حرف‌های غیر واقعی مجله‌های مد

صنعت مد بر اساس خلاقیت، فردیت و شخصیت بنا شده است، اما همین صنعت حاوی قواعد و قوانین بسیار سخت و پیچیده ای است. سبک پوشش در واقع راهنمایی برای باید و نبایدهای پوشیدن است که به ما کمک می‌کند انتخاب‌های بهتری در پوشش داشته باشیم. باید و نباید‌هایی که در مجله‌های مد گفته می‌شوند، واقعیت‌های مشخص و غیر قابل تغییری نیستند، مد بیشتر از هر چیز متناسب با ذائقه افراد است. شما ممکن است یکی از باید و نبایدهای مد را به هم بزنید و همچنان زیبا و خوش پوش باشید. آیا دوست دارید از بعضی باید و نباید‌های دست و پا گیر مد خلاص شوید؟ این قانون‌ها را زیر پا بگذارید.

۱- کفش‌های کتانی فقط برای ورزش، سفر یا رفتن به کوه و دشت نیست. این قانون مدت‌هاست که نقض می‌شود. خیلی‌ها کفش‌های کتانی را با پوشش‌های متفاوت هماهنگ می‌کنند و بدون نگرانی در موقعیت‌های متفاوت استفاده می‌کنند.

۲- می‌گویند لباس گران همیشه بهتر است. به طور کلی لباس‌های گران قیمت باید باکیفیت نیز باشند، اما در مورد همه برندهای گران قیمت لباس این اتفاق نمی‌افتد. خوب است که به جای قیمت به برندهای باکیفیت توجه کنیم.

۳- لباس نباید همیشه با شکل اندام شما دقیقا تناسب داشته باشد. بدن هیچ آدمی‌دقیقا شبیه دسته بندی‌های تعیین شده توسط طراحان مد نیست. این که لباس با شکل و اندام‌تان تا اندازه ای تناسب داشته باشد، حرف درستی است اما نباید انتظار داشته باشید، لباس در تن شما همان طور قرار بگیرد که در مجله‌های مد می‌بینید.

۴- این تصور وجود دارد که هر لباسی سن و سال خودش را دارد اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید در شصت سالگی پوشیدن شلوار لی یا کتان به هیچ وجه مناسب نیست. پوشش شما به شخصیت، منش و موقعیت اجتماعی تان نیز بستگی دارد.

۵- لباسی که مردانه توصیف می‌شود، فقط مخصوص مرد‌ها نیست. هیچ ایرادی ندارد که برای خرید لباس مورد علاقه‌تان به بخش لباس‌های مردانه هم سر بزنید، شاید رنگ پلیور محبوبتان را در میان پلیورهای مردانه پیدا کنید.

۶- طراحان مد توجه ویژه‌ای به قد بلند می‌کنند، اما هدف شما در انتخاب پوشش حتما نباید این باشد که بلندتر به نظر برسید، اگر چه می‌توانید گاهی چنین خواسته‌ای داشته باشید.

۷- همه چیز نباید با هم هماهنگ باشد. خیلی از خوشپوش‌های معروف جهان هم دیگر به چنین قانونی پایبند نیستند.

۸- لازم نیست همیشه تلاش کنید لاغرتر به نظر بیایید. لباس‌های بزرگ و گشادی که امروزه محبوب بسیاری از جوان‌ها هستند این قاعده را نقض می‌کنند. پس لازم نیست لاغر دیده شدن را اولویت اصلی پوشش تان قرار دهید.

۹- رنگ‌ها لزوما به فصل مربوط نیستند. یک ایده قدیمی ‌در سبک لباس پوشیدن وجود دارد که رنگ‌ها را برای فصل‌های مختلف دسته بندی می‌کنند. مثلا می‌گویند سفید برای فصل‌های گرم و سیاه برای فصل‌های سرد است. اما چه کسی می‌تواند بگوید یک پالتوی سفید یا آبی آسمانی جذاب نیست.

۱۰- اگر می‌خواهید جذاب باشید، لزوما نباید از مد پیروی کنید. مد دائما تغییر می‌کند، این تغییرات آنقدر زیاد و گسترده است که لزومی ‌ندارد پیرو یک مد باشید. اگر بخواهید سوار موج تغییرات شوید، زندگی سختی خواهید داشت.

۱۱- مد می‌گوید طیف‌های مختلف یک رنگ را نباید با هم پوشید. اما امروزه یکی از راه‌های نشان دادن پوشش جذاب استفاده از چند رنگ از یک طیف رنگی است.

۱۲- سال‌هاست که مد به افراد توصیه می‌کند که لباس مخصوص شب را در یک مهمانی عصرانه یا در موقعیت‌های دیگر استفاده نکنند، اما شما به راحتی می‌توانید یک پیراهن یا بلوز پولک دار را در خیلی از موقعیت‌های دیگر هم استفاده کنید.

۱۳- مد می‌گوید کفش جلوباز را با جوراب نپوشید. این یک قانون قدیمی‌است.کفش‌های جلوباز فقط مخصوص تابستان نیست، ممکن است شما در زمستان و بهار نیز آنها را بپوشید و استفاده از یک جوراب هماهنگ با صندل اصلا اشتباه نیست.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.