چگونه به آشپزخانه خود نظم دهید؟

آشپزخانه یعنی قلب خانه و داشتن یک آشپزخانه مرتب وکابینت‌های منظم به معنی آرامش بیشتر است. برای اینکه احساس بهتری در آشپزخانه داشته باشید، باید همه چیز را مرتب و دسته‌بندی شده نگهداری کنید تا شلوغی و به هم ریختگی آشپزخانه‌تان را به هم نریزد. برای فردی که ساعات زیادی را در آشپزخانه می‌گذراند، دسترسی به آنچه نیاز دارد و نظم و ترتیب از مهم‌ترین اصول در آشپزخانه است. پس نظم و ترتیب، از نوع کابینت و رنگ و مدل آن در دکوراسیون آشپزخانه خیلی مهم تراست.

چیدمان براساس کاربرد
وسایل داخل کابینت را براساس میزان کاربردشان بچینید؛ مثلاً ظروفی را که روزانه استفاده می‌کنید در طبقات پایین کابینت آشپزخانه بگذارید که دسترسی به آن آسان است و ظروف دیگر را در طبقات بالایی بگذارید. دستکش و دستگیره را نزدیک گاز آویزان کنید. فضایی نزدیک به گاز را به گذاشتن جای قاشق‌های چوبی و انواع کفگیر اختصاص دهید.

کنار هم گذاشتن اشیای مشابه
اگر به دنبال یک فضای مناسب برای نگهداری وسایل تان هستید، از زیر نیمکت ها و مبل راحتی غافل نشوید. یک ردیف سبد به راحتی در زیر آن ها جا می گیرند. برای اینکه مرتب و تمیز به نظر برسند، از یک مجموعه ی مشابه استفاده کنید و اجازه ندهید اشیا از آن ها لبریز شوند. اشیا را به‌طور هدفمند دسته‌بندی کنید و به هر دسته یک کابینت مجزا اختصاص دهید. مثلاً کیسه‌های پلاستیکی و سلفون را در یک کشو نزدیک یخچال قرار دهید تا هنگام نیاز سریعاً به آنها دسترسی داشته‌ باشید. لیوان‌ها را در یک جای مشخص بگذارید و به‌طور پراکنده در هر کابینت انواع لیوان نباشد. ظروف پلاستیکی و سبد‌ها را در یک کابینت مجزا کنار هم بگذارید. چیدمان قاشق و چنگال‌ها یکی دیگر از لوازم و وسایل جاگیر در فضای کابینت‌ها است که می‌توانید با کمک چند جعبه تقسیم ‌کننده پلاستیکی به آنها نظم ببخشید و فضای بیشتری را در کشو‌های کابینت‌های خود ایجاد کنید.

محل ادویه و روغن و افزودنی‌ها
از ویژگی‌های آشپزخانه خوب در دسترس بودن ادویه‌ها و روغن‌ها در زمان آشپزی است. بهترین حالت این است که در نزدیکی اجاق گاز کابینتی را برای نگهداری ادویه، روغن و مواد افزودنی در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید با کمک چند شلف کوچک دیواری به آنها نظم ببخشید تا در زمان آشپزی در دسترس باشند. این نکته را فراموش نکنید برای کابینت روغن‌ها حتماً از زیر کابینتی پلاستیکی استفاده کنید که بتوانید براحتی آن را تعویض یا تمیز کنید. استفاده از شیشه های برچسب دار برای مواد خام در دکوراسیون آشپزخانه، علاوه بر اینکه محتوی ظرف را نشان می دهد، با داشتن برچسب دسترسی به آن ها را در مواقع آشپزی بسیار آسان می گرداند. با نگهداری ظروف ادویه جات در کشو که سر پوش آن ها برچسب خورده، به راحتی این مواد را پیدا کنید. تمام کاری که لازم است شما انجام دهید یک نگاه به پایین و برداشتن ادویه موردنظرتان است.

استفاده بهینه از تمام فضا
حتی از فضای زیر کابینت نیز می‌توان بخوبی استفاده کرد، با یک نور‌پردازی می‌توانید فضای زیر کابینت را زیبا‌تر کنید. در این فضا می‌توانید از شلف استفاده کنید تا روی آن از گیاهان سبز یا وسایل خرده ریز ضروری یا دستمال و حوله استفاده کنید. همچنین از رگال آشپزخانه در فضای زیر کابینت استفاده کنید. با این میله می‌توانید لوازم پرکاربرد را در دسترس قرار دهید یا از وسایل تزیینی روی آن استفاده کنید. کیسه های خرید، پیش بند ها و حوله های آشپزخانه را با نصب تعدادی قلاب دیواری در آشپزخانه در دسترس خود نگه دارید. انتخاب قلاب های زیبا، می تواند دکوراسیون آشپزخانه ی شما را جذاب تر کند.

مطالب مرتبط:

دکوراسیون آشپزخانه و دانش فنگ‌شویی

اصولی برای دکوراسیون آشپزخانه

کاربرد رانر در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه با چیدمان سفید

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.