فراموشی اختلافات کهنه

پیش می‌آید که رابطه به درستی پیش نرود. طبیعی است که گاهی رابطه با شریک زندگی‌تان پیچیده شود. اما وقتی سال‌های زیادی را با هم گذرانده باشید و بفهمید بسیاری از مشکلات و موضوعات حل نشده در روابط زناشویی‌تان باقی مانده‌اند ممکن است از عمری که صرف رابطه کرده‌اید پشیمان شوید. در این شرایط چه امکانی برای شما وجود دارد؟

می‌توانید رابطه‌تان را با اختلافاتش رها کنید و از همسرتان جدا شوید. اما فقط این بهترین شیوه شانه خالی کردن از مسئولیت است. امکان دیگر این است که بمانید و با تغییر نگرش و تلاش برای حل چیزهای کهنه قدم‌هایی برای بهبود مشکلات بردارید. در این میان شما فقط باید بیشتر از همیشه صبور باشید و برای درمان دردهایی که مزمن شده‌اند تلاش کنید.

اگر روی مشکلات و اختلافاتتان اصرار کنید آنها را بیش از آنچه هستند نشان خواهید داد. چه چیزهایی خوبی در رابطه مشترکتان وجود دارد؟ آیا می‌توانید از بعضی از خاطرات ناخوشایند بگذرید؟ آیا برای بهبود رابطه انگیزه و امیدی دارید؟ اصلا چیزی برای ادامه دادن وجود دارد؟

با اینکه این توصیه کارساز است اما در رابطه ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که جدایی و رها کردن بهترین چاره آن باشد. شما ممکن است عمری را صرف رابطه‌ای بیمار و پر مشکل کرده باشید با این حال هنوز هم این حق شماست که خودتان را از این چرخه بیمار خارج کنید. فرقی نمی‌کند که چند سال از زندگی‌تان را در این رابطه گذرانده‌اید اگر مورد خشونت و آزار همسرتان قرار می‌گیرید نباید کوتاه بیایید. اگر همسرتان آزارتان می‌دهد و تلاش‌های شما ناکام مانده‌اند منطقی است که بدون ترس به جدایی فکر کنید. هر زمانی که رابطه زناشویی خطرآفرین است باید آن را رها کنید. تفاوت‌ها و اختلافات قابل مدیریت هستند و می‌توانند برای سلامت و شادابی رابطه‌تان مفید باشند اما آیا آزارهای همسر معتادتان که هیچ تلاشی برای ترک اعتیاد نمی‌کند نیز از همین دست اختلافات است؟

یک بار دیگر به رابطه زناشویی فکر کنید. آیا اوضاع زندگی‌تان خوب است؟ چطور توانسته‌اید با تفاوت‌ها و اختلافات کنار بیایید؟ آیا اصلاً با آنها کنار آمده‌اید؟ آیا مواردی بوده که با وجود اختلاف نظر و مشکلات بتوانید آن را مدیریت کنید و اختلاف نظر را فراموش کنید یا همسرتان را ببخشید؟ آیا آنها را ته قلبتان نگه داشته‌اید، پذیرفته‌اید یاحل کرده اید؟در میان زوج‌هایی که می‌شناسید چه کسانی با چه ویژگی‌های اخلاقی توانسته‌اند رابطه‌ای واقعاً درست با هم داشته باشند؟چه چیزی شما را در این زندگی نگه داشته است؟ چطور می‌توانید انگیزه‌های قوی‌تری برای حفظ رابطه زناشویی‌تان پیدا کنید؟

یادتان باشد که هیچ وقت برای بهبود رابطه، بخشیدن و حل کردن مشکلات دیر نیست. همیشه این امکان وجود دارد که مسائل را از رویکرد جدیدی بررسی کنید تا به نفع رابطه‌تان باشد. هرچقدر هم که از عمر رابطه گذشته باشد باز هم ارزش دارد که برای ادامه آن مشکل را حل کنید اما این فقط زمانی ممکن است که شما در یک رابطه خشونت‌آمیز قرار نگرفته باشید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.