ازدواج مجدد و سه نکته‌ایی که باید بدانید

ازدواج مجدد خصوصا در مواردی که در آن یکی از زوج‌ها یا هر ۲، فرزند یا فرزندانی از ازدواج قبلی‌شان داشته باشند، می‌تواند چالش‌های زیادی در پی داشته باشد. چنین خانواده‌هایی باید قبل از اقدام به ازدواج ۳ موضوع کلیدی را در نظر بگیرند و برایش تدبیری بیندیشند:

مسائل مالی و محل زندگی: همسران باید به این توافق برسند که کجا قرار است زندگی کنند و اینکه چطور می‌خواهند پولشان را شریک شوند. اغلب زوج‌هایی که اقدام به ازدواج دوم می‌کنند معمولا از اینکه به منزل جدیدی برای شروع زندگی دوباره‌شان نقل مکان می‌کنند ابراز خوشحالی می‌کنند و این موضوع را یکی از فواید ازدواج مجدد می‌دانند. علاوه بر محل زندگی، همسران باید تصمیم بگیرند که آیا قرار است درآمد هر کس فقط خرج خودش و بچه‌هایش شود یا اینکه می‌خواهند دخل و خرج همگی‌شان یکی باشد. معمولا آنهایی که از روش دوم (یعنی شراکت) استفاده می‌کنند ابراز رضایت بیشتری نسبت به آن عده‌ای که مسائل مالی‌شان را کاملا از هم جدا می‌کنند، دارند.

نگرانی‌ها و مشکلات عاطفی درخصوص ازدواج قبلی: ازدواج مجدد ممکن است برخی آسیب‌های روانی، خشونت‌ها و اضطراب‌های کهنه‌ای را که از ازدواج پیشین حل نشده باقی مانده، دوباره زنده کند؛ هم برای بچه‌ها و هم برای خود همسران. به‌عنوان مثال فرزندی که می‌شنود پدر یا مادرش قصد ازدواج مجدد دارد، ناچار می‌شود حتی کوچک‌ترین امیدش برای آشتی کردن پدر و مادرش را به کلی رها کند. یا مثلا زنی که می‌فهمد شوهر سابقش قرار است با زن دیگری ازدواج کند، به‌دلیل خشم و ناراحتی‌ای که از گذشته نسبت به همسر سابقش دارد، احتمالا از کوره در خواهد رفت و توفان عظیمی به پا خواهد کرد که خواه‌ناخواه دامنگیر فرزندان و همسر جدید هم خواهد شد.

پیش‌بینی در مورد تغییرات و تصمیمات در نقش والدین: زوج‌ها باید در مورد نقش جدیدی که قرار است به‌عنوان پدرخوانده یا مادرخوانده برعهده بگیرند خوب فکر کنند و از هم مشورت بخواهند که چطور می‌توانند با فرزندان یکدیگر ارتباط بهتر و موفق‌تری برقرار کنند. این موضوع به هیچ وجه مساله کوچکی نیست. افراد قبل از اینکه با همسر جدیدشان زیر یک سقف بروند باید در خصوص خلق و خو و روحیات فرزندان یکدیگر آگاهی کافی پیدا کنند. علاوه بر این، باید در مورد وظایف جدیدی که به‌عنوان پدرخوانده یا مادرخوانده به آنها تحمیل خواهد شد خوب فکر کنند و ببینند که آیا واقعا می‌توانند از پس این مسئولیت بربیایند؟! بدون شک با ورود به این زندگی جدید و اضافه شدن تعداد اعضای خانواده، کارهای خانه و بیرون از خانه هم به همان نسبت چند برابر خواهد شد و نیازمند تلاش مضاعف است. پس باید قبل از اینکه بله را بگویید تمام این جوانب را با خودتان بسنجید تا بعدا پشیمان نشوید و صدالبته باید با طرف مقابلتان هم در مورد انتظاراتی که در قبال فرزندانتان از او دارید کاملا شفاف گفت‌وگو کنید.

منبع: زندگی مثبت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] ازدواج مجدد و سه نکته‌ایی که باید بدانید […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.