چگونه صورت خود را پاکسازی کنیم؟

پاکسازی صورت یک درمان پوستی چند مرحله‌ای است که می‌تواند شامل لایه‌برداری، ماسک صورت، پاکسازی، ماساژ صورت، بخار و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها باشد. انواع مختلفی از پاکسازی صورت وجود دارد که بسته به مشکلات پوستی و نوع پوست انتخاب می‌شوند.

تمیز کردن صورت یک کار اساسی است که در اکثر مواقع آن را بدیهی می‌دانیم. بسیاری از افراد از کرم‌ها و آرایش برای درخشندگی و زیبایی صورت استفاده می‌کنند، اما وقتی نوبت به پاکسازی مناسب صورت می‌رسد بیشتر از میانبرها استفاده می‌شود.

در مورد پاکسازی صورت، صابون و آب بهترین راه حل برای اکثر افراد است، وقتی صورت را تمیز می‌کنیم، سعی می‌کنیم کثیفی جمع شده در طول روز را از پوست و منافذ خارج کنیم.

دقت داشته باشید پاک کردن آرایش به تنهایی کافی نیست، بلکه باید برای پاکسازی صورت از محصولاتی استفاده کرد که برای پاک کردن کثیفی‌های صورت، فرموله شده‌اند.

تمیز کردن اصولی صورت بسیار مهم است زیرا از رشد باکتری‌ها و عفونت‌های روی پوست صورت جلوگیری می‌کند. باکتری‌ها و تجمع کثیفی روی پوست صورت می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش، جوش‌های سرسیاه و غیره شود.

راه‌های پاکسازی صورت

راه‌های پاکسازی صورت

وقتی صحبت از مراقبت از صورت می‌شود، بهتر است ملایم‌ترین وسایل برای پاکسازی بکار برده شود. زیرا پوست صورت ظریف است و برای حفظ سلامت آن نباید در معرض عوامل خشن قرار گیرد.

بهترین راه برای پاکسازی صورت داشتن یک برنامه روتین است. قبل از شروع، باید با انگشتان خود ملایم بوده و از محصولاتی استفاده کرد که باعث خراشیدن یا ساییدن بیش از حد پوست نشوند.

هنگام استفاده از پاک کننده صورت، فقط انگشتان خود را روی صورت بکشید تا پخش شود و به آرامی مالش دهید. پس از شستشو، فقط صورت را با یک حوله نرم خشک کنید – از مالش خودداری شود.

آرایش را پاک کنید

اولین کاری که باید برای پاکسازی صورت انجام داد پاک کردن آرایش صورت است. برای این کار می‌توان از پاک‌کننده‌های آرایش روی پدهای پنبه‌ای نرم استفاده کرد و به آرامی، اما محکم پاک کرد تا مطمئن شد که تمام آرایش پاک شده است. همچنین می‌توان آرایش صورت را با دستمال مرطوب‌های صورت پاک کرد تا مطمئن شد که تمام کثیفی‌ها از روی پوست صورت پاک شده است.

پوست خود را مرتباً تمیز کنید

ما هر روز صورت خود را چند بار می‌شوییم پس باید مطمئن باشیم که از مواد ملایمی استفاده می‌شود که برای پوست فرموله شده‌اند.

شست‌وشوهای شدید صورت، روغن‌های پوست را از بین می‌برند و آن را خشک و سفت می‌کنند. یک شستشوی خوب صورت باعث می‌شود پوست صورت تمیز و شاداب شود و در عین حال هنگام لمس کردن نرم باشد.

پوست خود را عمیق پاکسازی کنید

یکی از بهترین نکات پاکسازی صورت، استفاده از ماسک یا اسکراب صورت در برنامه هفتگی برای پاکسازی عمیق است. حتی اگر هر روز صورت خود را تمیز می‌کنید، یک ماسک صورت یا اسکراب به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و هر گونه آلودگی و باکتری باقی مانده را پاک می‌کند.

برای شستن صورت از آب گرم استفاده کنید

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز نباید از آب داغ برای شستن صورت استفاده کنید. آب داغ روغن‌های ضروری پوست را از بین می‌برد و آن را خشک و سفت می‌کند. آب باید ولرم باشد تا همچنان احساس خوبی داشته باشید و پوست صورت را سالم نگه دارید.

حتما از کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده استفاده کنید

بخش مهم تمیز نگهداشتن پوست و پاکسازی آن سالم نگهداشتن پوست و توانایی مقابله با هجوم آلودگی است. کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده مناسب، پوست صورت را از اثرات شدید آفتاب و آلودگی محافظت می‌کند.

پاک کننده‌های پوست صورت

پاک کننده‌های پوست صورت

محصولاتی که برای تمیز کردن صورت استفاده می‌شوند سلامت پوست را تعیین می‌کنند. پوست صورت نازک‌تر و حساس‌تر است، بنابراین صابون‌ها می‌توانند برای پوست صورت خشن باشند.

صابون‌ها و پاک‌کننده‌های خشن، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند و در درازمدت آسیب بیشتری به پوست وارد می‌کنند.

یک پاک کننده ملایم صورت در از بین بردن آرایش، سلول‌های مرده پوست، چربی، کثیفی و سایر آلاینده‌ها از روی پوست، بازکردن منافذ پوست و جلوگیری از بیماری‌های پوستی موثر است. یک پاک کننده خوب پوست صورت این کار را بدون ایجاد اختلال در سد رطوبتی طبیعی پوست انجام می‌دهد.

پس چگونه بهترین پاک کننده پوست صورت را انتخاب کنیم؟

ابتدا باید نوع پوست را تعیین کنید و سپس پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند.

محصولات پاک کننده صورت

شستشوی صورت از بسیاری جهات با پاک کننده صورت متفاوت است. شستشوی صورت بیشتر شبیه صابون است تا پاک کننده و برای تمیز کردن پوست صورت موثر است. پوست صورت را مرطوب نمی‌کند، اما بسیار ملایم‌تر از صابون است و استفاده روزانه از آن توصیه می‌شود.

شستشوی صورت برای کسانی خوب است که پوست چرب دارند. هنگامی که یک شوینده صورت را روی پوست صورت می‌زنید، مانند صابون کف می‌کند و احساس تمیزی و طراوت به شما می‌دهد.

دستمال مرطوب صورت

دستمال مرطوب صورت سبک، همه کاره و آسان برای نگهداری در کیف است و راه حل آسانی برای پاکسازی سریع صورت است.

از دستمال مرطوب صورت برای چندین منظور می‌توان استفاده کرد: برای پاک کردن آرایش، تمیز کردن کثیفی و آلودگی، مبارزه با آلودگی، یا فقط برای آبرسانی سریع.

نکته: دستمال مرطوب صورت باید مناسب پوست صورت انتخاب شود.

پدهای پاک کننده صورت

وقتی صحبت از پاکسازی صورت می‌شود، باید به این نکته توجه کنید که از پدهای پاک کننده صورت مناسب پوست خود استفاده کنید به عنوان مثال، هنگام پاک کردن آرایش، یا برای تمیز کردن عمیق، یا حتی لایه برداری، پدهای پاک کننده صورت می‌توانند راه‌گشا باشند.

آنها امکان توزیع یکنواخت محصول و کاهش ضایعات را فراهم می کنند. دستمال مرطوب‌ها همچنین روی پوست ملایم هستند و کمک می‌کنند از مالش یا خراشیدن پوست با انگشتان و ناخن‌ها جلوگیری شود.

پدهای پنبه‌ای جاذب و آسان هستند، آنها الیاف پنبه را روی پوست باقی نمی‌گذارند و به طور بهداشتی بسته بندی می‌شوند و استفاده از آنها بسیار ایمن است.

منابع: johnsons-me، dermacarehr

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.