رفع تیرگی زیر بغل با درمان خانگی

روش های مختلفی برای روشن کردن لکه های تیره پوست زیر بغل وجود دارد. یکی از این روش ها درمان های خانگی می باشد که خاصیت مرطوب کنندگی، لایه برداری و سفید کنندگی دارند. همچنین می توانید از درمان های پزشکی هم استفاده کنید. باید با پزشک خود مشورت کنید تا علت این سیاهی مشخص گردد تا بتوانید بهترین درمان را انتخاب کنید. گاهی عامل درونی یا عامل بیرونی باعث این سیاهی می شود بنابراین بهتر است برای رفع تیرگی زیر بغل علت آن را مشخص کنید.

۱- از درمان های خانگی استفاده کنید
از سفید کننده های طبیعی استفاده کنید. خواص اسیدی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده در برخی از سبزیجات و میوه ها به آن ها این امکان را می دهند که به طور طبیعی پوست را سفید کنند. از جمله این سبزیجات سیب زمینی، خیار و لیمو می باشند که می توانید از آن ها برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده کنید.

سیب زمینی:
سیب زمینی را حلقه حلقه کرده و روی پوست خود بگذارید یا می توانید آن را رنده کنید و آب سیب زمینی را به مدت ۱۰ دقیقه روی آن بمالید و بعد بشوئید.

خیار:
همانطور که از سیب زمینی استفاده کردید می توانید از خیار هم به صورت ورق ورقه یا به صورت رنده شده استفاده کنید و حتی می توانید کمی آب لیمو به همراه کمی زردچوبه به آن اضافه کنید تا خمیری بدست بیاید و بعد از نیم ساعت که زیربغل ماند آن را شستشو دهید.

لیمو:
شما می توانید از کمی لیمو استفاده کنید و همزمان زیر دوش حمام بر روی لکه ها بمالید. حتما باید همراه شستشو باشد زیرا لیمو پوست را خشک می کند.

می توانید به لیمو، ماست ساده و عسل اضافه کنید تا خمیری بدست آید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست گذاشته و بشوئید.

رفع تیرگی زیر بغل با درمان خانگی
لیمو یکی از درمان‌های خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل است.

روغن تخم مرغ:
روغن تخم مرغ را قبل از خواب در قسمت سیاه زیر بغل بمالید و بگذارید تا صبح بماند. امگا ۳ داخل روغن تخم مرغ باعث بازسازی پوست می شود و سلول های جدید پوستی را به وجود می آورد. صبح آن را با صابون بشوئید.

۲- از مرطوب کننده استفاده کنید
مرطوب کننده ها یکی از مهمترین ماده هایی هستند که رای رفع تیرگی زیر بغل بسیار مفیدند و می توانند از ایجاد لکه های سیاه زیربغل جلوگیری کنند یا آن ها را درمان کنند. در روز حداقل یک بار از مرطوب کننده ها استفاده کنید مانند آلوورا.

۳- لایه برداری کنید
لکه های سیاه می تواند به علت تجمع پوست های مرده به وجود بیایند. لایه بردارها برای از بین بردن آنها خیلی موثر هستند.

شکر:
یک قاشق غذاخوری شکر را به همراه سه قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را به مدت یک تا دو دقیقه به زیر بغل هایتان بمالید. می توانید این کار را هفته ای ۲ بار انجام دهید.

جوش شیرین:
جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بدست بیاید و خمیر را به عنوان لایه بردار استفاده کنید. خمیر را به پوستتان بمالید و سپس شستشو دهید تا ناحیه سفیدتر و روشن تر گردد.

رفع تیرگی زیر بغل با درمان خانگی

جوش شیرین به همراه گلاب:
گلاب را به جوش شیرین اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید و سپس با آب گرم شستشو دهید و زیر بغل خود را خشک کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که به سفیدی دلخواهتان برسید.

پرتقال:
پوست پرتقال را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک گردد، سپس آن را آسیاب کرده و به همراه گلاب و شیر مخلوط کنید تا به یک خمیر تبدیل گردد. لایه بردار را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به زیر بغل خود بمالید و بعد از آن با آب سرد شستشو دهید. این ماده برای رفع تیرگی زیر بغل بسیار مفید است.

سنگ پا:
به آرامی سنگ پا را به زیر بغل خود بمالید تا پوست های مرده از بین بروند. این سنگ های آتشفشانی را می توانید از فروشگاه های زیبایی تهیه کنید.

۴- با مایع ها درمان کنید
از مواد مایع داخل آشپزخانه و یخچال استفاده کنید که در زیر نور خورشید بجای اینکه تیره تر شوند باعث نرمی و روشنایی پوستتان می شوند.

شیر:
در شیر ویتامین ها و اسیدهای بسیاری وجود دارد که در روشن تر شدن پوستِ تیره موثر می باشد. با یک قاشق غذاخوری شیر به همراه یک قاشق کشک و آرد یک خمیر درست کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بمالید و با آب سرد شستشو دهید. این ترکیب پوست مرده را از بین می برد و پوست زیر بغلتان را روشن تر می کند.

رفع تیرگی زیر بغل با درمان خانگی

سرکه:
سرکه را با آرد برنج ترکیب کنید و خمیر را تشکیل دهید. حمام را گرم کنید و آن را به ناحیه های تیره شده بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس با آب گرم بشوئید.

روغن نارگیل:
ویتامین E موجود در روغن نارگیل می تواند به روشن شدن پوست تیره کمک کند. بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که آن را هر روز استفاده کنیم. قبل از رفتن به حمام ۱۰ دقیقه آن را به زیر بغل ماساژ دهید و سپس آن را با صابون و آب گرم بشویید. یکی از مزایای روغن نارگیل این است که یک دئودرانت طبیعی می باشد.

۵- از سفید کننده ها استفاده کنید
خودتان یک بسته سفید کننده درست کنید. موادی که برای این بسته مورد نیاز است شامل آرد نخود، ماست، لیمو و کمی زردچوبه می باشد. مواد را با هم مخلوط کرده تا خمیری بدست آید و این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در زیر بغل قرار دهید و با آب گرم شستشو دهید. برای شروع در دو هفته اول هر روز این کار را انجام دهید و بعد از آن هفته ای ۳ بارانجام دهید تا اثر سفید کنندگی آن سریع تر باشد.

۶- با تیغ اصلاح نکنید و از وکس استفاده کنید
امکان دارد ریشه های ضخیم مو باعث سیاهی زیر بغل شوند بنابراین از وکس برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده کنید.

۷- از دئودرانت ها استفاده نکنید
دئودرانت ها به علت مواد شیمیایی و ضد عفونی کنند های قوی و ترکیب شدن آن ها با عرق باعث تیره شدن پوست می شوند. بنابراین بهتر است برای رفع تیرگی زیر بغل از دئودرانت ها استفاده نکنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.