پیشنهاد یک مد رنگی برای روحیه و زیبایی

اهمیت پوشش و طراحی لباس چیز جدیدی نیست؛ با نگاهی به تمدن های بزرگ گذشته می توان به اهمیت زیبایی شناسی و پوشش و آراستگی، چه در میان بانوان و چه در بین سران حکومت پی برد.

شخصیت‌تان را تغییر بدهید
در اینجا منظور ما این نیست که به طور کلی هویت و شخصیت‌تان را عوض کنید و تبدیل به یک آدمی غیر از آنچه هستید بشوید. چند تغییر کوچک می‌تواند کافی باشد. مثلاً خوب است سعی کنید بیشتر بخندید، خوشرو باشید، با آدم‌ها معاشرت کنید، دست از جرو بحث با آدم‌ها بردارید، مراقب کلامتان باشید و در کل کاری کنید که آدم‌ها از بودن در کنار شما لذت ببرند. با دوستان خوبتان بیشتر معاشرت کنید و سعی کنید در جمع بهترین آدم باشید. در عین حال مراقب باشید تا خیلی هم زیاده روی نکنید، چون ممکن است این کار شبیه تظاهر باشد و بیشتر آدم‌ها را از شما دور کند. مثلاً اگر حس می‌کنید شخصیت‌‌تان به اندازه کافی خوش مشرب، شاد و جذاب است اصلاً نیازی به تغییر یا اغراق نیست.

به سمت لباس‌های رنگی بروید
از اینجا باید با خریدن لباس تغییراتی در ظاهرتان ایجاد کنید. سعی کنید با خرید لباس‌های ساده‌تر و ارزان‌تر شروع کنید. به چندین فروشگاه با تنوع لباس‌های زیاد سر بزنید تا گزینه‌های انتخاب بیشتری داشته باشید. خوب است که ابتدا چند فروشگاه را شناسایی کنید تا زودتر و راحت‌تر به هدف‌تان برسید. چیزی که مهم است این است که هنگام خرید لباس همیشه کمد لباس‌تان را در ذهن‌تان داشته باشید تا یک خرید خوب و به صرفه و درست کنید.

چقدر رنگی باشید؟
شاید شما علاقه‌ای به لباس‌های خیلی رنگی با رنگ‌های بسیار تند و شاد نداشته باشید و فقط بخواهید کمی از طیف‌های رنگی بیشتری در پوشش استفاده کنید. شاید هم همیشه دلتان می‌خواسته پوششی متفاوت با چیزی که همیشه بوده‌اید داشته باشید اما جسارت یا موقعیت‌اش را نداشته‌اید. به دنبال چیزی که در ذهنتان است بروید و باور کنید که همه چیز همان‌طور که فکر می‌کنید خوب و درست است.

اگر می‌خواهید کمی رنگی‌تر باشید
برای این کار می‌توانید با اضافه کردن چند تکه کوچک به لباس‌های معمولتان به ظاهرتان رنگ بدهید و از یک نواختی در بیایید. این فهرست کوچکی از چند پیشنهاد مؤثر است:
یک شال و روسری
دست‌بند یا گردنبند
کلاه یا کفش
کیف
عینک
کمربند
آرایش رنگی و لاک ناخن

اگر کمی بیشتر رنگ می‌خواهید
یک تی‌شرت رنگی، انواع کلاه یا کفش با رنگ‌های متفاوتی که همیشه استفاده می‌کردید تفاوت زیادی در ظاهرتان ایجاد می‌کند. همچنین پوشیدن شلوار جین با طراحی و رنگ‌های متفاوت یا استفاده از چند لباس لایه‌ای در فصل‌های سرد با ترکیبی از چند رنگ متفاوت تحولی مهم در پوشش ایجاد می‌کند. جسور باشید اما برای ایجاد تغییرات یکدفعه اقدام نکنید. این کار باعث می‌شود خودتان از کاری که می‌کنید شوکه شوید و به عادت‌های قبل برگردید. اگر احساس می‌کنید جرأت ایجاد چنین تغییراتی را ندارید از یک دوست بخواهید هنگام خرید و انتخاب لباس کمک‌تان کند تا بتوانید در سبکی متفاوت از همیشه خرید کنید.

اگر می‌خواهید کاملاً تغییر کنید
برای ایجاد تغییرات اساسی باید از رنگ‌های معمولی که استفاده می‌کردید برای یک مدت کناره بگیرید و سراغ‌ رنگ‌های متفاوت و تازه بروید. در این تغییر باید به لباس‌های اصلی توجه کنید. مثلاً مانتو یا دامن و شلواری با رنگ‌هایی بسیار متفاوت از همیشه بپوشید. البته برای این دگرگونی نباید فقط به رنگ لباس توجه کنید. شاید لازم باشد نوع لباس‌ها را هم تغییر بدهید. مثلاً به جای شلوارهای کلاسیک، شلوارهای کمی فانتزی بپوشید یا به جای پالتو یک بارانی یا کاپشن‌ بخرید. در این تغییرات فقط باید حواس‌تان باشد رنگ پوست و موقعیت اجتماعی و نوع مراوداتتان را نیز در نظر بگیرید.

اعتماد به نفس داشته باشید
اگر خجالتی هستید و فکر می‌کنید پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و متفاوت خوب نیست یا مناسب شما نیست این مسأله بیشتر از هر چیزی به اعتماد به نفس شما ربط دارد. در چنین شرایطی مشکل شما اصلاً ربطی به رنگ و مدل لباس‌تان ندارد. این حتی می‌تواند ناشی از باور‌ها و نوع تربیت شما باشد. در هر صورت پوشیدن لباس‌های شاد، متفاوت و رنگی هیچ چیز بدی از شما به دیگران نشان نمی‌دهد جز اینکه دیگران شما را فردی سرزنده، متفاوت، جذاب و خوش پوش می‌دانند.

ایده‌های تازه و چند نکته
اگردنبال رنگ‌های شاد هستید برای اینکه بتوانید رنگ‌های مناسب و ترکیب‌های تازه و به روز را پیدا کنید خوب است به لباس‌های شرقی و ایرانی بیشتر دقت کنید. بسیاری از برندهای مطرح اروپایی از ترکیب‌های رنگی زیاد استفاده نمی‌کنند. در حالی که در طراحی و مد لباس شرقی از خاورمیانه تا خاور دور لباس‌ها رنگ و طرح‌های متنوعی دارند.

فقط لباس و تزئینات لباس نیست که ظاهرتان را تغییر می‌دهد، آرایش مو، صورت و بهداشت و مراقبت از پوست نیز در اینکه شما چطور به نظر بیایید مهم هستند.

اگر اهل تغییرات زیاد و شدید نیستید به آهستگی خودتان را تغییر بدهید. تغییرات ناگهانی و بسیار متفاوت از چیزی که هستید ممکن است باعث واکنش عجیب دیگران شود و حتی خودتان را نیز شوکه کند. این برخوردها باعث می‌شوند از ایجاد تغییر در پوشش‌تان ناامید و دلسرد شوید. در حالی که تغییرات اصولاً خوب و مؤثر هستند و به زندگی‌تان معنا و مفهوم می‌دهند. چیزهایی که شما به طور کلی برای ایجاد تحول در پوشش‌تان نیاز دارید چندین لباس رنگی و روشن، شخصیت جالب و بهتر، آرایش و بهداشت مناسب و یک لبخند همیشگی روی لب.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.