فصل تازه‌ای در رابطه زناشویی بعد از بازنشستگی

در طول روز به سر کار رفته اید یا اگر خانه دار هستید روزها را به تنهایی سپری کرده اید. اما ناگهان اتفاقی می‌افتد. هفت روز هفته با هم هستید. این تغییر آنقدر بزرگ است که می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد و عادات شما را تغییر بدهد. بازنشستگی می‌تواند تعادل روحی‌تان را به هم بزند اینکه در خانه بنشینید و مشغول تماشای تلویزیون بشوید و دائم همسرتان را ببینید یا احساس کنید همسرتان مثل یک ناظر همیشگی کارهایتان را رصد می‌کند، بسیار دشوار است و ممکن است درگیری‌ها و مشکلات متفاوت و جدیدی برایتان ایجاد کند.

دوباره برنامه‌ریزی کردن زندگیتان بعد از بازنشستگی شما یا همسرتان کار پیش پا افتاده و ساده‌ای نیست و باید در مورد آن با فکر و برنامه‌ریزی پیش بروید. با کمی تأمل و از خود گذشتگی و بده بستان، شما می‌توانید از این فرصت طلایی برای لذت بردن بیشتر از زندگی مشترکان استفاده کنید.

بعد از این موضوع زندگی عادی شما تغییرات بنیادی خواهد داشت و شما باید با آنها کنار بیایید. بازنشستگی، در تقسیم وظایف، جنس رابطه و زندگی روزمره‌تان تغییرات اساسی ایجاد می‌کند و ممکن است بعد از سال‌ها زندگی مشترک همه چیز برایتان جدید باشد، حتی عادات رفتاری همسرتان!

فرصتی طلایی برای بازسازی رابطه
بعد از بازنشستگی ممکن است این وضعیت‌های زیر برای شما اتفاق بیفتد:
– اگر شما بازنشسته شده اید ممکن است دچار مشکلات افسردگی شوید و ممکن است این موضوع در دراز مدت باعث افسردگی همسرتان نیز شود.

– اگر شما یا همسرتان سال‌ها مدیر یا رئیس بوده اید، بعد از بازنشستگی ممکن است به همسرتان دستور بدهید. این موضوع به این معنا نیست که شما یا همسرتان فکر می‌کنید دیگری زیر دست است بلکه از روی عادت طولانی مدت کاری، ممکن است به این شیوه رفتار کنید.

– ممکن است به فکر تغییر محل زندگیتان بیفتید و بخواهید به یک شهر کوچک نقل مکان کنید، درحالی که همسرتان چنین تصمیمی ندارد و سرسختانه با آن مخالف است.

– ممکن است هر دوی شما در مورد کارهای خانه با یکدیگر مخالفت کنید، یا در مورد موضوعات پیش پا افتاده دیگر مانند تعیین مکان و زمان گردش، برنامه تلویزیونی که می‌خواهید ببینید یا هر چیز کوچک دیگر باهم بحث کنید و درگیر شوید.

– اگر همسرتان بازنشسته شده است باید بدانید که تغییرات زیادی در راه است و باید خودتان را برای آنها آماده کنید. ممکن است همسرتان اصلاً آگاه نباشد که با بازنشستگی‌اش عادات روزانه شما را تغییر می‌دهد و این کار همسرش را اذیت می‌کند.

– فرد بازنشسته ممکن است دلش برای کارش تنگ شود. بنابراین شاید بهتر باشد شما روزانه زمانی را برای هم‌صحبتی با او در مورد کارش و خاطرات کاری‌اش در نظر بگیرید و به او کمک کنید که این دلتنگی باعث افسردگی‌اش نشود. با کمی همدلی می‌توانید به او در کنار آمدن با این موضوع کمک کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.