راهنمای خرید کلاه کودکانه

لباس زمستانی، پوشش دلپذیری برای کودکان نیست چرا که جلوی دست وپای آنها را می گیرد و نمی توانند آزادانه به این طرف و آن طرف بروند و بازی کنند. گاهی هم پشم موجود در این لباس ها تنش را می خورد بنابراین او زیربار گذاشتن کلاه و بستن شال گردن و… نمی رود، اما اگر کمی به سلیقه او دقت کنید و دستش را در انتخاب باز بگذارید، شاید بتوانید تشویقش کنید و سرش «کلاه» بگذارید؛ یک کلاه گرم، نرم و دوست داشتنی.

● کلاه لاک پشتی
سر پسرتان را می توانید با این کلاه که از الیاف پشم نرم و گرم تهیه شده است و مقاومت و ماندگاری زیادی دارد، کاملا بپوشانید. کلاه لاک پشتی حتی در هوای مرطوب و بارانی هم قابل استفاده است. هنگام خرید، دقت کنید داخل کلاه پشمی ، لایه پلی استر داشته باشد که هم باعث گرمای بیشتری می شود و هم جلوی خارش سر کودک را می گیرد. این کلاه را می توان با دست و آب سرد شست و روی سطحی صاف گذاشت تا خشک شود.

● کلاه خرسی
این مدل کلاه پشمی که طرح فانتزی ساده ای دارد و کلاه خرسی نامیده می شود، هم برای دخترها مناسب است و هم پسرها ولی اگر آستر مناسبی نداشته باشد، باعث خارش سر آنها می شود.

● عرقچین گرم
این مدل کلاه هم که مانند عرقچین های قدیمی است، هم برای دختربچه ها مناسب است و هم پسربچه ها. عرقچین بسیار راحت، سبک و نرم است و در عین حال که سر کودک را گرم نگه می دارد، باعث خارش سرش هم نمی شود. می توان آن را با دست یا ماشین لباسشویی شست اما با آب ولرم.

● کلاه لاک پشتی گوشی دار
این کلاه های بافت می توانند سر و گوش کودکتان را گرم نگه دارند و مناسب روزهای سرد زمستانی هستند. اگر داخل کلاه آستر نرم پلی استر و پشم نداشته باشد، می تواند با به خارش انداختن گردن و گوش، کودکتان را اذیت کند. باید آن را با دست و آب سرد شست و برای خشک شدن در حالی که کمی رطوبت دارد، روی سطح صاف انداخت.

● کلاه خلبانی
این کلاه که هم برای دخترها و هم برای پسرها در طرح های متفاوت عرضه شده و مانند کلاه خلبان هاست، نه تنها سر کودک را گرم نگه می دارد بلکه باعث درخشیدن او در میان جمع می شود. آستر نایلونی کلاه خلبانی نمی گذارد سر کودک در هوای بارانی و برفی خیس شود و گوش هایش را هم در مقابل باد و سرما می پوشاند.

● کلاه فانتزی
این کلاه های بافت و گوشی دار فانتزی طرفداران زیادی بین بچه ها دارند. گرم ، سبک و نرم هستند و قابلیت باز شدن و افزایش اندازه دارند و سر کودک را آزار نمی دهند. آستر پلی استر این کلاه ها باعث نرمی و راحتی و گرمی بیشتر آنها می شود.

● کلاه محافظ
اگر پسر یا دختر بچه بازیگوشی دارید که مراقب نیست و مدام خودش را به این طرف و آن طرف می زند، این کلاه دومنظوره را به شما پیشنهاد می کنیم که هم از سر او در برخورد با اجسام محافظت می کند و هم گرمش می کند. مدل آن از روی مدل کلاه های کلاسیک برداشته شده و دولایه پشم در زیر آسترش وجود دارد که آن را به محافظی برای سر تبدیل کرده است.

● کلاه درختی
این طرح فانتزی کلاه هم می تواند برای کودک شما دوست داشتنی باشد و او را به کودکی بامزه تر تبدیل کند. جنسش ترکیبی از پلی استر و پشم است که آن را به کلاهی گرم و نرم تبدیل کرده است.

● کلاه قطبی
این مدل کلاه گرم که دهان کودکان را هم پوشش می دهد و مدل آن از روی کلاه هایی که ساکنان مناطق سردسیر بر سر خود می گذارند برداشته شده، برای کودکان زیر ۳ سال مناسب است.

لیلا افشار؛ روزنامه سلامت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.