درمان کهیر در طب سنتی

کهیر می تواند پاسخ طبیعی بدن به هر ماده ای باشد که او را تهدید می کند، این ماده می تواند در اثر خوردن یا لمس کردن پوست باعث کهیر شود. این ماده می تواند شامل صابون، عطر، مواد شوینده، پارچه های خاص، گیاهان خاص، الکل و غذاهای خاص باشد. علاوه بر این استرس، ویروس ها، عرق بیش از حد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سرمای شدید، تعامل با حیوانات خانگی، نیش حشرات و استفاده از داروهای خاص (مانند آنتی بیوتیک، داروهای ضد التهابی) نیز موجب کهیر می شوند. کهیرها می توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند، از جمله صورت، تنه و بخش خصوصی. اگر می خواهید از روش های طبیعی برای درمان کهیر استفاده کنید این مطلب را مطالعه کنید:

درمان کهیر با روش‌های طبیعی

طب سوزنی:
در موارد کهیر مزمن، طب سوزنی می تواند یک درمان مؤثر باشد. استفاده از طب سوزنی نه تنها تسکین دهنده خارش است بلکه به ریشه مشکل حمله می کند و آن را از بین می برد. در یک مقاله علمی جدید، نویسندگان خاطر نشان کردند که طب چینی (از جمله طب سوزنی) نشانه های کهیر را از بین می برد و از کهیر مجدد جلوگیری می کند.

جوش شیرین:
یک قاشق چای خوری جوش شیرین و آب سرد را مخلوط کرده و روی پوست خود بگذارید، این خمیر نه تنها کهیر را آرام می کند بلکه از وقوع مجدد آن نیز جلوگیری می کند. پس از اینکه خمیر را روی پوست خود گذاشتید اجازه دهید به طور کامل خشک شود سپس آن را با پارچه نرم و آب سرد بشویید. می توانید این کار را چندین بار در روز انجام دهید.

کمپرس سرد:
کمپرس سرد درست مثل گرما می تواند کهیر را کم کند، سرما و حتی کمپرس یخ می تواند خارش و التهاب را نیز آرام کند. یک پارچه تمیز و خنک در منطقه آسیب دیده بگذارید یا یک دوش آب سرد بگیرید.

درمان کهیر با جوش شیرین
چای سبز یک آنتی هیستامین قوی است که میتواند کهیر را درمان کند

روغن ماهی:
در حال حاضر شواهد علمی محدودی از فواید روغن ماهی وجود دارد، اما حقیقتاً ریشه کاربرد آن بسیار غنی است. روغن ماهی یک درمان سالم و موثر برای بیماری های دشوار و اغلب جدی است.

آنتی هیستامین های گیاهی و ضد التهابات:
تحقیقات نشان داده شده است که برخی از گیاهان خواص آنتی هیستامینی یا ضد التهابی دارند و از خارش و تورم جلوگیری می کنند.

آلوئه ورا:
ژل را به صورت موضعی بر پوست خود اعمال کنید. با این حال، توجه داشته باشید برخی افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند، بنابراین بهتر است ابتدا آن را در یک ناحیه آسیب پذیر امتحان کنید اگر واکنشی نشان داد بر تمام مناطق آسیب دیده اعمال کنید. آلوئه ورا می تواند به صورت خوراکی هم مصرف شود.

بروملین (Ananas comosus):
مشتقاتی از آناناس است که می تواند به طور مستقیم به کهیر اعمال شود یا به صورت خوراکی مصرف شود.

کورکومین:
یک ماده فعال در زردچوبه است که می تواند کورتیکواستروئیدهای ضد التهابی و طبیعی بدن را تحریک کند.

سرخار گل:
توانایی کاهش حساسیت به آلرژن ها را دارد.

درمان کهیر با شیرین بیان
شیرین بیان دارای خواص آنتی هیستامینی و ضد التهابی است و کهیر را درمان می کند

زنجبیل:
می تواند به کهیر حمله کند و نشانه های آن را کاهش دهد. زنجبیل همچنین در حمل و نقل مواد زائد التهابی به بدن کمک می کند.

چای سبز:
یک آنتی هیستامین قوی است که به علت بالا بودن پلی فنول های آنتی اکسیدان و فلاونوئیدها می تواند به کاهش میزان التهاب کمک کند. چای سبز را به می توانید به صورت خوراکی مصرف کنید یا به صورت موضعی در مناطق آسیب دیده قرار دهید.

شیرین بیان:
دارای خواص آنتی هیستامینی و ضد التهابی است، آن را به عنوان چای، مکمل یا لوسیون استفاده کنید.

گزنه:
عوارض جانبی آنتی هیستامین را سریع درمان می کند. این گیاه همچنین توانایی ضد التهابی دارد و باعث خروج مواد ضد التهابی از بدن می شود. گزنه می تواند خارش را از بین ببرد و کهیر را درمان کند!

بلغور جو دوسر:
بلغور جو دوسر از یک درمان آرام بخش برخوردار است زیرا اسید سالیسیلیک بالایی دارد.

منبع: Treatment of hives in traditional medicine

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.