روغن‌های طبیعی برای رفع چین و چروک صورت

میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان از روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک صورت استفاده می کنند. روغن های طبیعی از استرس اکسیداتیو در پوست جلوگیری می کنند و نشانه های پیری را کاهش می دهند.

همانطور که سن افزایش می یابد، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست نیز کاهش می یابد در نتیجه پوست دچار چین و چروک می شود. سایر علل چین و چروک پوست عبارتند از سیگار کشیدن، حرکات تکراری صورت (مانند لبخند یا خارش بیش از حد) و آسیب های نور خورشید. علاوه بر این، ژنتیک، استرس، رژیم غذایی، هیدراتاسیون، عدم تعادل هورمونی، مصرف الکل و کاهش مراقبت های پوستی نیز بر افزایش چین و چروک صورت تاثیر می گذارند. گاهی چین و چروک ها بواسطه افزایش استرس اکسیداتیو در بافت های پوست ایجاد می شوند که به دلیل حضور رادیکال های آزاد در سلول هاست.

بعضی افراد تلاش می کنند چین و چروک های صورت را با انواع کرم ها، لوسیون ها و همچنین برخی از روش های پزشکی درمان کنند اما این روش ها اثرات جانبی ناخواسته ای دارند. یکی از بی خطر ترین روش ها استفاده از روغن های طبیعی است. بسیاری از این روغن ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می تواند به طور مستقیم باعث کاهش روند پیری پوست شوند.

فهرست بهترین روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک صورت

روغن بهار نارنج

این روغن نه تنها از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی سرشار است بلکه می تواند به بهبود سلامت پوست نیز کمک کند. این روغن حاوی ویتامین C می باشد که تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند در نتیجه چین و چروک های صورت را کاهش می دهد.

نحوه استفاده
شما می توانید ۴-۵ قطره روغن بهار نارنج را به کرم یا لوسیون خود اضافه کنید، این ترکیب می تواند عملکرد مرطوب کنندگی پوست را افزایش دهد و چین و چروک را رفع کند.

روغن چوب صندل برای رفع چین و چروک صورت
آنتی اکسیدان های منحصر به فرد روغن چوب صندل کمک می کند تا رشد هورمون های کلیدی در سلول های پوستی افزایش پیدا کند

روغن گل شمعدانی

این اسانس قدرتمند باعث گردش جریان خون در پوست می شود و تولید سلول های جدید را افزایش می دهد. در نتیجه با نازک شدن پوست مقابله می کند و صورت را شاداب و سالم نگه می دارد.

نحوه استفاده

۵ قطره روغن گل شمعدانی را با ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و به آرامی روی صورت خود، به ویژه در اطراف گوشه چشم و گردن اعمال کنید.

روغن چوب صندل

آنتی اکسیدان های منحصر به فرد این روغن کمک می کند تا رشد هورمون های کلیدی در سلول های پوستی افزایش پیدا کند. این روغن می تواند چین و چروک صورت را به حداقل برساند و در عین حال باعث نرم شدن پوست شود.

نحوه استفاده
فقط کافی است چند قطره از این روغن را به طور منظم در صورت خود ماساژ دهید، سپس متوجه می شوید که علائم اولیه چین و چروک کاهش می یابد.

روغن گل رز

روغن های گل رز از هزاران ساله پیش برای لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند و نقش مهمی در رطوبت پوست و حفظ کشش پوست دارند. هنگامی که این روغن را به طور منظم استفاده می کنید، تمام قسمت های بدن نرم و لطیف می شوند.

نحوه استفاده
شستن صورت با گلاب یک راه موثر برای بهبود سلامت پوست است، اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند ۱۰ قطره روغن گل رز را به وان حمام اضافه کرده و مدت زمان طولانی تری در آن بمانند.

روغن دانه هویج

یکی از بهترین روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک پوست روغن دانه هویج می باشد که می تواند به پوست آسیب دیده کمک کند. این روغن برای آفتاب سوختگی، عفونت، التهاب و پیری مفید است و به علت بالا بودن سطح آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و بتا کاروتن رشد سلول های جدید را افزایش داده و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

نحوه استفاده

این روغن باید در یک روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن جوجوبا رقیق شود، پس از آن می توانید این روغن را روی صورت خود اعمال کنید.

روغن دانه هویج برای رفع چین و چروک صورت
یکی از بهترین روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک پوست روغن دانه هویج می باشد

روغن لیمو

این روغن برای تقویت پوست، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و کاهش علائم پیری بسیار مفید است. این روغن با ضدآفتاب ها، ویتامین C و مرطوب کنندگی چین و چروک ها را کاهش می دهد، همچنین قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست را صاف و جوان می کند.

نحوه استفاده
توصیه می شود این روغن را با روغن نارگیل یا جوجوبا مخلوط کنید، سپس آن را به ناحیه های پوستی مانند گردن یا فضای اطراف چشم اعمال کنید.

روغن کندر

این روغن برای رفع چین و چروک صورت و درمان آن بسیار مفید است زیرا قادر به تحریک جریان خون به سطح پوست می شود. این روغن به سرعت سلول های سالم را جایگزین سلول های مرده می کند و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

نحوه استفاده

استفاده از این روغن به همراه روغن بادام یک روش محبوب برای کاهش چین و چروک و درمان زخم هاست.

روغن Ylang Ylang

نازک شدن پوست باعث افزایش چین و چروک پوست می شود و پوست را خشک می کند. روغن یلانگ-یلانگ، به طور منظم در محصولات و لوازم آرایشی وجود دارد و می تواند به سرعتِ بازسازی پوست کمک کند.

نحوه استفاده
۵-۱۰ قطره از این روغن را به لوسیون روزانه خود اضافه کنید و از اثرات آن بهره مند شوید.

منبع: Natural oils for facial wrinkles

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] غنی از ویتامین E است که ماده مغذی برای بهبود پوست و کاهش چین و چروک، است اگرچه تحقیقات علمی متناقض […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.