روغن حامل چیست و معرفی انواع روغن حامل

روغن‌های حامل و روغن‌های اساسی از گیاهان ساخته می‌شوند. روغن‌های حامل برای رقیق کردن روغن‌های اساسی و “اعمال” آنها به پوست استفاده می‌شوند زیرا روغن‌های اساسی قوی هستند و اگر مستقیماً روی پوست قرار بگیرند ممکن است باعث تحریک پوست شوند. اکثر روغن‌های حامل بدون بو یا کمی معطر هستند و با خاصیت درمانی یک روغن اساسی تداخل ندارند. این مواد ممکن است به تنهایی یا با روغن‌های دیگر برای تغذیه پوست استفاده شوند. لیست زیر شامل روغن‌های حامل معروف است که برای رقیق سازی روغن‌های اساسی برای آروماتراپی، ماساژ و مراقبت از پوست استفاده می‌شوند. این لیست جامع نیست، اما مکان خوبی برای شروع و آشنایی با انواع روغن حامل است.

آشنایی با انواع روغن حامل

۱. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که از گوشت نارگیل‌های رسیده تهیه می‌شود. این روغن در انواع تصفیه شده یا تصفیه نشده موجود است. روغن نارگیل تصفیه نشده از گوشت نارگیل تازه و با مواد شیمیایی پردازش نشده حاصل می‌شود و عطر و طعم نارگیل را حفظ می‌کند اما روغن نارگیل تصفیه شده از مغز نارگیل خشک‌شده تهیه می‌شود که کوپرا نیز نامیده می‌شود. ازطرفی برای از بین بردن آلاینده‌ها و همچنین عطر و طعم مشخص نارگیل، سفید و معطر شده است. نارگیل تصفیه شده کاملاً طبیعی نیست و برای استفاده به عنوان روغن حامل توصیه نمی‌شود.

موارد استفاده: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی پوست و پلی فنول‌ها است که این ماده را به روغن حامل عالی برای روغن‌های ماساژ و داروهای مراقبت از پوست تبدیل می‌کند.

۲. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا حاصل می‌شود و رایحه‌ای لطیف و مغذی دارد. از نظر فنی، جوجوبا یک روغن نیست بلکه یک موم با خاصیت مرطوب کنندگی قوی است. تصور می‌شود که از نزدیک سبوم روغن طبیعی پوست را تقلید می‌کند. استفاده از روغن جوجوبا با تصور اینکه پوست به اندازه کافی چربی تولید کرده است، ممکن است به کاهش تولید چربی پوست در افراد مستعد آکنه کمک کند.

موارد استفاده: روغن جوجوبا به راحتی در پوست جذب شده و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. این امر باعث می‌شود گزینه مناسبی برای روغن‌های ماساژ، مرطوب کننده‌های صورت و روغن‌های حمام باشد.

روغن نارگیل یکی از انواع روغن های حامل
روغن نارگیل یکی از انواع روغن های حامل است که از گوشت نارگیل‌های رسیده تهیه می‌شود
۳. روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو از دانه‌های زردآلو تهیه می‌شود که به آن مغز نیز می‌گویند. این روغن یک روغن نرم کننده است که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است و به راحتی به پوست جذب می‌شود و دارای بوی کمی شیرین و مغذی است. شما می‌توانید روغن هسته زردآلو خوراکی یا روغن هسته زردآلو را فقط برای استفاده آرایشی خریداری کنید.

موارد استفاده: تصور می‌شود روغن هسته زردآلو به لطافت و آرامش پوست تحریک شده و خارش‌دار کمک می‌کند. از آن به عنوان روغن حامل برای تهیه روغن ماساژ، روغن حمام و مواد آماده سازی مراقبت از مو استفاده کنید.

۴. روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین دارای رایحه‌ای قوی و مغذی است. این روغن یک روغن خوراکی است که از مغز بادام شیرین درست شده است. این روغن سبک است و به راحتی جذب می‌شود و یک مرطوب کننده عالی برای خشکی پوست است. این ماده همچنین در رایحه درمانی عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما رایحه قوی آن می‌تواند عطر و بوی روغن ضروری را بپوشاند.

موارد استفاده: روغن بادام شیرین یکی از محبوب‌ترین روغن‌های حامل برای مراقبت از پوست است. در روغن‌های ماساژ، روغن حمام و صابون‌ها عالی است.

روغن بادام شیرین
روغن بادام شیرین به راحتی جذب می‌شود و یک مرطوب کننده عالی برای خشکی پوست است
۵. روغن زیتون

روغن زیتون از زیتون فشرده شده حاصل می‌شود. این ماده بیشتر به عنوان یک روغن خوراکی سالم با رایحه‌ای میوه‌ای شناخته می‌شود اما در رایحه درمانی به عنوان روغن حامل نیز استفاده می‌شود. روغن زیتون ارگانیک برای رایحه درمانی و داروهای مراقبت از پوست اولویت دارد. رایحه روغن زیتون ممکن است با رایحه برخی روغن‌های اساسی تداخل داشته باشد.

موارد استفاده: دارای اسیدهای چرب و استرول‌های گیاهی است که از آن برای تمیز کردن و مرطوب سازی پوست خشک استفاده می‌شود. از روغن زیتون به عنوان روغن حامل برای ماساژ، پاک کننده‌های صورت، مراقبت از مو و صابون‌های خانگی استفاده کنید.

۶. روغن آرگان

روغن آرگان از هسته‌های موجود در داخل میوه درختان آرگان تهیه می‌شود که بومی مراکش هستند. این روغن خوراکی است و سرشار از ویتامین‌های A و E و اسیدهای چرب اشباع نشده است.

موارد استفاده: روغن آرگان می‌تواند به درمان خشکی پوست و مو، چین و چروک و التهابات پوستی کمک کند. این امر آن را به یک روغن حامل عالی برای روغن‌های مراقبت از پوست و ماساژ عمومی تبدیل می‌کند.

روغن زیتون از انواع روغن های حامل
روغن زیتون ارگانیک برای رایحه درمانی و داروهای مراقبت از پوست اولویت دارد
۷. روغن گل محمدی

روغن گل محمدی به صورت موضعی استفاده می‌شود و بوییدن بخار آن باعث احساس خوشحالی و امید در فرد می‌شود. روغن گل محمدی از فشردن گل محمدی تهیه می‌شود.

موارد استفاده: روغن گل محمدی سرشار از ویتامین A و C است. ویتامین A یک رتینوئید طبیعی است که به مبارزه با پیری کمک می‌کند و هر دو ویتامین می‌توانند اثرات خورشید را بر روی پوست از بین ببرند. از این روغن به عنوان روغن حامل برای درمان خشکی پوست، روغن‌های ماساژ و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

۸. روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه از گیاه Nigella sativa تهیه می‌شود. اگرچه کمتر از انواع روغن های حامل دیگر شناخته شده است، اما دارای منبع غنی از اعتماد با اسیدهای چرب اشباع نشده است. همچنین تصور می‌شود توانایی ضد التهابی دارد.

موارد استفاده: روغن سیاه دانه اغلب به عنوان یک داروی محلی برای تسکین بیماری‌های پوستی از جمله اگزما، آکنه و پسوریازیس استفاده می‌شود. با توجه به این نکته، این روغن یک انتخاب عالی برای مراقبت از صورت، روغن‌های ماساژ و مراقبت ‌های عمومی از پوست است.

۹. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور از هسته‌های انگور حاصل می‌شود. این روغن غنی از ویتامین E است که ماده مغذی برای بهبود پوست و کاهش چین و چروک، است اگرچه تحقیقات علمی متناقض است.

موارد استفاده: روغن هسته انگور سبک است، به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و رایحه خنثی دارد. این روغن یک روغن حامل مناسب برای استفاده از روغن‌های اساسی برای ساخت روغن‌های بدن و روغن ماساژ است.

روغن آووکادو از انواع روغن های حامل
روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است که تصور می‌شود به پوست خشک و آسیب دیده کمک می‌کند
۱۰. روغن آووکادو

روغن آووکادو روغنی سنگین، غلیظ و خوراکی است که از میوه آووکادو تهیه می‌شود و رایحه‌ای مغزدار دارد. روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است که تصور می‌شود به پوست خشک و آسیب دیده کمک می‌کند.

موارد استفاده: این روغن می‌تواند روغن حامل خوبی برای درمان خشکی پوست و کرم‌های بدن باشد – مگر اینکه با آکنه سر و کار داشته باشید. روغن آووکادو ممکن است تولید سبوم را افزایش دهد، بنابراین اگر پوست شما مستعد آکنه است، قبل از استفاده با متخصص پوست خود مشورت کنید.

۱۱. روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان یک روغن خوراکی است که از دانه‌های آفتابگردان استخراج می‌شود و بوی خنثی دارد. گفته می‌شود که این روغن به عنوان یک مانع پوستی در برابر سموم و میکروب‌های عامل عفونت عمل می‌کند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای پوست تحریک شده است.

موارد استفاده: تصور می‌شود که به نرم شدن پوست، مرطوب سازی پوست و تسکین تحریک پوست کمک می‌کند، بنابراین این روغن حامل را به روغن‌های ماساژ خود اضافه کنید یا از آن برای مراقبت‌های عمومی از پوست استفاده کنید.

منبع: What are carrier oils

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.