فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

اگر به تماشای فیلم‌های خارجی علاقه دارید؛ اما به زبان انگلیسی مسلط نیستید؛ می‌توانید از فایل‌های زیرنویس و یا صوت دوبله استفاده کنید. البته فایل زیرنویس برای تماشای یک فیلم خارجی گزینه بهتری است؛ زیرا شما صدای کاراکترهای اصلی را می‌شنوید و می‌توانید از زیرنویس فیلم برای تقویت زبان موردنظرتان نیز استفاده کنید. تماشای فیلم با زیرنویس در کامپیوتر بسیار آسان است. کافی است فایل زیرنویس را بر روی فایل باز شده فیلم درگ کنید و در نهایت آن را فعال نمایید. اما این کار در تلویزیون اندکی پیچیده‌تر است و با توجه به مدل تلویزیون متفاوت می‌باشد. بنابراین اگر با مشکل نمایش زیرنویس در تلویزیون‌های سامسونگ مواجه شده‌اید؛ از این مطلب کاربردی برای فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ استفاده کنید.

راه حل‌های زیر کلی است و برای مدل خاصی از تلویزیون‌های سامسونگ ارائه نشده است؛ اما شما می‌توانید مدل دقیق تلویزیونتان را در گوگل جست‌وجو کرده و طریق فعال‌سازی زیرنویس آن را مشاهده کنید.

برای حل این مشکل در ابتدا به نکات زیر دقت کنید:
در ابتدا مطمئن شوید که مدل تلویزیون سامسونگ شما از فایل زیرنویس پشتیبانی می‌کند. مدل‌های جدید سامسونگ همگی این قابلیت را در خود جای داده‌اند. بعدازاینکه فایل زیرنویس مناسب فیلم‌تان را دانلود کردید؛ نام آن را با نام فیلمتان یکسان کنید. تنها باید فرمت آن دو متفاوت باشند. به‌طور مثال اگر نام ویدئو شما “Game.of.Thrones.S08E02.1080p.WEB.H264-MEMENTO.avi” است؛ زیرنویس باید با اسم “Game.of.Thrones.S08E02.1080p.WEB.H264-MEMENTO.srt” ذخیره شود.
هر دو فایل را نیز در یک پوشه قرار دهید. یک پوشه بسازید و دو فایل را در آن کپی کنید.
درصورتی‌که فیلم و زیرنویس را با فلش مموری به تلویزیون وصل کرده‌اید و زیرنویس کار نکرد؛ فایل زیرنویس را در ویرایشگر متن مانند Notepad باز کنید و سپس “save as” را اجرا کرده و زیرنویس را در فرمت Unicode ذخیره کنید. البته نام آن همان نام مشابه با ویدئو باشد.

راه حل اول:
در ابتدا باید قابلیت زیرنویس در تلویزیون را فعال کنید.
به این منظور مسیر tools > Setting > Subtitle Setting را در تلویزیون خود دنبال کنید و در نهایت On را انتخاب نمایید. هر بار که قصد نمایش یک ویدئو با زیرنویس را دارید باید این قابلیت را در تلویزیون فعال کنید. اگر مسیر فوق در تلویزیون شما وجود ندارد و یا بعد از فعال‌سازی آن، باز هم زیرنویس نمایش داده نمی‌شود به راه حل دوم بروید.
سیستم‌عامل تلویزیون سامسونگ را بروز رسانی کنید.
سیستم‌عامل قدیمی در تلویزیون‌های سامسونگ ممکن است دچار مشکل شده و فایل زیرنویس را نمایش ندهند. برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل تلویزیون خود، آن را به اینترنت متصل کرده و به سایت رسمی سامسونگ بروید. سپس طبق دستور آخرین نسخه را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله روی تلویزیون نصب کنید. سپس دوباره زیرنویس را اجرا کرده و بررسی نمایید.
دستگاه USB را جایگزین کنید.

ما بیشتر تمایل داریم که از طریق USB به پخش ویدئو و زیرنویس بپردازیم. بااین‌حال، انتقال آهسته داده از USB ممکن است منجر به عدم نمایش زیرنویس‌ها شود یا فیلم و زیرنویس هماهنگ نباشد. اگر همه روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید و هنوز مشکل عدم نمایش زیرنویس در تلویزیون سامسونگ را دارید؛ USB را جایگزین کرده و بار دیگر امتحان کنید.

از آنجایی کهِ تلویزیون‌های سامسونگ مدل‌های مختلفی دارد و درنتیجه دلایل بسیار زیادی باعث می‌شود تا زیرنویس در سیستم‌عامل آن‌ها اجرا نشود؛ شما می‌توانید با استفاده از یک برنامه شخص ثالث این مشکل را حل کرده و زیرنویس را اجرا نمایید. یکی از این برنامه‌ها WonderFox HD Video Converter Pro نام دارد که هم فایل زیرنویس را به فایل اصلی فیلم می‌چسباند و هم می‌تواند ویدئو را در کیفیت‌های مختلف به شما ارائه دهد.
در ابتدا برنامه WonderFox HD Video Converter Pro را در تلویزیون خود نصب کنید.

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

با کلیک بر روی دکمه ” Add Files” پرونده ویدیویی خود را به برنامه اضافه کنید. شما می‌توانید فایل را درگ کنید.
بعد از اضافه کردن فیلم‌ها روی نماد “T” کلیک کنید تا پرونده زیرنویس موردنظر خود را اضافه نمایید.
اگر این فیلم دارای زیرنویس داخلی است؛ تلویزیون سامسونگ، آن را مستقیماً انتخاب می‌کند.
زیرنویس‌ها را بارگیری کنید، لطفاً به قالب زیرنویس توجه نمایید. قالب SRT یکی از سازگارترین قالب‌های زیرنویس سامسونگ است.
در برخی موارد فرمت ویدئو زیرنویس توسط تلویزیونتان پشتیبانی نمی‌شود.
بیشتر تلویزیون‌های سامسونگ از قالب‌های خارجی.ttxt،.smi،.srt،.sub،.ssa و.ass پشتیبانی می‌کنند. بنابراین قبل از اضافه کردن زیرنویس به فیلم و پخش آن در تلویزیون سامسونگ، بهتر است بررسی کنید که آیا تلویزیون شما از فرمت زیرنویس پشتیبانی می‌کند یا نه. اگر قالب زیرنویس داخلی در لیست پشتیبانی قرار نداشت باید آن را تغییر دهید.
برای این کار در برنامه فوق مدل تلویزیون سامسونگ را از تب Samsung انتخاب کرده و روی Output Format در قسمت راست کلیک کنید و در نهایت گزینه Samsung را انتخاب کنید؛ سپس به قسمت UHD TV یا سایر مدل‌ها بروید و آن را انتخاب نمایید.
به رابط اصلی برنامه برگردید و گزینه Run را انتخاب کنید. در نهایت شما با این برنامه کمکی توانستید زیرنویس را به فایل اصلی بچسبانید و آن را در تلویزیون سامسونگ به نمایش بگذارید.

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ در برنامه Tubi
Tubi TV یک برنامه کاربردی است که در تلویزیون سامسونگ نصب شده و شما از طریق آن می‌توانید به تمام فیلم‌های موردنظرتان دسترسی داشته باشید. فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ به روش زیر فعال می‌شود.

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

فعال‌سازی زیرنویس تلویزیون سامسونگ

• در تلویزیون سامسونگ و در برنامه Tubi به قسمت Search & More بروید.
• به سمت راست بروید تا آیکون Settings فعال شود.
• Settings را انتخاب کنید.
• به سمت پایین بیایید و گزینه Closed Captions را انتخاب کنید.
• به سمت راست بروید و آن را فعال نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.