زن و شوهرهای خوشحال شبیه هم نیستند!

خیلی‌ها فکر می‌کنند یک رابطه موفق و سالم در صورتی ایجاد می‌شود که دو طرف رابطه در بسیاری از جنبه‌ها شبیه هم باشند. اعتقادات مشترک داشته باشند و حتماً از یک فرهنگ مشترک آمده باشند. چطور است اگر من به شما بگویم این طرز فکر اشتباه است؟

حتما تعجب می‌‌کنید اگر بدانید که مطالعات نشان می‌دهند زن و شوهرهای موفق و خوشحال معمولاً شبیه هم نیستند و مثل هم فکر نمی‌کنند و دلیل جدایی بسیاری از زن و شوهر‌ها تفاوت‌ها و اختلاف‌های فرهنگی نیست. اما کمی بیشتر فکر کنید؛ حتماً خودتان هم خبر جدایی زن وشوهرهایی را شنیده‌اید که به نظر شما و بسیاری دیگر بسیار مناسب هم بوده‌اند و در مقابل زن و شوهرهای خوشبخت زیادی هستند که از دو فرهنگ متفاوت برآمده‌اند و طرز تفکر متفاوت و علاقمندی‌های متفاوتی دارند و سال‌های سال در کنار هم مانده‌اند اما افرادی که روابط زناشویی موفق دارند و آنهایی که از داشتن یک رابطه خوب محروم هستند یک تفاوت مهم دارند. زن و شوهرهای موفق از تفاوت‌هایشان فرصتی برای یادگیری و تجربه، دنیایی متفاوت می‌سازند. آنها با این تفاوت‌ها سازگار می‌شوند و می‌توانند آنها را بخوبی مدیریت کنند. در یک رابطه سالم شما می‌توانید تجربه جدیدی از یک نوع زندگی دیگر داشته باشید. تفاوت‌ها را احساس کنید و برای بهبود شرایط زندگی از سبک متفاوت زندگی همسرتان بهره بگیرید. باور کنید زندگی با فردی متفاوت می‌تواند در کیفیت زندگی شما مؤثر باشد. فقط فکر کنید چقدر کسل‌کننده است که شما در همه زمینه‌ها با همسرتان همفکر باشید. خیلی هم جالب نیست که همیشه هر دو یک کتاب را بخوانید از یک سبک خاص غذا خوردن لذت ببرید یک نوع لباس بپوشید و مثل هم سفر کنید. چه تجربه جدیدی در این زندگی وجود دارد؟ چه چیزی را می‌توانید در همسرتان کشف کنید که با شما متفاوت اما هیجان‌انگیز است؟ در یک رابطه سالم می‌توانید به این تفاوت‌ها احترام بگذارید و حتی آنها را تحسین کنید و پذیرای تجربه‌های جدید باشید.

اما این یادتان باشد که بسیاری از مشکلات و تفاوت‌ها در طول زندگی و به مرور زمان از بین نمی‌روند و روابط پرتنش معمولاً بر سر یک موضوع همیشگی است. اختلافات مهمی که در دوران نامزدی با همسرتان داشته‌اید را به یاد بیاورید. اگر صادقانه به رابطه‌تان نگاه کنید بخوبی متوجه می‌شوید که بعضی از مشکلات شما هنوز همان‌هایی هستند که در دوران نامزدی و عقد با همسرتان داشته‌اید. حتی در ازدواج‌های موفق این مشکلات به همان ترتیبی که بوده‌اند باقی می‌مانند. اگر با مادر زن یا مادر شوهرتان مشکلی جدی داشته باشید حتی اگر رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید بعد از چند سال زندگی هنوز در ذهن‌تان درگیر مشکلاتی هستید که خانواده‌ها برایتان ایجاد کرده‌اند. شاید اثرات این اختلاف‌ها کمتر شده باشند اما نمی‌توانید بگویید برای همیشه از میان رفته‌اند. ممکن است در جریان زندگی کمی آرام‌تر شده باشید و بحث‌ها با همان شدت روزهای اول ازدواج وجود نداشته باشند اما هنوز باقی مانده‌اند و هربار در شکل و ظاهری دیگر نمایان می‌شوند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.