روش‌هایی برای مراقبت از پوست صورت

یکی از دلایل زیبایی صورت، سلامتی و درخشندگی پوست است. با گذشت زمان پوست شفافیت، صافی و زیبایی خود را از دست می‌دهد و نشانه‌های پیری پوست ظاهر می‌شود اما اگر روش‌های مراقبت از پوست را بدانید از این وضعیت جلوگیری می‌کنید.

روش‌های مراقبت از پوست صورت

از پوست در برابر آفتاب مراقبت کنید

اولین و مهم‌ترین گام در زمینه مراقبت از پوست کاهش قرارگیری در معرض نور خورشید است. اگر پوست به مدت طولانی در معرض آفتاب باشد خطر آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس (چین و چروک‌ها و لکه‌های پوستی) افزایش می‌یابد. بهتر است در ساعت بین ۱۰صبح تا ۳ بعد از ظهر در معرض پرتوهای مضر خورشید نباشید.

البته اگر به مدت ۳ تا ۸ دقیقه در معرض آفتاب بمانید ویتامین دی بدنتان تامین می‌شود. کسانی که پوست‌ روشن دارند نسبت به افراد تیره پوست می‌توانند مدت کمتری در معرض آفتاب باشند. اگر مجبورید به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرید حتما از کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

از ژل‌های آلوئه‌ورا استفاده کنید

بهتر است برای آفتاب سوختگی از ژل‌های آلوئه‌ورا استفاده کنید، این ژل باعث بهبود التهابات پوستی و آفتاب سوختگی می‌شود. چین و چروک‌هایی که با افزایش سن روی صورت ایجاد می‌شوند کاملا طبیعی هستند ولی آفتاب مستقیم می‌تواند این روند را تسریع کند. چین و چروک‌هایی که در دو طرف چشم‌ها ظاهر می‌شوند ناشی از نازک کردن پلک‌ها برای محافظت از چشم در برابر آفتاب هستند بنابراین بهتر است از عینک آفتابی استفاده شود.

روزانه حداقل ۸ لیوان (۲ لیتر) آب بنوشید

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که ممکن است برای پوست‌ بیفتد کم آبی است. پوست از هر نوع که باشد (خشک، معمولی یا حتی چرب) ممکن است دچار کم آبی شود. ولی پوستی که رطوبت کافی دارد دیرتر پیر می‌شود، شاداب و درخشان است و بهتر می‌تواند در مقابل پرتوهای مضر آفتاب از خود مراقبت کند. مرطوب نگه داشتن پوست صورت و دست‌ها بسیار اهمیت دارد. اگر هوا گرم است یا مدت زیادی بیرون از منزل بسر می‌برید یا فعالیت زیادی دارید، باید مصرف آب را بیشتر کنید.

نباید نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای، قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه‌ها را جایگزین آب مصرفی بدن کرد. این نوشیدنی‌ها ناسالم هستند و نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه موجب کم آبی بدن نیز می‌شوند.

آب میوه و آب سبزیجات تازه نوشیدنی‌های مناسبی هستند و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای پوست و بدن می‌باشند.

روش‌های مراقبت از پوست صورت

صورت خود را بشویید

صبح و شب صورت خود را با آب بشویید و مقدار کمی پاک کننده ملایم را بین کف دست تمیز خود بمالید. شست و شوی صورت را با فشار ملایم روی صورت خود انجام دهید.

صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید. اگر آرایش می‌کنید، دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید.

سعی کنید پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید تا آرایش راحت‌تر پاک شود و از مالش چشم‌ها خودداری کنید.

از تونر لایه بردار استفاده کنید

چند قطره تونر را در کف دست یا یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید. فرمول‌های آبرسان را می‌توان دو بار در روز استفاده کرد. از تونر لایه بردار و یا سایر لایه بردارها به طور همزمان استفاده نکنید.

سرم بزنید. صبح زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان‌ها است.

شب زمان خوبی برای استفاده از یک سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست در شب جلوگیری می‌کند، به خصوص اگر از درمان‌های ضد پیری یا آکنه استفاده می‌کنید که می‌تواند پوست را تحریک و خشک کند.

نکته: سرم‌های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب کننده قرار بگیرند و سرم‌های روغنی باید بعد از مرطوب کننده استفاده شود.

کرم دور چشم بزنید

می‌توانید مرطوب کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما کرم دور چشم تخصصی بهتر است. کرم‌های دور چشم نازک‌تر از مرطوب کننده‌های صورت هستند. سعی کنید آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید تا با پف صبحگاهی مقابله کنید.

از درمان نقطه‌ای استفاده کنید

استفاده از روش‌های درمانی برای از بین بردن لکه‌های آکنه در شب (زمانی که بدن در حالت ترمیم است) ایده خوبی است.

مراقبت از پوست صورت در برابرآفتاب

پوست را مرطوب نگه دارید

مرطوب کننده هم پوست را آبرسانی می‌کند و هم تمام لایه‌های دیگر را قفل می‌کند. به دنبال یک لوسیون سبک برای صبح باشید. در شب می‌توانید از کرم شب غلیظ‌تری استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند ممکن است بخواهند صبح و شب از کرم استفاده کنند.

روغن صورت بزنید

اگر از روغن صورت استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن را بعد از سایر محصولات مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید زیرا هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به چربی نفوذ کند.

ضد آفتاب بزنید

محافظت در برابر آفتاب مهمترین بخش هر رژیم مراقبت از پوست است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. برای ضد آفتاب‌های شیمیایی، ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن کرم را بمالید و صبر کنید تا ضد آفتاب موثر باشد.

مصرف دخانیات و الکل ممنوع است

مهم‌ترین روش مراقبت از پوست صورت دوری از دخانیات و مشروبات الکلی است.

پوست صورت را به صورت صحیح بشویید

یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبت از پوست شستن میکروب‌های صورت است. ولی شستن زیاد و سابیدن پوست باعث خشکی، التهاب و شاید آسیب پوستی می‌شود. این موارد باعث می‌شود که چربی طبیعی پوست از بین برود. اگر چربی‌های طبیعی پوست کلا از بین برود، خشکی پوست ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله هنگام خشک کردن صورت، حوله را روی پوست نکشید. اگر پوست‌تان را به طور منظم بشویید و از آن مراقبت کنید دیگر نیاز به کلینیک رفتن نخواهید داشت.

شست‌وشوی صورت باید با شوینده‌های سازگار با نوع پوست انجام شود. لایه‌برداری و آبرسانی موثر و عمیق به پوست با سرم‌های آبرسان انجام می‌گردد. بخور و ماساژ حرفه‌ای برای بهبود خون‌رسانی و کلاژن سازی پوست انجام می‌شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.