درمان‌های خانگی برای رفع تیرگی زیر چشم

تیرگی زیر چشم می تواند همه افراد را تحت تاثیر قرار دهد. عوامل زیادی باعث تیرگی زیر چشم می شود که این عوامل عبارتند از استرس، کمبود خواب، تغییرات هورمونی، شیوه زندگی آشفته، عوامل ارثی و بسیاری از موارد دیگر. اگر تیرگی زیر چشم به موقع درمان نشود، نه تنها ظاهر شما را آشفته و زشت می کند، بلکه ممکن است به مشکلات جدی سلامتی نیز منجر شود. اگر چه محصولات شیمیایی به شما کمک می کند تا از شر آنها خلاص شوید، اما بسیاری از افراد دارای پوست بسیار حساس هستند و تنها درمان های خانگی می تواند به آنها کمک کند.

ما لیستی از داروهای خانگی را در مطلب زیر بیان کرده ایم که بسیار آسان هستند. با انجام کارهای زیر می توانید از شر تیرگی زیر چشم خلاص شوید.

رفع تیرگی زیر چشم با مواد طبیعی

۱. گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یک راه حل عالی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم است، زیرا به طور طبیعی باعث کاهش دایره های تاریک می شود و پوست را نرم و لطیف می کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمان خود قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب حدود ۱۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. این درمان را حداقل دو بار در روز تکرار کنید. همچنین، برای رفع تیرگی زیر چشم می توانید آب گوجه فرنگی را با آب لیمو و برگ نعنا مخلوط کنید و زیر چشم های خود بگذارید.

۲. سیب زمینی رنده شده
یکی از راه های رفع تیرگی زیر چشم، سیب زمینی می باشد. تعدادی سیب زمینی را خرد کرده و آب آن را استخراج کنید. حالا یک توپ پنبه را بردارید و آن را در آب سیب زمینی خیس کنید. چشمانتان را ببندید و این توپ پنبه را روی چشمان خود بگذارید. اطمینان حاصل کنید که آنها تمام ناحیۀ تاریک زیر چشم و همچنین پلک ها را پوشش می دهند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آن را بردارید و صورت خود را با آب سرد بشویید!

۳. کیسه های چای سرد
یک روش سادۀ دیگر برای خلاص شدن از تیرگی زیر چشم، استفاده از کیسه های چای سرد است. یک کیسه چای سرد (ترجیحا چای بابونه یا چای سبز) را در آب خیس کنید. مدتی آن را در یخچال قرار دهید. اکنون آنها را روی چشم های خود قرار دهید. از این روش به طور منظم استفاده کنید تا اختلاف قابل توجه آن را ببینید.

۴. روغن بادام
روغن بادام مملو از ویتامین E می باشد و به عنوان یک نرم کننده به پوست کمک می کند. روغن بادام را در محافل تاریک زیر چشم بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این روغن را هنگام خواب در محافل تاریک زیر چشم بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید. بدون اوقات تلخی این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید تا اثر آن را مشاهده کنید.

رفع تیرگی زیر چشم با خیار
خیار باعث زیبایی صورت می شود و تیرگی زیر چشم را از بین می برد

۵. شیر سرد
استفاده منظم از شیر سرد می تواند تیرگی زیر چشم را کاهش دهد، همچنین چشم ها و پوست را آرام می کند. یک توپ پنبه را بردارید و آن را در یک کاسۀ شیر سرد قرار دهید. اکنون توپ پنبه را بردارید و با آن کل منطقه آسیب دیدۀ چشم را پوشش دهید. بگذارید این ترکیب مدتی روی صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب معمولی بشویید.

۶. آب پرتقال
یکی دیگر از درمان های موثر خانگی برای رفع تیرگی زیر چشم، آب پرتقال است. آب پرتقال را با چند قطره گلیسیرین مخلوط کنید و این مخلوط را روی محافل تاریک زیر چشم قرار دهید. این ترکیب نه تنها محافل تاریک زیر چشم را کاهش می دهد بلکه باعث می شود جلوه ای طبیعی برای چشم ایجاد شود.

۷. یوگا / مدیتیشن
همانطور که در اول مطلب بیان شد یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر چشم استرس، افسردگی و شیوه زندگی آشفته است. اگر ذهن شما راحت و آرام نباشد، درمان های طبیعی نمی تواند موثر باشد. اگر به طور منظم یوگا و مدیتیشن تمرین کنید، نه تنها تیرگی زیر چشم کاهش می یابد، بلکه ذهن، بدن و روحتان نیز آرام می شود.

۸. خیار
متخصصان پوست تکه های خیار را بر روی چشم های خود می گذارند. در حالی که این روش باعث زیبایی صورت می شود، چند نفر از ما واقعا این کار را انجام می دهیم؟ خیار تیرگی زیر چشم را از بین می برد، تنها کافی است خیار بریده شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. آنها را بیرون بیاورید و روی محافل تاریک زیر چشم قرار دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

۹. برگ نعناع
نعنا به دلیل شادابی و طراوت آن معروف است. می توانید از برگ های نعناع برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده کنید. فقط چند برگ از آن را با آب مخلوط کنید و یک خمیر تشکیل دهید، این خمیر را روی محافل تاریک چشم اعمال کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را هر شب و به مدت یک هفته ادامه دهید تا نتایج معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

۱۰. گلاب
گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و می تواند محافل تاریک زیر چشم را از بین ببرد. توپ پنبه را در گلاب قرار دهید و آنها را در محافل تاریک زیر چشم قرار دهید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. برای نتیجه بهتر، این کار را به مدت یک ماه تکرار کنید.

۱۱. دوغاب
دو قاشق غذاخوری دوغاب و زردچوبه را به خوبی مخلوط کنید. این خمیر را در محافل تاریک زیر چشم اعمال کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب گرم و مرطوب بشویید.

منبع: home remedies for dark circles

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.