علت نصب نشدن برنامه در آیفون

در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلاتی حرف بزنیم که در حین نصب برنامه، در گوشی آیفون و ایپد به وجود می‌آید. علت نصب نشدن برنامه بر روی آیفون چیست؟ نصب برنامه‌ها بر روی دستگاه‌های آیفون روند بسیار ساده‌ای دارد؛ اما در برخی موارد دچار مشکل شده و برنامه موردنظر بر روی گوشی نصب نمی‌شود. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که شما می‌توانید با آگاهی از آن‌ها، مشکل را حل کرده و هر برنامه‌ای را بر روی آیفون خود نصب کنید. به‌طور مثال آیا مشکل در نصب، تنها برای برخی برنامه‌ها رخ می‌دهد یا برای نصب هر برنامه‌ای در آیفون مشکل دارید؟ آیا برنامه از ابتدا نصب نمی‌شود یا در بارگیری و نصب برنامه مشکل ایجاد شده و به پایان نمی‌رسد؟

۱. گوشی‌تان را ری استارت کنید

اگر نمی‌توانید برنامه موردنظر را بارگیری و نصب کنید؛ بهتر است در ابتدا گوشی‌تان را ری استارت کنید. این کار می‌تواند مشکل شما را حل کرده و برنامه موردنظر را بر روی آیفون و آیپدتان نصب کند.

۲. ممکن است آیفون شما فضای کافی نداشته باشد

در برخی موارد عدم نصب و بارگیری برنامه در آیفون به دلیل عدم فضای کافی است. شما می‌توانید فضای ذخیره سازی خود را در تنظیمات مدیریت کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات Settings رفته به بخش عمومی General بروید و درنهایت گزینه iPhone or iPad Storage را انتخاب کنید؛ در این بخش می‌توانید برنامه‌های غیر ضروری را حذف کنید. علاوه بر این می‌توانید برنامه‌ها را offload کنید. در این صورت برنامه حذف می‌شود؛ اما اسناد و داده‌های آن حفظ خواهد شد و هرزمانی می‌توانید آن را مجدد نصب‌کرده و از داده‌های قبلی‌تان استفاده کنید. بنابراین با مراجعه به بخش تنظیمات، بخش عمومی و قسمت ذخیره سازی آیفون و آیپد می‌توانید بر روی هر برنامه دلخواهی ضربه زده و گزینه Offload App یا Delete App را انتخاب کنید. علاوه بر برنامه‌ها می‌توانید سایر اطلاعات مانند عکس‌ها، موسیقی‌ها و فیلم‌های غیرضروری را نیز حذف کنید.

آیفون

۳. App Store را ببندید

اگر از طریق App Store قصد دارید برنامه‌ای جدید نصب کنید؛ بهتر است آن را ببندید و مجدداً راه‌اندازی کنید. برای این کار دوبار بر روی دکمه هوم بزنید؛ حال برنامه فروشگاه را ببندید و دوباره آن را باز کنید و سعی کنید برنامه موردنظرتان را نصب کنید.

۴. حافظه پنهان اپ استور را پاک کنید

یک روش کاربردی برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه آیفون از طریق اپ ستور پاک کردن حافظه پنهان آن است. برای این کار وارد اپ استور شوید؛ حال ده بار هر یک از گزینه‌های پایین برنامه اپ ستور را لمس کنید. با این کار حافظه پنهان برنامه اپ استور پاک می‌شود.

۵. از اپ استور خارج شده و دوباره وارد شوید

برای این کار وارد تنظیمات شده و وارد iTunes & App Store شوید. در این بخش از آپل استور خارج شده و دوباره وارد شوید؛ پنجره‌ای باز می‌شود و بهتر است Sign Out را انتخاب نمایید.

آیفون

۶. از اینترنت گوشی استفاده می‌کنید یا اینترنت وایفای

بدیهی است که دانلود برنامه از فروشگاه اپ به اتصال اینترنتی نیاز دارد و اتصال اینترنتی باید قوی باشد. به دلیل سرعت ضعیف ممکن است بارگیری و نصب برنامه با مشکل روبه‌رو شود؛ برای رفع این مشکل بهتر است اتصال اینترنتی خود را بررسی کنید:
حالت هواپیما گوشی‌تان را روشن کرده و بعد از ده ثانیه خاموش کنید. دستگاه را مجدداً روشن کنید؛ مودم وایفای خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. با رفتن به بخش تنظیمات، عمومی و به قسمت Reset و سپس Reset Network بروید؛ توجه داشته باشید که این کار رمزهای عبور Wi-Fi و غیره را پاک می‌کند. بعدازاین کار دوباره به برنامه اپ استور بروید و برنامه موردنظر را دانلود کرده و نصب کنید.
درصورتی‌که از وایفای برای اتصال اینترنت خود استفاده می‌کنید؛ بهتر است اینترنت را قطع کرده و یک بار با اینترنت گوشی امتحان کنید. آیا با اینترنت گوشی می‌توانید برنامه موردنظر را از اپ استور دانلود کرده و نصب کنید؟

آیفون

۷. نرم‌افزار را آپدیت کنید

برای این کار وارد settings شده و به بخش عمومی بروید و گزینه software update را انتخاب کرده و آن را دانلود کنید.

۸. سرور برنامه را بررسی کنید

گاهی اوقات زمانی که دانلود و نصب برنامه در اپ استور متوقف می‌شود؛ سرور از کار افتاده است. برای بررسی سرور برنامه در آیفون، به صفحه “‘System Status webpage” در آیفون بروید و پس از آن وضعیت سرور فعلی همه برنامه‌های خود را مشاهده خواهید کرد. اگر مشکلی در برنامه‌های شما وجود داشته باشد؛ در این صفحه به شما اطلاع داده می‌شود.

۹. ممکن است بر روی گوشی محدودیت‌هایی اعمال شده باشد

در برخی موارد والدین برای کنترل بیشتر کودک بر روی گوشی‌های آیفون محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند تا فرزندشان نتواند هر برنامه‌ای را نصب کند. بنابراین ممکن است این تنظیمات بر روی گوشی شما فعال شده باشد. در این شرایط آیفون بدون استفاده از رمز به هیچ عنوان برنامه جدیدی را بر روی گوشی نصب نمی‌کند. برای رفع این مشکل بهتر است به بخش تنظیمات رفته و گزینه عمومی را انتخاب کنید؛ حال بر روی گزینه محدودیت‌ها کلیک کرده و رمز را وارد کنید. درنهایت گزینه نصب برنامه‌ها را بررسی کنید. درصورتی‌که این گزینه فعال است آن را خاموش کنید..

۱۰. آیفون را Hard Reset کنید

نگران نباشید هیچ داده و تنظیماتی را از دست نمی‌دهید؛ برای این کار باید مدل آیفون خود را در گوگل جست‌وجو کرده و روش ریست سخت‌افزاری آن را بیاموزید. به‌طور مثال در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس شما باید سه دکمه (Volume Up، Volume Down و Side button) را هم‌زمان فشار داده و به‌سرعت رها کنید.

2/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.