خصوصیات چهره بانمک

چهره بانمک! حتما شما نیز بارها و بارها در طول زندگی این جمله را شنیده‌اید و تکه کلام بسیاری از خانم‌های مسن در هنگام اظهار نظر در مورد چهره دختران جوان غریبه و یا فامیل است ” فلانی خیلی بانمکه اما مثل خواهرش قشنگ و جذاب نیست” یا این جمله “خیلی قشنگ نیست‌ها اما تو دل برو هست و به دل میشینه”. اینکه دقیقا چه چیزی باعث شده که ما بتوانیم در مورد چهره طرف مقابلمان سخن بگوییم کاملا مشخص نبوده اما بسیاری از مشاوران و روانشناسان اجتماعی با تحلیل مسائل روز، فرهنگ و نقش تهاجم فرهنگی به این نکته رسیده‌اند که عملاً عقاید و تفکرات عموم مردم جامعه نسبت به ده سال اخیر تغییر محسوسی یافته و در آن عوامل متعددی از جمله فضای رها شده مجازی، تهاجم فرهنگی و میل جوانان به خصوص بانوان به کمال گرایی و زیبایی در این نوع طرز تفکر نقش داشته و در این میان تعریف جذابیت، زیبایی و معیارهای زیباشناختی ظاهری تغییر به خصوصی یافته است. به طور کلی چهره بانمک بوده یا به اصطلاح نمکین چهره‌ای است که نه زیباست و نه میتوان گفت زیبا نیست و فرد تمام خصوصیات یک چهره جذاب و زیبا را ندارد اما با معصومیت و گیرایی چهره‌ای که دارد به اصطلاح بانمک گفته میشود.

طبق تحقیقات و مشاهدات، آنچه که منجر به شکل گیری چهره بانمک و طبیعی در فرد می‌شود نوع روابط خانوادگی موجود در خانواده، استحکام و قوام روابط پدر و مادر با یکدیگر و البته با فرزندانشان است و طبق بررسی‌های انجام شده بر روی تعداد بیش از ۲۰۰ دختر جوان و نوجوان این نتیجه به دست آمد که آنهایی که قیافه دخترانه‌تر، معصومانه‌تر و بانمک‌تر داشته‌اند در خانواده‌ای آرام و بدون تنش رشد یافته بودند و بر عکس چهره‌های خشن و مردانه در خانواده‌هایی با مشکلات روحی و عاطفی رشد یافته‌اند.

معیار زیبایی و عدم زیبایی در جوامع مختلف متفاوت بوده و سلیقه بیش از مسائل دیگر بر این معیارهای ذهنی و عقاید فردی موثر بوده است. به طور کلی طبیعت ذاتی انسان به گونه‌ای خلق شده که زیبا پسند است و این ناشی از یک خالق زیباست که با روحی زیبا همه انسان‌ها را از بدو تولد، منحصر به فرد و زیبا خلق کرده است و در عین حال هیچ موجودی را کاملا شبیه به موجود دیگری خلق نکرده است. شما هیچ‌گاه نمی‌توانید به فردی نگاه بیندازید و مثلاً بگویید او کاملا و ۱۰۰% شبیه به فرد دیگری است. انسان ذاتاً جذاب است اما نه به طور صد درصدی و این امر نسبی بوده است. او زیبا پسند نیز هست و همین امر منجر به توجه او به چهره دیگران می‌شود. با همه این تعاریف صفت چهره بانمک به فردی تعلق می‌گیرد که یک زیبایی نسبی ظاهری و شخصیتی دارد و این بستگی به نوع نگاه و دید نظر دهنده و اظهار نظر کننده خواهد داشت اما می‌توان با توجه به چند اصل بنیادین روانشناختی و جامعه شناسی گفت که چهره‌ای جذاب و تو دل برو یا به اصطلاح با نمک است. همانطور که می‌دانید تعریف زیبایی و جذابیت یک تعریف شخصی می‌باشد و نمی‌توان به این مسئله قطعیت کامل بخشید؛ زیرا سلایق شخصی افراد بسیار گسترده بوده و از نظر هر فردی تعاریف متفاوتی دارد. در مغز همه ما ناحیه‌ای وجود دارد که مسئول درک حس جذابیت است، این ناحیه در هر فردی در یک زمان خاصی فعالیت بیشتری می‌یابد. آن هنگام که فرد بتواند با طرف مقابل حس مشترک و احساس همدلی بیشتری پیدا کند در واقع هم درک کند و هم درک شود شخص مقابل را جذاب و به اصطلاح با نمک می‌بیند. حتی اگر آن فرد از نظر تعاریف زیبایی و زیبا شناختی و اصول آن به طور صد در صدی زیبا نباشد، در واقع این جذابیت و نمکی بودن چهره به نوع برخورد، شخصیت و معصومانه بودن چهره او ارتباط مستقیم دارد. تمایل ما نیز برای داشتن ارتباط با یک چنین فردی به خاطر ساختار روان شناختی مغز است و اینکه تا چه حدی زبان بدن‌هایمان مشترک می‌باشد. همچنین ارتباط بهتر و عمیق‌تر شکل می‌گیرد، افراد جذب یکدیگر شده و به همین دلیل است که گاهی اوقات از نظر عموم مردم اینگونه است که مثلاً زن و شوهری از نظر زیبا شناختی در یک سطح قرار نداشته و مرد از همسر خود زیباتر است، همچنان این اصل اصولی پابرجا بوده که هر فردی زیبایی و جذابیت را بر اساس نظام درونی و باورهای شخصی خود قبول دارد.

چهره معصومانه و کودکانه از خصوصیات چهره بانمک
معیار زیبایی و عدم زیبایی در جوامع مختلف متفاوت بوده و سلیقه بیش از مسائل دیگر بر این معیارهای ذهنی و عقاید فردی موثر بوده است

خصوصیات چهره بانمک از نظر روانشناختی

آنچه که از مطالعات علمی به دست آمده این است که چهره ‌های زیبا و جذاب ویژگی‌های خاصی دارند و معمولاً می‌توان آنها را در سه گروه زیر دسته بندی کرد:
۱- از نظر سلامتی
۲- از نظر زیبایی و زیبا شناختی
۳- چهره معصومانه و کودکانه

در اینجا یک مسئله وجود دارد آنچه مسلم است این است که چهره‌ای به طور طبیعی زیبا بوده که از هر سه مرحله و سه گروه بالا، امتیاز بالاتری کسب کرده و به اصطلاح نمره کامل را بگیرد. یعنی هم از نظر سلامتی، هم تعارف زیباشناختی و هم چهره معصومانه و دلنشین در اوج باشد و هر چه میزان معصومیت و کودکانه بودن چهره فردی در رتبه بالاتری قرار بگیرد خواهیم گفت که فرد زیبا نیست اما با نمک است. یعنی از نظر سلامتی نقص‌‎‎هایی به چهره داشته و از نظر تعریف زیبا شناختی همچون قرینگی و عدم قرینگی اجزا (فاصله چشم‌ها، بینی، لب و ردیف دندان‌ها) بطور صد درصدی کامل نبوده اما جذاب و بانمک است. یک واقعیت تلخ و بی رحمانه قرن ما این است که همچنان زنان با تغییر ظاهر و جذابیت‌های جسمی خود در صدد حفظ نظر و کسب نگاه مردانه بوده و برای ایشان این امر از هر امر دیگری واجب‌تر است اما واقعیت دیگری نیز وجود دارد که مردان به این زیبایی‌های ظاهری توجه بسیار نشان می‌دهند اما در انتخاب همسر هیچگاه به دنبال یک چنین دخترانی با چنین جذابیت‌های ظاهری نرفته و برایشان بیشتر ویژگی‌ها و شاخصه‌های جوانی، تندرستی، سلامتی و باروری و سپس اصول زیبایی اهمیت دارد. در حقیقت تعریف جذابیت و زیبایی از نگاه مردان با زنان بسیار متفاوت است.

خنده‌رویی از خصوصیات چهره بانمک
یک فرد جذاب و با نمک هیچگاه چهره طبیعی خود را در پس رنگ و لعاب‌های تند و زننده و آرایش‌های نامتعارف پنهان نکرده و بیشتر از ظاهر به باطن زیبا می‌‌اندیشد

خصوصیت موردی یک چهره بانمک
۱- بر حسب تعاریف زیبا شناختی نه بینی سربالا، نه چشمان درشت و شهلا و نه پوست سفید و بی‌عیب و نقص از خصوصیات یک چهره با نمک جذاب نیست بلکه یک چهره طبیعی و شاید با بینی بزرگ در تناسب با صورت و چهره معصومانه از خصوصیات یک چهره با نمک و دوست داشتنی خواهد بود.

۲- با شخصیت است. یک چهره با نمک در نگاه اول هیچگاه فاکتور جذاب آنچنانی برای جذب طرف مقابل ندارد بلکه نقطه عطف او شخصیت بالا، افکار، عقاید و اعتماد به نفس بالای او است.

۳- بسیار با محبت و شیرین سخن است. فرد با نمک در هر جایی که باشد باعث افزایش شادی، نشاط و حس خوب زندگی در افراد حاضر می‌شود و یک بمب انرژی به تمام معناست. بسیار خوش برخورد، اجتماعی و با اعتماد به نفس است اما در عین حال با وقار و سنگین بوده و حیا دارد.

۴- خنده‌رو است. زنان با نمک نظر بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کنند. این گروه زنان همیشه خنده‌رو بوده و با دید مثبتی به مسائل نگاه می‌کنند به راحتی از پس مشکلات کاری، اجتماعی و فردی خود برآمده و بر روی پای خود می‌ایستند و استقلال فردی دارند. از طرفی خصوصیات مردانه ندارند اما لوند و سبک سر هم نیستند.

۵- ظاهری آراسته دارد. یک زن جذاب و با نمک، به روز نیست و به جای اندیشیدن به مسائل بیهوده همچون رسیدگی دائم به تیپ و ظاهر و تغییر مدام سبک آرایش به امور فرد دیگری همچون یادگیری انواع مهارت‌های فردی می‌پردازد و در عین حال ظاهری آراسته، اتو کشیده و تمیز دارد. از رنگ‌های شاد و طرح های سنتی و جذاب در لباس‌ها استفاده کرده و تنبل و ژولیده نیست.

۶- آرایش تند و تیز به چهره ندارد. یک فرد جذاب و با نمک هیچگاه چهره طبیعی خود را در پس رنگ و لعاب‌های تند و زننده و آرایش‌های نامتعارف پنهان نکرده و بیشتر از ظاهر به باطن زیبا می‌‌اندیشد. فردی با اعتماد به نفس بوده که همیشه یک آرایش ملایم و آراسته به چهره دارد. اما هیچ‌گاه برای جلب توجه دیگران دست به ترکیب چهره خود نمی‌زند.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.