ریزش موی زنان ایرانی به دلیل کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D پس از فقر آهن شایعترین علت ریزش موی خانم های ایرانی است، به همین دلیل سنتز ویتامین D برای بدن ضرورت دارد. روزانه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قسمت هایی از پوست بدن را بدون پوشش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.

ریزش مو در خانم ها نسبتا شایع شده است افزایش هورمن های مردانه در خانم ها که به علت چاقی ناشی از زیاده روی در مصرف فست فود ها در خانمها ایجاد می شود، از علل دیگر ریزش مو است که از شیوع نسبتا بالایی برخورداراست.

عمده ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق تابش مستقیم نور آفتاب بر پوست بدن تامین می شود: جهت سنتز ویتامین D مورد نیاز بدن ضرورت دارد روزانه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قسمت هایی از پوست بدن پوشش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد.

خانمها به علت نوع پوشش و استفاده از کرم های ضد آفتاب در صورت دریافت اشعه ی UVA که برای سنتز ویتامین D ضروری است محروم می شوند و این عامل موجب شیوع ریزش مو در خانمها شده، در حالی که اغلب درمان های طبی از این نکته غافل بوده و با تجویز داروهایی دیگر سد ریزش مو هستند.

دریافت ویتامین D از طریق منابع غذایی مانند لبنیات وتخم مرغ بسیار محدود است و این منابع کلسیم مورد نیاز مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

خانمهایی که دچادر ریزش مو هستند، باید با مراجعه به پزشک متخصص پوست و انجام آزمایشات لازم جهت بررسی علت ریزش موی خانم ها، از پزشک معالج شان در بررسی های پاراکلینیکی، اندازگیری میزان ویتامین Dخون را تقاضا کنند تا در صورت کمبود این ویتامین با تجویز پزشک از ویتامین D مکمل استفاده کنند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.