چند قدم تا غلبه بر افسردگی پاییز

پاییز آمده است اگر سلامت روان شما با تغییر فصلها تحت تاثیر قرار می گیرد – اگر افسردگی فصلی، افسردگی بعد از زایمان یا اختلالات عاطفی فصلی دارید – در اینجا چند راهنمایی عالی برای شما بیان شده است که برای گذراندن فصول مناسب است.

گذار: فرایند یا دوره تغییر از یک حالت یا وضعیت به حالت یا وضعیت دیگری است.

تغییر فصل و شروع پاییز برای بسیاری افراد هیجان انگیز است، اما برای بعضی افراد با حجابی از نگرانی، اضطراب، غم و ناراحتی همراه است.

در این فصل مدرسه شروع می شود و ممکن است افراد درگیری بیشتری داشته باشند. با کاهش دما نور هم کاهش می یابد و روز کوتاه تر می شود، به همین دلیل افرادی که در غروب های تابستان به گردش و پیاده روی می روند دچار محدودیت می شوند. پوشش زمین هم در این فصل تغییر می کند و دیگر شادابی فصل بهار را ندارد، و شاید یکی از علت های افسردگی همین باشد.

برای مادران که در حال حاضر با افسردگی پس از زایمان و یا اضطراب مبارزه می کنند، این تغییر می تواند بیش تر دیده شود.

در این پست چند پیشنهاد عالی برای مراقبت از سلامتی روحی شما در فصل پاییز بیان شده است. البته این یک درمان قطعی نیست اما می تواند به شما کمک کند که با افسردگی فصلی مبارزه کنید و روزهای زیباتری را در فصل پاییز سپری کنید.

۱. سعی کنید یکی از مواردی را پیدا کنید که با آن احساس آرامش می کنید. این موارد می تواند چیزی به معنای واقعی کلمه باشد:
مثلا من هر روز صبح دوش می گیرم
پنج نفس عمیق هنگامی که اضطراب و یا استرس دارید
می توانید جملات زیر را تکرار کنید
من یک درخت استقامت طوفان هستم یا من یک سنگ در یک رودخانه خشمگین هستم

ممکن است بخواهید همه بخش هایی از درون شما را با وجود تمام تغییرات بشنوید:
من یک زن هستم.
من زندگی می کنم در ____.
من مادر هستم نام فرزند من _____ است. هنگامی که احساس ناخودآگاه می کنید می توانید روی چیزهایی که وجود دارند حساب کنید.

۲. اطمینان حاصل کنید که نیازهای اساسی خود را برآورده می کنید. خواب، تغذیه (از جمله مصرف پروتئین کافی)، ورزش و مصرف آب برای سلامت و عملکرد مغز ضروری هستند و می توانند به تحمل اثرات استرس کمک کنند.

۳. همانطور که هوا تغییر می کند، این تاریکی می تواند در احساس افسردگی و اضطراب نیز تاثیر گذار باشد. بهتر است برای مقابله با این احساس با افرادی که در زندگیتان اثر مثبت دارند بیشتر رفت و آمد کنید.

۴. از خودتان بپرسید که امروز چه چیزی می تواند در شما احساس خوب ایجاد کند. به عبارت دیگر، شما نمی توانید این تغییر فصل را تغییر دهید، اما می توانید در طول این تغییر، انتخاب های بهتری انجام دهید. شاید از طرف شریک، خانواده یا دوستان خود به کمک یا حمایت بیشتری نیاز دارید. شاید به تمرین یا استراحت بیشتری نیاز دارید. شاید نیاز دارید لیست کارهایتان را کم کنید. آنچه که اکنون نیاز دارید ممکن است با سه ماه دیگر متفاوت باشد.

۵. مهربان باشید. ممکن است این کار دشوار باشد، به ویژه اگر یکی از کسانی هستید که انتظارات بسیار زیادی از خودشان دارند. اما حقیقت این است که اکثر مردم در فصل پاییز احساس رطوبت می کنند به همین دلیل ممکن است بیشتر احساس خستگی کنند. سعی کنید با اطرافیان خود مهربان باشید و به آن ها بیشتر کمک کنید.

۶. برای ماه های زمستان برنامه ریزی کنید. بسیاری از افراد در فصل زمستان که ساعات روزانه آن ها کوتاهتر است مبتلا به بیماری اختلال مضر فصلی (SAD) می شوند. اگر فکر می کنید که در طول زمستان ممکن است دچار این بیماری شوید بهتر است برای این فصل برنامه ریزی کنید و بیشتر مراقب خودتان باشید. اگر در حال حاضر هیچ ویتامینی مصرف نمی کنید، ممکن است بخواهید مصرف یک ویتامین را شروع کنید تا ایمنی، مصرف غذا و میزان انرژی شما افزایش یابد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.