روش‌های ساده برای رفع موهای سفید در دوران جوانی

آیا جوان هستید و موهای سفید دارید؟ آیا داشتن موهای سفید باعث خجالت شما در میان همسالانتان می شود؟ داشتن موهای سفید در سن جوانی مشکل رایجی است که تعدادی از جوانان با آن مواجه می شوند. اما چگونه می توان از شر موهای سفید خلاص شد؟ آیا درمانی برای موهای سفید وجود دارد؟ بله، وجود دارد! این مطلب درباره همین موضوع است و شما می توانید با مطالعه آن موهای سفید خود را رفع کنید.

رفع موهای سفید در دوران جوانی

۱. از پوست سرتان در برابر گرما محافظت کنید
این عمل یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از سفید شدن مو می باشد. عرق کردن و گرمای بیش از حد باعث خشک شدن پوست سر می شود، در نتیجه فولیکول های مو ضعیف می شوند و شروع به پیری می کنند. در این حالت رنگ مو خاکستری و سفید می شود. هر زمان که آفتاب بود از کلاه و چتر استفاده کنید و از حمام آب گرم اجتناب کنید. اگر قبلا موهایتان به علت گرما آسیب دیده است، از بسته های خنک کننده استفاده کنید. هنگامی که سطح پوست سر ترمیم می شود، فولیکول های موی سفید از بین می روند و این باعث افزایش رشد مو می شود.

۲. ویتامین B12 مصرف کنید
این راه یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سفید شدن موی سر است. ویتامین B12 سلامت پوست سر را حفظ می کند و مو را در برابر سفید شدن مقاوم می کند. خوردن میوه های تازه و سبزیجات حاوی ویتامین B12 مانند پنیر، آووکادو، پرتقال، آلو برای رفع موهای سفید مفید هستند. داشتن چنین رژیم غذایی رشد مو را تقویت می کند و با رشد موهای جدید، موهای سفید را از بین می برد.

۳. از محصولات موی بیوتین استفاده کنید
بیوتین یک عنصر طبیعی است که رنگ موی سیاه را حفظ می کند. بنابراین، مصرف مواد غذایی غنی از بیوتین (مانند جو و بادام) برای از بین بردن موهای سفید ضروری هستند. استفاده از لوازم آرایشی غنی از بیوتین یک معجزه بزرگ برای بازگرداندن رنگ طبیعی مو می باشد.

رفع موهای سفید با یوگا
تمرینات ضد افسردگی و مراقبه دو سلاح محکم برای رفع موهای سفید هستند

۴. از روغن های طبیعی استفاده کنید
اکثر نوجوانان و جوانان تمایل به روغن زدن دارند. این یکی از دلایل اصلی است که باعث می شود فولیکول های مو ضعیف شوند و در سن بسیار جوانی موها نازک و سفید شوند. شما می توانید از روغن بادام و روغن زیتون برای تغذیه پوست سر استفاده کنید. شما همچنین می توانید از فرمول های گیاهی قوی استفاده کنید تا موهای آسیب دیده را اصلاح کنید. روغن زیتون یکی از بهترین و طبیعی ترین راه ها برای از بین بردن موهای سفید است.

۵. روی موهایتان حنا بگذارید
حنا، یک گیاه شفا دهنده و یک رنگ طبیعی برای موی سر است. حداقل یک بار در هفته از حنا استفاده کنید. این گیاه نه تنها از موهای شما در مقابل سفیدی محافظت می کند؛ بلکه موهای سفید را هم از بین می برد.

۶. مراقبه کنید
استرس یک دشمن قدرتمند است که به پوست، مو و سلامتی آسیب می رساند. استرس بیش از حد سبب ریزش مو در جوانی می شود. جوانان در زندگی با فشارهای زیادی روبرو هستند، در چنین سناریویی، کیفیت مو پایین می آید. تمرینات ضد افسردگی و مراقبه دو سلاح محکم برای رفع موهای سفید هستند. مدیتیشن، تعادل شیمیایی را در مغز بازسازی می کند و بدن و ذهن را آرام نگه می دارد. این کار مانع از سفید شدن مو می شود.

۷. از رنگ موی طبیعی استفاده کنید
رنگ های شیمیایی عوارض جانبی بسیاری دارند و به موها آسیب می زنند. شما می توانید از رنگ های طبیعی خانگی استفاده کنید. برای این کار روغن های طبیعی را به مایعات خنک اضافه کنید تا رنگ موی سالم و طبیعی بدست بیاید. موهای خود را به طور مرتب با این رنگ های طبیعی بشویید تا از شر موهای سفید خلاص شوید.

منبع: remove white hair

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.