مراحل گرفتن اقامت دائم امارات

امارات متحده عربی یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان است. این کشور نه تنها ثبات اقتصادی و سیاسی را نوید می‌دهد، بلکه سبک زندگی بی نظیری را نیز ارائه خواهد داد. به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا در مورد نحوه اخذ تابعیت امارات، نحوه اخذ اقامت امارات برای سرمایه گذاران و ثبت شرکت در دبی بیشتر بدانید.

راه‌های اخذ تابعیت امارات

در حال حاضر چهار راه برای اخذ اقامت امارات به صورت دائم وجود دارد:

● بر اساس اصل

به فرزندان متولد شده در امارات به طور خودکار تابعیت اعطا نمی‌شود. برای اینکه شهروند کشور مبدأ شوند، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

– از والدینی که شهروند امارات متحده عربی هستند، چه در قلمرو ایالت و چه در خارج از کشور متولد شوند.

– هنگامی که مادر کودک شهروند امارات متحده عربی است و پدرش از نظر قانونی مستقر نیست یا یک فرد بدون تابعیت است.

– اگر کودک در امارات به دنیا آمده باشد و والدین او مستقر نشده باشند.

افرادی که از یک خانواده عرب نژادی هستند که قبل از سال ۱۹۲۵ در امارات اقامت گزیده‌اند و قبل از سال ۱۹۷۲ در این کشور زندگی می‌کردند نیز می‌توانند طبق این روش درخواست شهروندی کنند.

● بر اساس ازدواج

برای ازدواج با یک خارجی، شهروند امارات بدون توجه به جنسیت باید مجوز دادگاه را دریافت کند.

به نوبه خود، یک خارجی باید قبل از ازدواج نباید سابقه کیفری یا بیماری جدی داشته باشد.

افراد غیر مسلمان می‌توانند با اتباع امارات متحده عربی با رضایت طرفین ازدواج کنند.

● از طریق تابعیت

دارندگان ویزای اقامت می‌توانند بدون در نظر گرفتن قومیت، تابعیت امارات متحده عربی را از طریق تابعیت دریافت کنند. حداقل مدت اقامت در امارات برای اخذ تابعیت ۳۰ سال است.

● بر اساس شایستگی

افرادی که سهم قابل توجهی در اقتصاد، فرهنگ یا هر بخش دیگری از امارات داشته‌اند می‌توانند تابعیت خود را تحت این روش دریافت کنند:

– مخترعانی که دارای حداقل یک اختراع مورد تایید وزارت اقتصاد امارات هستند.

– دانشمندان با ده سال سابقه کار و حداقل یک جایزه معتبر بین‌المللی

– پزشکان با حداقل ۱۰ سال سابقه کار که دارای شایستگی‌های برجسته در رشته خود هستند.

– استعدادهای خلاق

– سرمایه گذاران

مجوز اقامت امارات برای سرمایه گذاران

برای دریافت اجازه اقامت در امارات، یک خارجی باید یک ساختمان مسکونی، آپارتمان، اتاق‌های هتل، خانه شهری، ویلا، دفتر یا انبار خریداری کند. بسته به میزان سرمایه‌گذاری، می‌توان اجازه اقامت ۲ یا ۱۰ ساله دریافت کرد. سرمایه‌گذاری فقط در ساختمان‌هایی مجاز است که در منطقه آزاد قرار دارند.

شرایط لازم برای سرمایه گذاران: سن – بالای ۱۸ سال، عدم محکومیت کیفری و بیماری‌های خطرناک (HIV، هپاتیت یا سل)

ویزای طلایی در امارات

در آوریل ۲۰۲۲، دولت امارات رویه برنامه “ویزای طلایی” را تصویب کرد که فهرست متقاضیانی را که می‌توانند مجوز اقامت در امارات دریافت کنند را گسترش داد:

– یک کارآفرین در صورتی می‌تواند “ویزای طلایی” دریافت کند که مالک یا شریک یک تجارت کوچک یا متوسط ثبت شده در امارات باشد. درآمد سالانه شرکت باید حداقل ۲۷۲۰۰۰ دلار باشد.

– بازنشستگان با وضعیت مالی عالی که حقوق بازنشستگی آنها بیش از ۴۱۰۰ دلار باشد یا اگر خارجی سپرده بانکی باز داشته یا دارای املاک و مستغلات در امارات باشد.

– استعدادهای استثنایی – خارجی‌هایی که در زمینه فرهنگ، هنر، ورزش یا فناوری‌های دیجیتال کار می‌کنند. نامزد باید توصیه‌ای از یک سازمان دولتی فدرال یا محلی دریافت کند.

– دانشمندان – متقاضیان باید دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترای رشته مورد نظر و دارای دستاوردهای علمی قابل توجهی باشند.

– کارگران با صلاحیت بالا در رشته‌های پزشکی، علم و فناوری، فناوری اطلاعات، بازرگانی، آموزش، حقوق، فرهنگ و علوم اجتماعی که دارای قرارداد کاری با شرکتی در امارات و حقوق ۸۰۰۰ دلار یا بیشتر باشند.

انواع شرکت‌های تجاری قابل ثبت در دبی

اقامت دائم امارات

در زیر اسامی و مشخصات انواع شرکت‌هایی که در دبی تاسیس شده‌اند، آمده است که در صورتی که قصد ثبت شرکت در دبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این موارد را در نظر داشته باشید:

۱. مالکیت انفرادی

مالکیت انحصاری متعلق به یک فرد واحد است که بر تمام عملیات آن کنترل داشته و ۱۰۰ درصد سهام را در هر سودی در اختیار دارد.

۲. شرکت تضامنی

در این نوع واحد تجاری، مالکیت بین دو یا چند شریک تقسیم می‌شود که سود و زیان سهم آنها بر اساس نسبت تعیین شده است.

۳. شرکت با مسئولیت محدود LLC در دبی

شرکت با مسئولیت محدود در امارات متحده عربی ترجیح داده شده‌ترین شکل یک نهاد تجاری فردی است. مسئولیت شرکا در یک LLC به میزان سرمایه گذاری آنها در شرکت محدود می‌شود. LLCها می‌توانند هر گونه فعالیت تجاری یا صنعتی را در حوزه قضایی انجام دهند.

۴. شرکت سهامی خاص

این نوع کسب و کار در امارات متحده عربی شرکت سهامی مشترک خصوصی نیز نامیده می‌شود. می‌تواند از طریق حداقل مشارکت با حداقل ۳ سرمایه گذار تشکیل شود. چنین ساختارهای قانونی علاوه بر تجارت حرفه‌ای، با انواع فعالیت‌های تجاری و صنعتی سازگار است. یک تبعه شورای همکاری خلیج فارس می‌تواند تا ۱۰۰ درصد سهام را در اختیار داشته باشد.

۵. شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام به عنوان یک شخص حقوقی تعریف می‌شود. یک شرکت سهامی عام در امارات متحده عربی یک شرکت PJSC نیز نامیده می‌شود.

۶. شرکت عمران

مشاغل شناخته شده از جمله دکتر، حسابدار، مهندس و وکیل قادرند یک شرکت مدنی در امارات تاسیس کنند. شرکت می‌تواند شرکای دارای ۱۰۰% سهام داشته و فعالیت‌های مجاز برای شرکت عمران فقط می‌تواند از یک تجارت حرفه ای باشد.

۷. شعبه یک شرکت خارجی

یک شعبه با ثبت درخواست با کمک یک نمایندگی خدمات محلی از طریق وزارت اقتصاد و بازرگانی تشکیل می‌شود. پس از صدور مجوز نامه در مورد فعالیت تجاری از وزارت اقتصاد و بازرگانی، تأییدیه باید از مرجع مربوطه تأمین گردد.

شرایط خرید ملک در دبی

شرایط خرید ملک در دبی

در دبی، مالکیت خارجی در مناطقی که به عنوان مالکیت آزاد تعیین شده‌اند، مجاز است. خارجی‌ها (که در امارات زندگی نمی‌کنند) و ساکنان خارج از کشور می‌توانند بدون محدودیت، حق انتفاع یا حقوق اجاره‌ای تا ۹۹ سال حقوق مالکیت آزاد بر دارایی را به دست آورند و برای خرید خانه در دبی مشکلی نخواهند داشت.

سخن پایانی

همه چیز به نوع کسب و کاری بستگی دارد که می‌خواهید در دبی راه‌اندازی کنید. اگر برای انتخاب ساختار کسب و کار مناسب به کمک نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید؛ ما خوشحال خواهیم شد به شما کمک کنیم.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.