شوخ طبعی راز طراوت زندگی مشترک

باور کنید یا نه خنده می‌تواند بسیاری از فشار‌ها و تنش‌ها را از بین ببرد، حال روحی را در لحظه تغییر بدهد و انگیزه‌ها را بیشتر کند. روابط شاد و شوخ معمولاً قوی تر، سالم تر، نزدیکتر و صمیمی‌تر هستند. در چنین رابطه‌ای راحت‌تر می‌توان درگیری‌ها و اختلاف نظرها را حل کرد. با شوخ طبعی می‌توانید ارتباط بهتر و قوی‌تری با شریک زندگی‌تان داشته باشید و مشکلات را حل کنید و مهمتر از همه لذت بیشتری از زندگی و ارتباط ببرید. شوخ طبعی در یک رابطه طولانی مدت می‌تواند آن رابطه را جذاب، هیجان انگیز، سرزنده و پر طراوت نگه دارد. همچنین می‌تواند به شما برای حل اختلاف‌ها و عدم تفاهم‌ها کمک کند.

شوخی و مشکلات زناشویی
شوخ طبعی نوش دارویی برای تمام مشکلات یک رابطه نیست اما می‌تواند ابزاری مناسب برای غلبه بر مشکلات جزئی ای باشد که در رابطه ایجاد می‌شود. مهم نیست که ریشه و دلیل این مشکل در پول، رابطه جنسی، تعهد، سلامتی، کاریا فرزند باشد، شوخی و طنز راه حلی برای ایجاد آرامش شما و همسرتان است. طنز می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا:

تفاوت‌ها را کمرنگ کنید:
یک شوخی بجا و مناسب می‌تواند موقعیتی آزاردهنده را که ناشی از تفاوت هاست از بین ببرد.

تنش‌ها را از بین ببرید:
یک شوخی صمیمی می‌تواند شما را برای رسیدن به یک توافق وقتی که از یک اختلاف نظر عصبانی هستید آماده کند.

بر مشکلات و شکست‌ها غلبه کنید:
یک شوخی می‌تواند در موقعیت‌های ناراحت‌کننده شما را آرام کند.

ناامیدی را از بین ببرید:
بیشتر موقعیت‌های ناامید‌کننده آنقدر که به نظر می‌رسند بد نیستند، تنها کافی است با کمی شوخ طبعی به آن نگاه کنید.

خلاق‌تر باشید:
شوخ طبعی باعث می‌شود شما با انرژی بیشتری فکر کنید و بتوانید راهکارهایی که لزوماً جدی نیستند را برای مشکلات و بحث هایتان پیدا کنید.

از شوخی برای خنثی کردن درگیری‌ها استفاده کنید:
تنش و کشمکش را نمی‌توانید از زندگی زناشویی حذف کنید. در بیشتر موارد این تضادها باعث دعوا و درگیری بین شما و همسرتان می‌شود. با مدیریت این درگیری‌ها رابطه را کنترل کنید و به سوی یک رابطه سالم با همسرتان پیش بروید.
این تضادها و تقابل‌ها معمولاً در رابطه نقاط تاریکی را به جای می‌گذارند، شما با کمی شوخ طبعی و بازیگوشی می‌توانید احساس ارتباط و صمیمیت از دست رفته را بازگردانید.
اگر بتوانید شوخ طبعی استادانه و محترمانه داشته باشید می‌توانید یک موقعیت پر از تنش را تبدیل به زمانی برای تفریح و صمیمیت کنید. مثلاً فرض کنید شوهرتان یک مرد بازنشسته است و هر از چند گاهی می‌خواهد پنجره‌ها را تمیز کند اما شما از اینکه او از نردبان بالا می‌رود می‌ترسید. یکبار به جای آنکه با نق زدن با خنده به او بگویید: «می دونی تو چه شوهری هستی؟ همونی که همش باعث می‌شه من نق بزنم».

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.