت زیادی به مواد آرایشی دارند به جای رژ لب از تینت لب استفاده می‌کنند. از نظر میزان رنگ دهی نیز تینت ها رنگ دهی بالاتری نسبت به رژ لب‌ها دارند. با این حال تنوع رنگی رژ لب‌ها بیشتر از تینت هاست.

مزیت‌های تینت لب در آرایش

مزیت‌های تینت لب در آرایش

استفاده از تینت لب در آرایش مزیت‌های زیادی دارد که موجب شده بسیاری از افراد استفاده از آنها را ترجیح دهند. مزیت‌های تینت لب در آرایش شامل موارد زیر می‌شود:

  • بافت سبک و نرم

  • با کمترین میزان آسیب رسانی به لب‌ها

  • خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی لب‌ها

  • کاهش ترک خوردگی و کاور آسیب‌های روی لب در آرایش

  • رنگ دهی بالا و ماندگاری طولانی مدت

  • عطر و طعم میوه ای

  • عدم احساس سنگینی و چسبندگی روی لب‌ها با استفاده از تینت

  • عدم نیاز به تمدید مداوم در طول روز

  • دستیابی به یک سبک آرایشی ملایم و طبیعی

  • پوشش دهی بسیار بالا و با کیفیت

  • ترکیب بدون سرب و مواد شیمیایی مضر

نحوه استفاده از تینت لب در آرایش صورت

نحوه استفاده از تینت لب‌ها بسته به مدل و نوعی که دارند ممکن است کمی متفاوت باشد. با این حال به صورت کلی قبل از این که از تینت های لب استفاده کنیم بهتر است که لب‌های خود را کاملاً تمیز کرده و هیچ گونه آرایشی روی آن نباشد. حتی می‌توان از اسکراب‌های مخصوص لب برای تمیز کردن سطح آرایش کمک گرفت.

کار دیگری که روی کیفیت آرایش با تینت لب تاثیر دارد زیرسازی است. می‌توان از یک بالم لب زیر تینت استفاده کرد تا سطح آرایش آماده‌تر و بهتری داشته باشیم. حالا کافی است با یک اپلیکاتور یا حتی با دست مقداری از تینت را روی لب‌ها زده و آن را از داخل به سمت بیرون پخش کنید. مطمئن شوید که سریعاً قبل از خشک شدن تینت آن را روی لب پخش می‌کنید. شما باید میزان تینت را با توجه به میزان رنگی که می‌خواهید روی لب‌ها داشته باشید انتخاب کنید. با یک خط لب می‌توانید نظم و زیبایی بیشتری را به آرایش خود بدهید.

اگر از تینت روی گونه‌ها استفاده می‌کنید نیز ابتدا مقدار کمی از آن را روی گونه‌ها زده و سریعاً با یک پد مخصوص آرایش گونه، تینت را روی گونه‌ها پخش کنید تا به ظاهر طبیعی مد نظر خود دست یابید. توجه کنید که نباید مقدار زیادی از تینت را روی لب و گونه‌های خود بزنید، چرا که ممکن است آرایش شما بیش از حد پررنگ شود و مجبور به پاک کردن آرایش خود شوید.

آیا باید تینت لب را برای آرایش کردن انتخاب کنیم؟

در این مقاله به صورت کامل با این محصولات، کیفیت و ساختاری که دارند و عملکرد و مزیت‌های محصول آشنا شدیم. همانطور که متوجه شدید این محصولات با کیفیت می‌توانند برای کسانی که به دنبال یک محصول آرایشی کم ضرر، طبیعی و سبک هستند گزینه مناسبی باشد. خصوصاً اگر زمان زیادی برای آرایش کردن و آماده شدن و از همه مهم‌تر تمدید آرایشتان ندارید، تینت های لب همان چیزی است که می‌توانید با اضافه کردن آن به کیف لوازم آرایشی خود، به سبک دلخواهتان آرایش کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.