چند نکته مهم برای انتخاب لباس مجلسی

نوع میهمانی را پیش‌بینی کنید
انتخاب شما برای لباس این میهمانی به ساعت میهمانی، فصل، مکان و میزان رسمی بودن، شخصیت عروس و داماد و خانواده آنها و همچنین میزان نزدیکی شما به زوج بستگی دارد. به همین دلیل فهرست بلندی برای انواع لباس‌هایی که میهمان‌ها می‌توانند در عروسی بپوشند وجود دارد و خود شما باید از میان آنها یکی را که مناسب‌تر است انتخاب کنید.
در میهمانی عروسی، عروس و داماد مهم‌ترین افراد میهمانی هستند، پس وظیفه همه میهمان هاست که به گونه‌ای لباس بپوشند و رفتار کنند تا به آن دو نفر بیشتر خوش بگذرد.
اگر حدس می‌زنید که فضای میهمانی با شخصیت شما متفاوت است باید اولویت را به عروس و داماد بدهید و منعطف باشید. سعی کنید انتخاب شما به گونه‌ای باشد که مناسب فضای پیش‌بینی شده زوج اصلی میهمانی باشد.

میهمانی رسمی یا غیر رسمی است؟
در میهمانی‌های رسمی میهمان‌ها بیشتر زمان را می‌نشینند و مراسم بیشتر در باشگاه‌های عروسی یا هتل‌ها بر‌گزار می‌شوند. در این میهمانی‌ها شما باید لباس‌های معمول رسمی بپوشید. معمولاً این نوع لباس‌ها برای تمام فصل‌های سال مناسب هستند، اما اگر عروسی در فصل سردی از سال است، شما می‌توانید یک شال یا کت را به لباستان اضافه کنید.
برای این نوع میهمانی‌ها لباس بلند رسمی مناسب است. لباس‌های کوتاه (مثلاً بالای زانو) برای میهمانی‌های رسمی مناسب نیست. یقه لباس می‌تواند به انتخاب خودتان باشد، اما دقت کنید یقه لباس به عنوان میهمان نباید زیاد باز باشد. بهتر است لباس رسمی را همراه کفش پاشنه بلند بپوشید.
فضای عروسی‌های غیر رسمی کمی دوستانه‌تر است و ممکن است در فضای خانه یکی از خانواده‌ها برگزار شود. مطابق فصل میهمانی، زنان می‌توانند از دامن یا شلوار استفاده کنند. اما حتی در یک میهمانی غیر رسمی نیز پوشیدن شلوار جین یا کفش اسپرت نامناسب است. وقتی از دامن یا شلوار حرف می‌زنیم، منظورمان کت و دامن و کت و شلوارهای رسمی است.

شما عروس نیستید
هیچ گاه در میهمانی عروسی، لباس سفید رنگ نپوشید. این شب، شب مهمی برای عروس است و تمام این میهمانی به خاطر او و داماد برگزار می‌شود. عروس است که باید در مجلس از دیگران درخشش بیشتری داشته باشد. این یک قاعده مهم است؛ عروس تنها کسی است که در میهمانی باید رنگ سفید بپوشد.
همچنین از لباس‌های قرمز، طلایی یا هر رنگی که توجه را زیاد جلب می‌کند استفاده نکنید. هیچ گاه لباس باز یا نازک در میهمانی عروسی نپوشید و از آرایش یا زیور‌آلات بیش از اندازه استفاده نکنید.
این میهمانی برای درخشش و خودنمایی شما نیست. هر چقدر ساده‌تر باشید، کمتر آرایش کنید و لباس‌های غیر مجلل بپوشید برای یک میهمانی عروسی مناسب‌تر هستید.

لباس اضافه داشته باشید
میهمانی عروسی، میهمانی‌ای نیست که بتوانید آن را نیمه کاره رها کنید و باید تا انتهای مراسم مرتب و زیبا به نظر برسید. قبل از رفتن به مراسم، حتماً لباس‌های خود را بررسی کنید تا کاملاً مرتب و سالم باشند.
بهتر است همراه خود یک دست لباس اضافه داشته باشید تا در صورت خراب شدن تکه‌ای از لباس مانند زیپ آن یا کثیف شدن آن بتوانید از آن لباس استفاده کنید. همیشه یک جوراب یا جوراب شلواری اضافه، همراه داشته باشید.

راحت باشید
میهمانی عروسی همراه با جنب و جوش و هیجان است. هیچ گاه لباس خیلی تنگ یا لباسی که در آن احساس راحتی نمی‌کنید نپوشید. سعی کنید از کفش نو در این میهمانی استفاده نکنید، تحمل یک کفشی که تنگ است یا پای شما را اذیت می‌کند در یک میهمانی طولانی عروسی کار ساده‌ای نیست.
درباره کفشی که می‌پوشید، به فصل و موقعیتی که در آن قرار دارید توجه کنید. کفش‌های جلوباز را برای تابستان بپوشید و کفش‌های گرم و بسته را برای فصل‌های پاییز و زمستان انتخاب کنید. در فصل‌های سرد بویژه اگر میهمانی در فضای باز برگزار می‌شود، برخی از چکمه‌های رسمی یک انتخاب متفاوت هستند با این حال باید دقت کنید که چکمه را با چه لباسی می‌پوشید.

زیور‌آلات مهم‌تر از لباس است
در میهمانی عروسی ظاهر شما باید در عین سادگی، شیک و برازنده باشد. استفاده از تکه‌های زیاد زیور‌آلات مناسب نیست اما سعی کنید با یک یا دو تکه جواهر، به ظاهر خود جلوه بیشتری بدهید. استفاده از یک گردنبند زیبا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. استفاده از ساعت و یک کیف دستی میهمانی برای خانم‌ها لازم است.

لباس ویژه مادر داماد چیست؟
اینکه مادر داماد چه بپوشد همیشه یک مسأله بوده است و معمولاً هیچ‌کس نظر خاصی درباره این ندارد که مادر به عنوان میزبان اصلی عروسی چه باید بپوشد.
– یک ایده این است برای انتخاب لباس با مادر عروس هماهنگ باشید؛ یعنی در انتخاب لباس یکدیگر را باخبر کنید. در این صورت می‌توانید لباس‌هایی کامل‌کننده یکدیگر بپوشید. موقع انتخاب لباس، رنگ، طرح و اندازه با هم هماهنگ باشید اما اصلاً لازم نیست که در همه چیز دقیقاً شکل هم عمل کنید. اما ترکیب‌های مشابه شما را جالب می‌کند.
– هیچ وقت رنگ سفید یا رنگ‌های خنثی و شبیه به رنگ سفید مثل شیری و کرم نپوشید.
ـ لباس را کاملاً مناسب یک میهمانی رسمی انتخاب کنید.
– رنگ‌های مناسب برای شما، رنگ‌هایی از رنگین کمان هستند. یک راه جالبتر این است هر کدام از اعضای دو خانواده یکی از رنگ‌های رنگین کمان را استفاده کند.
– کمی آرایش صورت و مو ضروری است اما مراقب باشید که شبیه یک مادر به نظر برسید نه یک عروس.

زیورآلات برای میهمانی عروسی
استفاده از زیور‌آلات بخش جالب و هیجان انگیز لباس بویژه برای میهمانی‌هایی مثل عروسی است. اما دقت به چیزی که در کنار لباس‌تان استفاده می‌کنید مهم‌تر است. با دقت در چند نکته شما می‌توانید پوشش‌تان را متفاوت کنید.
– در میهمانی عروسی زیور‌آلات کلاسیک استفاده کنید. این یعنی استفاده از گردنبند بلند، گوشواره‌های بلند یا بزرگ مناسب نیست.
– حتماً از گوشواره استفاده کنید. این گوشواره باید با گردنبندتان هماهنگ باشد. اگر شبیه هم نیستند اما از یک طیف رنگ و سنگ‌های مشابه هم باشند.
– بجز گوشواره و گردنبند فقط یکی از دستبند یا النگو و انگشتر را برای پوشش انتخاب کنید. لازم نیست همه جواهراتتان را با هم استفاده کنید. یادتان باشد که بعضی از لباس‌ها مخصوصاً اگر آستین بلند داشته باشند نیازی به دستبند ندارند.
– جلوی آینه بایستید و خودتان را برانداز کنید. نگاه کنید که آیا زیور‌آلاتی که استفاده کرده‌اید با لباس‌تان هماهنگ است یا نه.
– اگر روی لباس‌تان سنگ‌های زینتی کار شده است از زیور‌آلات پر از سنگ‌های زینتی استفاده نکنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.