نکاتی درباره لباس شنا

هم شناگران حرفه ای و هم شناگرانی که فقط برای تفریح به آب می زنند، به لباس شنای مناسب نیاز دارند. لباسی که هم اندازه مناسبی داشته باشد هم جنس و کیفیت آن خوب باشد…

شناگران حرفه ای باید در انتخاب لباسشان به دلیل شرکت در مسابقه ها دقت بیشتری به خرج بدهند اما همه شناگران چه حرفه ای، چه غیرحرفه ای برای خرید لباس شنای مناسب باید نکته هایی را بدانند آن هم در زمانی که «مد» بسیاری قوانین مربوط به «سلامت» و «ایمنی» را به دلیل منافع خودش زیر پا می گذارد. آنچه در ادامه می آید، نکته هایی است که به شما کمک می کند انتخاب صحیح تری داشته باشید.

دنبال چه هستید؟
شناگران حرفه ای می توانند هزینه بسیار زیادی برای خرید لباس شنایشان کنار بگذارند چون شنا بخش مهمی از زندگی آنهاست. آنها می توانند به راحتی به سراغ مارک های معتبر و معروف بروند و مایوی مورد نیاز و علاقه شان را خریداری کنند، اما این افراد هم اگر ندانند چه جنسی مناسب است، نمی توانند حتی با صرف هزینه بالا، لباس مناسبی تهیه کنند. پس لازم است قبل از خرید این نکته را بدانید که اگر پولتان به خرید لباس هایی با مارک های معروف نرسید و با مارک های دیگری روبرو شدید، حتما درباره شان پرس وجو کنید. کار خیلی سختی هم نیست؛ می توانید به راحتی از کسانی که به استخر می آیند یا از معلم شنای خود اطلاعات خوب و مفیدی در این زمینه بگیرید.

دنبال چه کاربردی هستید؟
گاهی شما فقط به دنبال یک لباس شنای مقاوم و ماندگار می گردید ولی ممکن است در برخی موارد، به خصوص موارد حرفه ای، دنبال لباس شنایی باشید که در سرعت شما هم تاثیرگذار باشد. در این صورت حتما هنگام خرید به فروشنده تاکید کنید دنبال چه هستید. بسیاری از کارخانه ها در بروشور و لیبل مایوهای خود این موارد را عنوان کرده اند.

از کجا بخرید؟
اگر جنس و ماندگاری مایو مهم ترین اصل برای شماست و خیلی به نام و مارک لباس شنا اهمیت نمی دهید و همین طور شاخصه بسیار تخصصی ای مانند تاثیر روی سرعت را مدنظر ندارید، از فروشگاه هایی که لباس های بدون مارک هم دارند می توانید خرید کنید و حتما لازم نیست در فروشگاه هایی که به طور تخصصی لباس های شنا و ورزشی می فروشند، دنبال مایو باشید چه بسا که با کمی دقت در جنس و دفترچه راهنمای این لباس ها، بتوانید با قیمت متعادل تر جنس بهتری تهیه کنید.

جنس لباس شنا چه باشد؟
هر چقدر هم که اهل مد باشید، هنگام خرید مایو حتما باید اولین چیزی که در نظر می گیرید، جنس آن باشد. خرید یک مایوی شیک با قیمت بالا و جنس نامرغوب، کلاه بزرگی است که خیلی وقت ها سر بسیاری از ما می رود. آب استخر به دلیل داشتن کلر می تواند خیلی زود مایو های با جنس نامرغوب را از بین ببرد. در برخی موارد مارک های معتبر میزان مقاومت لباس در مقابل میزان کلر را مشخص کرد ه اند و در موارد دیگر می توانید این موضوع را از فروشنده بپرسید به خصوص اگر در هفته چند بار به استخر می روید.

نیم تنه اش چگونه باشد؟
لباس شنا در قسمت نیم تنه باید کاملا روی بدن بخوابد و هیچ پستی و بلندی ای نداشته باشد البته لباس شنای حرفه ای کاملا چسب بدن است اما در موارد دیگر این لباس نباید خیلی تنگ باشد تا جایی که نتوانید بدنتان را در آن حرکت بدهید.

پاهای مایو چگونه باشد؟
وقتی اندازه لباس شنای شما درست باشد، در قسمت پا نه از گشادی چین خورده و نه از تنگی در پا فرو می رود. اگر این حالت ها را احساس می کنید، باید بدانید لباسی که تهیه کرده اید، سایز شما نیست.

شانه ها چگونه باشد؟
لباس شنا در قسمت شانه ها هم باید کاملا روی تن بخوابد. بیشتر لباس های شنا در قسمت شانه بند ندارند اما بعضی مدل های جدید بندهایی دارند که کار را مشکل می کنند چون باید قبل از ورود به آب طوری آنها را تنظیم کرد که بتوان راحت دست را چرخاند.

بالاتنه اش چگونه باشد؟
قسمت بالای لباس شنا باید کاملا قفسه سینه را بپوشاند اما این پوشاندن به معنای وارد کردن فشار به قفسه سینه نیست! بعضی لباس شناها بندهایی دارند که به شما امکان تنظیم لباستان را می دهند پس قبل از ورود به آب از راحتی قفسه سینه تان هم مطمئن شوید.

منبع: روزنامه سلامت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.