چگونه خشکی لب را از بین ببریم

برخی افراد گمان می کنند که خشک شدن و ترک خوردن پوست لب تنها در زمستان رخ می‌ دهد، در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است و اگر از پوست لب هایتان مراقبت نکنید در هر زمانی از طول سال ممکن است به این عارضه دچار شوید. لب‌ ها غدد تولید چربی ندارند و همواره در معرض هوا و مواد شیمیایی قرار دارند. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست لب لازم است از چرب‌ کننده و مرطوب‌ کننده‌ های مخصوص لب استفاده کنید. برای کمک به خشکی لب هایتان راهنمایی ها زیر را دنبال کنید.

راه های درمان خشکی لب

– هنگام خارج شدن از منزل لب های خود را بپوشانید. هنگامی که درجه حرارت کاهش می یابد، دست و پاهای خود را می پوشانید؛ همین کار را برای لب های خود نیز انجام دهید. پوشیدن یک روسری یا یک ماسک دهان شما را از آسیب های ناشی از سرما در امان نگه می دارد. به یاد داشته باشید برای حفظ کردن لب هایتان از عوارض نور خورشید، آن ها را چرب نگه دارید.

– لب های خود را با زبان خیس نکنید. در حالی که ممکن است بعضی افراد گمان کنند که این ایده خوب است، اما در واقع بدترین کاری است که شما می توانید برای مرطوب کردن لب هایتان انجام دهید. همانطور که بزاق خشک می شود، رطوبت بیشتری از پوست می گیرد. به جای این کار لب هایتان را چرب کنید.

– به طور منظم و مداوم از مرطوب کننده استفاده کنید. چرب‌کننده لب را باید قبل از زدن رژ استفاده کنید. سعی کنید هر دو ساعت یکبار لب‌های خود را چرب کنید و همواره یک مرطوب‌کننده لب همراه داشته باشید.

– از یک دستگاه بخور در داخل خانه استفاده کنید. این دستگاه باعث می شود لب و پوست شما مرطوب شوند. بهتر است از این دستگاه در شب استفاده کنید، زیرا شب زمان مناسبی برای احیای پوست لب است که در طول روز در معرض سرما قرار گرفته است.

درمان خشکی لب
برای جلوگیری از خشکی لب بهتر است از چرب‌ کننده و مرطوب‌ کننده‌ های مخصوص لب استفاده کنید

– زیاد آب بنوشید زیرا آب دارای مزایایی بسیاری برای بدن است. یکی از نشانه های کم آبی بدن داشتن لب های خشک و ترک خورده است.

– پوست لبتان را گاز نگیرید. پوست لب ها نازک و ظریف است، کندن آن باعث خونریزی و صدمه شود، در نتیجه روند بهبودی کاهش می یابد و باعث تحریک بیشتر می شود.

– لب هایتان را پوسته پوسته نکنید. این کار می تواند آسیب بیشتری به لب ها وارد کند. به جای آن، مقدار زیادی روغن یا پماد بگذارید و روی آن را مرطوب کنید.

– به لبهایتان گوش کنید. برخی از درمان ها می توانند آسیب بیشتری به لب ها وارد کنند. عناصری مانند اکالیپتوس، مندول و کافور می توانند لب ها را خشک یا تحریک کنند. اگر پوست خشک دارید حتما از آن ها دوری کنید.

– اگر به روغن های گیاهی یا مرطوب کننده هایی مانند موم زنبور، کره شیا، بذر کاستور و روغن سویا حساسیت دارید، از یک محصول مبتنی بر نفت استفاده کنید.

اگر مشکل شما همچنان ادامه دارد، حتما با دکتر تماس بگیرید یا به متخصص پوست مراجعه کنید. اگر به طور منظم از این روش ها استفاده کردید و نتیجه ای نگرفتید، این علائم ممکن است نشانه ای از عفونت یا یک مشکل جدی باشد.

منبع: dry lips

مطالب مرتبط:
برای آفت دهان چه کار کنیم؟

علت خشکی دهان بعد از بیدار شدن خواب

عامل آفت‌های دهانی چیست؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.